twinkeltje schreef:1 gewoon vraagje dan uit nieuwschierigheid vind jij dan ook dat mensen zomaar een nestje van hun hond kunnen nemen omdat dat leuk is
voor de rest vind ik het echt schatjes zoals elke kitten bijna
maar denk wel al zijn kittens niet groot gebracht bij honden de eerste 8 weken ze er toch geen probleem mee hebben als ze bij een hond komen dat heb ik anders nog nooit mee gemaakt hier en in me omgeving wel als je er 1 van een jaar al zou nemen maar die kleintjes passen zich zeer snel aan
Zomaar een nestje van hun hond ben ik 't ook niet mee eens. Maar zo nu en dan moet ik echt ff op m'n handen gaan zitten als ik de reactie's lees als er iemand een hondje heeft gekocht.
Waar komt hij vandaan wie zijn z'n ouders zit er een stamboom op. Zo niet dan krijg je een gedeelte van 't forum over je heen.
Ik weet ook dat dit vaak de mensen zijn die eerder hun vingers hebben gebrand aan zo'n pupje die ellende gun je niemand.
En nog steeds mensen gaan op zoek naar gewoon een leuk hondje zonder stamboom. Ik weet dat ze dan ook vaak verkeerd terecht komen en een hoop ellende kopen. Maar de stamboom zegt ook niet alles. Hier een stamboom hond met epileptie, en bij m'n schoondochter een stamboom hond waar van we weten dat hij een veel te kleine lever heeft en zal sterven aan deze aandoening. Zolang hij pijnvrij, loopt en vrolijk is gaat hij door. Je kunt door de stamboom niet alles uitsluiten en 't blijft gewoon voor een gedeelte een gok. Ook uit de lijnen waren deze afwijkingen niet meteen te bekennen.
De reactie hier op een toekomstige huisgenoot met 4 poezen pootjes van Jelle viel gewoon verkeerd bij mij.
Kan me haar gedachten gang natuurlijk ook wel indenken als je in de asiels volle hokken ziet zitten.
Maar dan nog maken we dat hier zelf uit. Ze had recht van spreken als we met een overschot zouden zitten. Alle recht van de wereld dan.
En als je eenmaal een kitten "ergens" hebt opgehaald waarvan je de achtergrond niet weet en wat uiteindelijk een kleine tiran blijkt te zijn. Kijk je voortaan wel beter uit.
Dat daar anderen anders over denken is hun goed recht.
Buiten dit is dit nestje heel bewust zo gepland, voordat moeder poes zwanger was waren er al mensen die van haar en van uit haar omgeving graag een kitten zouden willen hebben. Ik ook omdat ik moederpoes een schoonheid vind en haar karakter ook.