Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

shame on me

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

shame on me

Ongelezen bericht door xSuzannex »

gisteren voor het eerst in m'n leven kennis gemaakt met 2 staffords
nooit eerder gezien, maar goed, ik kwam mijn auto aan die man verkopen en hij vroeg me binnen
eerst moest ik al even slikken, wist even niet meer hoe ik me moest gedragen, en ergens was ik doodsbang hahaha
natuurlijk onterrecht hoor!
maar goed, ik bleef dus maar staan, niet naar de honden kijkend, en ik hoopte dat ze er geen problemen mee hadden dat ik naar casper rook
zegt die man, ga maar zitten hoor

euhh ja fijn, op de kleine bank wat duidelijk de plek is van de 2 staffords, en daar bij zitten???
nou ja vooruit dan maar
ik zit, en word spontaan ondergezoend door de kleinste van het stel, die andere keek niet meer op of om en bleef in de andere hoek liggen
na een tijdje was ik de poten en de tong en natte neus in m'n gezicht redelijk zat, maar ze hield niet op hahaha
toch bleef ik bang dat als ik haar d'r zin niet gaf, dat ze misschien boos zou worden...
toch voorzichtig een stuk of 8x van me af geduwt, en gezegd hey joh! hou es op! toen ze m'n jaszak begon te slopen omdat het naar koekjes rook

kortom, ik kwam weer bevooroordeeld binnen, en dat was dus helemaal niet nodig!
het waren heus gewoon normale honden :mrgreen: alleen dat kleine mormeltje was wat opdringerig, en die ging heus niet bijten toen ik duidelijk maakte dat ik er niet van gediend was

kortom, shame on me! weer wat geleerd
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

heel goed!! weer een positieve ervaring rijker! :ok:
het zijn over het algemeen echt hele lieve knuffels hoor, mijn sjon is enger. :mrgreen:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

idd hahaha
ben gewoon bevooroordeeld denk ik...
bij kennissen waar ik kom, hebben ze een jack hussel
echt een rotbeest is het, flink proberen weg te blaffen als ik binnen kom, een vreemde zou hard wegrennen
proberen tegen te houden dat ik ergens ga zitten door z'n tanden te ontbloten, hij heeft me zelfs een keer gebeten toen ik op de bank ging zitten
maar ik zeg alleen maar ach doe normaal joh, en verder besteed ik er geen aandacht aan, en ga gewoon zitten
stom dat ik voor die kleine opdonder die me zelfs heeft gebeten niet bang ben, en voor een staff die alleen maar opdringerig lief wil zijn stiekum toch wat angstig ben haha
amber88
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door amber88 »

goed zo :ok: :ok:
ook namens diesel (engelse staff) een dikke knuffel

Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

:smile: herkenbaar, hier kruipen ze ook het liefst zowat in de visite. Mensen die ze niet kennen zijn soms eerst even wat angstig maar dat slaat al snel om, daar zorgen de honden wel voor.

Leuk dat je een leuke ervaring had en dat je ws wat minder bevooroordeeld zal zijn over het gedrag van staffies naar mensen :cheer:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

hahaha het is dus een beetje stafford eigen dan in de visiste kruipen haha

het was niet zo dat ik van te voren al niet naar binnen wilde gaan omdat hij staffs had, maar eenmaal oog in oog werd ik gewoon wat angstiger
en ik was gewoon bang dat toen ik het zat was, en ik d'r van me af zou duwen ze misschien wel erg boos werd ofzo hahaha
tis gewoon stom van mij
het zijn gewoon honden net als andere honden
en nu ik er over na denk, dat van me af duwen en eventueel een boze hond heeft niks te maken met het ras, kan net zo goed elk ander soort hond zijn die het niet pikt dat ik op de bank zit en ze ook nog eens van me af duw

het was idd een hele leuke ervaring eigenlijk, en juist dat ik "bang" was en ze alsnog niks deed en alleen maar lief wilde zijn, is juist een pluspunt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

jammer dat de eigenaar niet wat meer begeleiding gaf :wink:
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Ik dacht dat het vooroordeel juist was dat ze naar mensen heel lief zijn maar niet naar honden?Ie geval zijn hier in de buurt alleen maar gezellige Staffs ook naar mijn hond.
Toch lijkt er wel met 2 maten te worden gemeten.JR hebben een beetje de rol van onze oosterburen.Mag altijd op afgegeven worden en de JR eigenaar reageert hoogstens dat ze niet allemaal zo zijn.Iets over een Staff en je hebt de zekerheid dat er minstens een dozijn reageren en het tegendeel beweren.
Zelf ben ik niet weg van kleine honden maar het lijkt me niet altijd leuk hoe JR worden neergezet.Ken nl ook wel opgevoede exemplaren en de eigenaren zijn er ook gewoon gek op.
nooit meer zonder een Aussie
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hahaha, gister had ik ook zoiets. We waren met de auto onderweg en zagen een grote hond los op de weg lopen. best een drukke binnenweg met hier en daar een woning.
Ik zette de auto midden op de weg met de panieklichten aan en floot even naar de hond, die kwam meteen en het bleek een buitengewoon stevige Bull Mastiff te zijn. Toen ik het dichtsbijzijnde erf opliep om daar even te vragen of ze hun hond ook misten "volgde" de bm mij op de voet, toen bekroop mij eerlijk gezegt wel een beetje een vervelende herinnering aan een rottweiler die mij eens 2 uren heeft gegijzeld in het huis van mijn oom en tante :mrgreen:
Dus ik keer me wat van de bm af, blijf even staan en loop kalm weer richting weg. De bm volgde mij weer op de voet :oeps:
Toen we weer bij de weg waren kwam de eigenaar ook al aanlopen, het bleek natuurlijk een ontzettende lieverd van een hond te zijn :mrgreen:
Ik voelde me best onnozel maar de afwezigheid van een eigenaar op het erf en "iets" in de hond maakte me onzeker.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Joh, was je bang voor Staffords? Gekkie :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Joh, was je bang voor Staffords? Gekkie :wink:
haha, nou niet zo dat ik een blokje om ga lopen als ik er een tegen kom hoor hihi
maar zo in "hun" huis binnenkomen en bij hen op de bank zitten, vond ik nog net gaan, maar om zomaar een stafford (elke vreemde hond) van me af te duwen in combinatie met in hun huis op hun bank zitten.....
brrr haha
maar goed, dat was dus helemaal niet nodig!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Hahaha, komt me heeeeel bekend voor!
Hier precies het zelfde, ik dacht bijna dat het over mijn honden ging!
En dat terwijl je helemaal niet bij mij op bezoek bent geweest :mrgreen:
Romeo gaat altijd na even kennis te hebben gemaakt gewoon ergens zitten of liggen en heeft geen interesse meer.
Maar Julia (en zij is de kleine van het stel) kan ook erg opdringerig zijn met kusjes enz.
Het enige verschil is dat ik en mijn vriend haar weg sturen.
Ze mag best bij je zitten, maar moet zich niet opdringen, daar houden wij niet van.

En ik maak het ook wel eens mee hoor, dat mensen een beetje angstig zijn, maar dat is al snel weer over als de hondjes eenmaal kennis hebben gemaakt en die mensen zien dat ze heel vriendelijk zijn. :ok:
:zweep:
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:Hahaha, komt me heeeeel bekend voor!
Hier precies het zelfde, ik dacht bijna dat het over mijn honden ging!
En dat terwijl je helemaal niet bij mij op bezoek bent geweest :mrgreen:
Romeo gaat altijd na even kennis te hebben gemaakt gewoon ergens zitten of liggen en heeft geen interesse meer.
Maar Julia (en zij is de kleine van het stel) kan ook erg opdringerig zijn met kusjes enz.
Het enige verschil is dat ik en mijn vriend haar weg sturen.
Ze mag best bij je zitten, maar moet zich niet opdringen, daar houden wij niet van.

En ik maak het ook wel eens mee hoor, dat mensen een beetje angstig zijn, maar dat is al snel weer over als de hondjes eenmaal kennis hebben gemaakt en die mensen zien dat ze heel vriendelijk zijn. :ok:
haha dit was ook idd de kleinste van de 2
ik had idd liever gehad dat de eigenaar ook even zelf z'n hond had gezegd op te houden haha
alles leuk en aardig kussies geven, ben er echt niet vies van, maar om na 10 minuten nog steeds poten in m'n nek en lebbers over m'n hele gezicht te krijgen, neuhhh
blijf het stom vinden van mezelf dat ik toch zo'n verkeerd beeld had
maar goed, weer geleerd dat mijn angst volkomen onterecht was, en dat dit geen uitzondering hondjes waren ;)
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Paulala schreef: Het enige verschil is dat ik en mijn vriend haar weg sturen.
precies dat doe ik hier ook hoor, anders blijft zeker mijn meid aan de gang. Tyson komt wel af en toe even knuffelen en gaat weer maffen maar neala kan je echt stalken :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

bianca.sbt schreef:
Paulala schreef: Het enige verschil is dat ik en mijn vriend haar weg sturen.
precies dat doe ik hier ook hoor, anders blijft zeker mijn meid aan de gang. Tyson komt wel af en toe even knuffelen en gaat weer maffen maar neala kan je echt stalken :mrgreen: :mrgreen:
Echt teef-eigen bij de stafford.
Die zijn vreselijk aanhankelijk en willen het liefst in je kruipen.
Ik hoor dit heel vaak.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ken genoeg reuen die dit ook doen en teven die dit niet doen :wink:
Tyra gaat alleen rustig op je schoot liggen of soms even langslopen zodat je haar gaat knuffelen
maar echt kusjes geven doet ze niet
Mojuan
Zeer actief

Dan is het puur toeval dat ik dit vaak hoor van teefjes :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”