Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je eigen hond de stoorzender is...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Als je eigen hond de stoorzender is...

Ongelezen bericht door blondie »

Begin met een plaatje...
Afbeelding
zoals je ziet een pakhond.. :pffff: en een lieve lab..
Pakhond.. valt lab aan.. dat zie je aan het plaatje..
verhaal kort is herder loopt naast baas omdat de lab zonder baas uitdagend al aan kwam stormen.. herder baas hield hond zo'n vijftal minuten al volgend naast haar op strand lab bleef rechts van ons meelopen en provoceren, toen baas en hond de enge herder geblokt werden door lab was er een korte dominantietest en herder liet weten dit niet te accepteren
Baas kwam later wel aanrennen, sprak over de klote herder die hij zelf van zijn hond aftrok.. de herder.. had zonder verwondingen aangebracht te hebben geen oog meer voor de lab.. en kwam op mij.. baas aangelopen.. alsof er niets gebeurd was..
Volgende dag op strand kwam de lab weer in 1 rechte lijn aan
de jongeman had nu wel in de gaten dat wij er liepen.. lijnde de hond aan uiteindelijk.. ik was al omgekeerd omdat ik m zag nl..
Keer erna... zie ik dat hij er staat, en dit keer ging hij spelen met de hond.. geweldig vond ik dat! hij stond hogerop maar hield de aandacht van zijn hond vast!
Dat was denk twee maand geleden...
Vandaag liep ik op strand langs de kustlijn en zie de lab en de baas...
Ik kijk wat doet ie.. mijn hond ziet t niet eens... ik zei al vaker hij is niet zo hondgericht, alleen bij provoceren.. dan kan ie van zich afbijten of een dominantie kwestie aangaan zoals op de foto (dat probeer ik dus echt te vermijden.. omdat je elkaar maar 1 keer treft op strand bv...ze hoeven elkaar niets duidelijk te maken als ze elkaar niet kennen en elkaar verder niet zien)
Maar goed de hond komt uit zee en fixeert direct weer op mijn hond, mijn hond had dat nog niet eens gezien, is op mij en degene met wie ik liep gericht
Ik zag tot mijn blijdschap.. echt waar ik vond het echt geweldig, hij lijnde de hond aan...en we passeerden elkaar, mijn hond los.. sloeg geen notie op zijn hond.. en ik zocht oogcontact met hem en zei dank je wel...dat hij zijn hond aanlijnde..
Ik wil hiermee vragen of zeggen.. hoe vaak zie je mensen niet boos reageren op een gevecht tussen honden.. zonder naar de eigen hond te kijken en gedrag..zeker als de andere hond de meerdere blijkt te zijn..

Ik ben blij dat deze eigenaar inzag dat wellicht het gedrag van zijn hond reacties uitlokte.. dit is als hij dit als test zag door vlak langs me te lopen met zijn hond aangelijnd en met mijn onaangelijnde..
Andersom.. ben ik blij dat het vertrouwen van mij in mijn "enge herder"gegrond is..
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen of vragen.. als er gedonder ontstaat, geef je altijd de andere hond de schuld of ben je zo eerlijk om te kunnen zeggen dat je eigen hond steken laat vallen?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik weet dat mijn eigen hond een regelrechte bitch kan zijn en in sommige gevallen zelf begint met knokken... Ik weet ook dat het met de meeste honden wel goed gaat en ik begin uit te vinden waneer het niet goed gaat (kleine felle teefjes, als ze te dicht bij elkaar komen zonder uitwijkmogelijkheden, of teveel opdringerigheid)

Maarre nee, ik weet dondersgoed dat dat krengetje van mij niet onschuldig is... Ze wil ook nog wel eens uitdagen dmv fixeren bijvoorbeeld... En haar houding is in de 'ontspannen' positie al hoog doordat ze dr staart over de rug gekruld draagt (hoewel ie ook erg goed omlaag en zelfs tussen de pootjes kan hoor)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marion.

Re: Als je eigen hond de stoorzender is...

Ongelezen bericht door Marion. »

blondie schreef:Dus wat ik eigenlijk wil zeggen of vragen.. als er gedonder ontstaat, geef je altijd de andere hond de schuld of ben je zo eerlijk om te kunnen zeggen dat je eigen hond steken laat vallen?
Ik denk dat ik niet zomaar de andere hond de schuld geef. Maar ik weet het niet. Ik ben nog nooit als scheidsrechter in deze nodig geweest.

Mijn oudste hond corrigeert prima op zijn honds als dat nodig is, ook voor haar babietje (Mieppie) en alle honden snappen dat. Ik hoef er ook niet aan te pas te komen.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Twee van onze honden, Roumba en Joep, zijn supermakkelijk. Joep zoekt nooit, maar dan ook echt nooit, trammelant op. Hij corrigeert zelfs niet eens. Roumba corrigeert incidenteel maar zoekt het ook niet op, een keertje grommen of snauwen en het is klaar.

Van Tjeu weten we gewoon dat hij nog wel eens het mannetje wil uithangen en andere (Beardie)reuen uitdaagt. Hij is dan dus de stoorzender, hij is meestal degene die begint en mocht de ander beginnen, dan gaat hij de uitdaging niet uit de weg. En dus grijpen we in. Haantjesgedrag bij honden die niet tot onze roedel behoren wordt niet gepikt. En dus wordt hij bijtijds aangelijnd, afgeleid of gecorrigeerd.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik betrapte mezelf op, datik het deed ; er loopt hier een koiker, en die loopt regelmatig los(ontsnapt) en als je die tegenkomt,dan probeert ze een hap uit je honden te nemen :evil: .

en nu laatst liep ze gewoon aan de lijn, en vloog ze ontsettend uit naar Ducain, en die heeft tegenwoordig geen reden nodig om een hond eng te vinden , en dan agressie te laten zien :neenee:
dus ik heb er wat van gezegd(ik was kwaad, stom he, het was gewoon de druppel)
misschien ook omdat ik zelf al zoveel moeite doe om alles in goede banen te leiden :19: ( te stressig :denken: )
achteraf, had ik mijn tong wel willen opvreten, dus ik ben er niet trots op
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Joy is ook zo enthousiast tegenover andere honden. van de week werd ze afgesnauwt. De baas verontschuldigde zich. Waarop ik reageerde ben je gek, misschien leert ze ervan, het is haar eigen schuld. Joy werd wel inenen minder enthousiast. Maar ik denk niet dat het geholpen heeft :wink:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Ja hoor, de mijne vinden andere hondjes niet leuk. :pffff:
En zullen absoluut stoorzenderen als ze daar de kans voor krijgen. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Allereerst vind ik het dubieus dat jij NIET je hond aanlijnde :denken:
toen je hem zag aankomen.

Is het de omgekeerde wereld?
Meestal is het de hond, die aanvalt moet even vast !

Moeten honden dan nu los lopen, die niet te vertrouwen zijn? :denken:
En òp strand notabene. dit snap ik even niet.

Ten tweede
Ik zal nooit het gedrag van mijn hond veroordelen, als hij , net als op deze foto , ONDER ligt :eek:
Wèl als hij boven zou liggen.

ten derde:
waarom maakte je een foto , terwijl jij je hond moet gaan corrigeren? :eek:
dat maakt een rare indruk bij die andere eigenaar, dàt moeten ze bij mij niet doen.!!
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Joy wil ook weleens kort aan de kar zijn bij drukke opdringerige honden. Het is dan een fout bij beide honden, de mijne is te intolerant en de ander te opdringerig.

Ze geeft als 1e waarschuwing (vrij snel) een snauw en de meeste honden pikken dat wel maar soms ook niet? Het is dus al eens gebeurd dat er een hond bovenop klapte na een correctie van Joy haar kant.

Tja, waar ligt de "fout" dan? De honden "klikken" gewoon niet. Wat mij betreft kan de fout dan alleen maar liggen bij bazen die incorrect reageren op zo'n situatie.

In principe corrigeer ik Joy niet als ze een snauw geeft, ze hoeft niet alles over zich heen te laten komen en hoe moet ze anders aangeven dat ze ergens niet van gediend is? Ik zal wel ten alle tijde trachten te voorkomen dat het echt vechten wordt, maar dat is niet meer dan logisch toch?
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik kijk altijd naar het gedrag van mijn eigen honden... en weet wanneer die zelf de stoorzender zijn..en baal daar natuurlijk wel van als het zo is, gelukkig is dat bijna niet zo..mss Bowie nu wel maar die is nog pup en niet dominant nog dus dei zou niet snel zo als de lab gedragen.

@Pak de bal... het zou fijn zijn als mensen die hun honden loslaten deze ook onder controle hebben en niet als een stalker achter iedereen aanlopen en dit soort gedrag dus vertonen.
Als mijn hond net als de hond van ts reageert zou ik ook mijn hond niet vastmaken...mijn hond is braaf het baasje van de lab moet op zijn hond letten.

Trouwens een compliment voor deze lab hondenbaas hoor :ok:
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Met z'n tweeen zijn het absolute stoorzenders. Af en toe willen ze andere honden opjagen en bijten,vooral als die onderdanig reageren. "Hondentaal" heen en weer: Ik wil het niet hebben en grijp in. Het blijft toch twee tegen een.
Als ze alleen uitgelaten worden (gebeurt bijna altijd tegenwoordig) zijn ze wel nieuwsgierig naar andere honden, maar absoluut niet aggressief en dus ook geen stoorzender.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Pak-de-bal schreef:Allereerst vind ik het dubieus dat jij NIET je hond aanlijnde :denken:
Waarom zou ze dat doen, je heb het verhaal toch gelezen??

Waarom, je heb het verhaal toch gelezen

Je heb het verhaal toch gelezen, waarom draai je de rollen om. Ook op het strand zijn regels vooral voor loslopende sociale projectielen.

Ten tweede
Ik zal nooit het gedrag van mijn hond veroordelen, als hij , net als op deze foto , ONDER ligt :eek:
Waarom??

ten derde:
dat maakt een rare indruk bij die andere eigenaar, dàt moeten ze bij mij niet doen.!!
Heb je uberhaupt wel gelezen :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

ten derde:
waarom maakte je een foto , terwijl jij je hond moet gaan corrigeren?
Want anders? :19:
dus als mijn honden belaagd worden en ze laten even merken daar niet van gediend te zijn moet ik mijn honden corrigeren? nee jij leeft echt in een omgekeerde wereld
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

als honden loslopen is 80% van de keren dat het mis gaat, de schuld van mijn hond, en dat geef ik dan ook toe
het gebeurd eigenlijk niet of zelden dat ik de schuld bij een andere hond leg, maar als de honden aan de riem zitten, geef ik de schuld aan de baas
als ik casper bij me hou omdat ik van te voren al zie aankomen dat dit geen speelpartij wordt, en de ander zijn hond los laat/laat snuffelen/de riem lang houd en ondertussen aan het bellen is, tja dat is gewoon de schuld van de baas

en de keren dat ik casper volledig op mij gericht heb, los, en met zijn bal bezig ben, dan heeft hij beslist geen oog voor andere honden
dan gebeurd het regelmatig dat een andere hond hem lastig valt, tegen hem aan springt, de eerste keren reageerd cas daar niet op, daarna volgt een grom, als ie dan nog door blijft gaan een snauw, en als hij dan nog steeds aan de gang blijft kan het uitlopen op een kleine vechtpartij
tja dat is dan de schuld van de andere hond

maar zonder bal kan ik de aandacht van cas helaas niet bij me houden, en dan is hij vaak de "irritante" hond, die zich met alles en iedereen bemoeit door een grote bek op te zetten
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Pak-de-bal schreef:Allereerst vind ik het dubieus dat jij NIET je hond aanlijnde :denken:

Ten tweede

ten derde:
Probeer nou 1x in je leven een zinnig antwoord te geven joi!! JE MOET LEZEN!!!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Joy C schreef:Ja hoor, de mijne vinden andere hondjes niet leuk. :pffff:
En zullen absoluut stoorzenderen als ze daar de kans voor krijgen. :wink:

Hier hetzelfde
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Met Kyra en Lyndie zou ik het wel opnemen voor mijn honden (is overigens in al die jaren maar 2x nodig geweest :wink: ) omdat zij allebei zeer sociaal zijn en absoluut geen stoorzenders zijn. Al gebeurt er bijna nooit iets omdat zij érrug snel kunnen rennen :mrgreen: .
Cody is wel een stoorzender (hopelijk krijg ik het er nog uit :roll: ). En ik moet ook regelmatig andere mensen uitleggen dat ze hun reu uit de buurt van hem moeten houden. En dan die stomme opmerkingen: 'hij ziet er toch lief uit?' of 'een collie doet toch niets?' :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Allereerst een compliment voor jou en je "enge hedder" :ok:
Ik neem aan dat je jouw herder goed beloont voor het contact blijven zoeken met jou :wink:

Die baas van de Labrador verdient ook een compliment.
Je komt niet zo vaak mensen tegen die zich realiseren dat het lompe en wilde gedrag van hun eigen hond een tegenreactie uit kan lokken.

En ook nog een compliment dat je de baas van die Labrador hebt bedankt.
Dat is voor die baas ook weer een reden om zo door te gaan. Een complimentje op zijn tijd kan wonderen verrichten :smile1:

Sommige mensen gaan er van uit dat hun hond de onschuld zelf is als hij onder de andere hond belandt :mrgreen:
Dat die onderliggende hond dat aan zijn eigen gedrag te danken zou kunnen hebben komt niet in ze op.
Of de baas van de Lab heeft begrepen dat zijn eigen hond ook een foutje had gemaakt weet je natuurlijk niet zeker, maar hij doet er wel wat aan om confrontaties te voorkomen :ok:

Ik geef mijn eigen honden ook de schuld als ik zie dat ze het zelf hebben uitgelokt :mrgreen: :wink:

edit: schrijffout
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 sep 2007 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ten tweede

ten derde:
Ik vind het gewoon bijna humoristisch zoals jij totaal de omgekeerde wereld kan brengen :smile:

Mijn hond is ontzettend lief en onderdanig, maar kan ook heel enthousiast en opdringerig zijn bij honden. Meestal kan ik haar wel bij me houden los, maar soms ziet ze een leuke hond en spurt daar op af, half in sluiphouding half rennend :N:
Sja, en niet alle honden zijn daarvan gediend, want die kunnen het als agressie zien of hebben geen zin in een overenthousiaste lab. En dan is t gewoon m'n eigen rotschuld dat ik haar niet genoeg onder appél had en aanlijnde. Ook al doet ze niets en ligt ze altijd onder.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ten tweede

ten derde:
Dit geloof je toch gewoon niet. Ik word er wel zo dood-en doodmoe van.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O, ik ben niet moeilijk erin om toe te geven dat Kaya een regelrechte bitch kan zijn. Alleen om 'stoorzender' te spelen, daarvoor krijgt ze weinig kansen meer.
Verder ben ik makkelijk, als Puchu nog weleens naar een andere hond toerent (wat ik uiteraard probeer te voorkomen, maar desondanks een enkele keer nog weleens gebeurt) en hij krijgt op zijn lazer, is het zijn eigen stomme schuld :wink:
Rent hij dus op een hond af die netjes bij de baas loopt, dan zal ik nooit moeilijk doen als hij op zijn donder krijgt. Ik vind dat ook zwaar irritant als ik Kaya netjes bij me hou en een andere hond komt op haar afgevlogen, alleen helaas heb ik het dan uiteindelijk toch nog meestal gedaan :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja hoor, mijn honden zijn absolute stoorzenders. Daarom zorg ik dat ik ze altijd bij me heb, aan de lijn.
Zojuist nog: ik loop in het buitengebied en we zijn halverwege een wandeling van een uurtje en Yentie verstuikt haar pootje. Dus die moest ik tillen. Toby aan de lijn om mijn middel gedaan zodat ik mijn armen vrij heb voor Yentie. Komt er een jack russeltje aan racen. Ik zie op dat moment geen baas. Dus ik roep: honden aan de lijn, honden aan de lijn, terwijl ik de JR uit mijn buurt probeer te houden door tegen hem te roepen: gaaaaa je wegg! En gelijk komen er twee dames met een lading hondjes bij zich, ook allemaal los, aan en ze lijnen hun honden aan.
Vragen ze daarna wat nou het probleem is. Nou kon ik uitleggen dat feitelijk hun hondje het probleem was, maar ja dat gaan ze toch niet snappen. Dus ik heb ze rustig uitgelegd dat ik rothonden heb waarvan er net 1 tje haar poot flink bezeerd heeft, dus dat ik daardoor minder vat heb op de andere hond ( Toby had ongeveer 1, 5 meter lijn) en dat ze niet van opdringerige hondjes houden.
Nou toen was het goed. :mrgreen: En daar laat ik het dan lekker verder bij. Ze zullen mij absoluut een hysterisch wijf gevonden hebben met mijn: honden aan de lijn! Maar er zijn geen gewonden gevallen, mijn honden bleven ook lekker rustig en hun honden ook. Zodra ik de hoek om was, konden hun honden weer los en ik kon ook rustig mijn weg vervolgen.
:mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Nee,ik geef nooit anderen de schuld,maak me er meestal niet zo druk om.
Bowie is ook een hond die anderen negeert,maar sommige honden duiken er gewoon tussen en ja,dan haalt hij uit,ik loop gewoon door,hij zit dan wel vast,soms mopperen mensen tegen mee,sommige ook niet.
Alleen hebben er 1 keer 2 errug grote honden op Mickey gelegen,Mickey vecht nooit,ze doken er met 2en op,zomaar.Mensen konden de honden niet houden,hadden niet eens een riem bij,Mickey is toen gevlucht,in blinde paniek en was net voor de grote weg blijven wachten,ik ben nog nooit zo in paniek geweestdan denk ik wel,als je weet dat je honden dat doen,zorg dan dat je ze of de baas bent of lijn ze aan,maar laat ze niet zomaar een onschuldige hond pakken.Mickey had enkele gaatjes en de mensen kwamen later mijn kant weer uit en riepen vervolgens tegen mij dat ik mijn honden bij me moest houden :denken: ,ik was toen nog steeds Mickey aan het zoeken.
Ze is nog uren erg in shock geweest,lag met grote ogen doodstil te kijken.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Re: Als je eigen hond de stoorzender is...

Ongelezen bericht door Shibby »

blondie schreef:Dus wat ik eigenlijk wil zeggen of vragen.. als er gedonder ontstaat, geef je altijd de andere hond de schuld of ben je zo eerlijk om te kunnen zeggen dat je eigen hond steken laat vallen?
Shibby heeft best een dominante uitstraling. Ik probeer dat gedonder tussen twee reuen altijd te voorkomen, maar mocht dat niet lukken en de andere hond 'klapt' op Shibby, vind ik dat niet vreemd. :19:
Wanneer een andere hond echter zonder reden op Shibby 'klapt', raak ik wel geirriteerd en zal er ook zeker iets van zeggen tegen de baas van die hond.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mijn eigen hond is vaak schuldig :wink: maar zodra er iemand met een loslopende hond aankomt, vind ik dat de eigenaar zelf gewoon alle schuld heeft, ik loop altijd aangelijnt met Ben, en dat is niet voor niks zo, dan verwacht ik ook dat mensen met een evenals dominante hond, die ook gewoon aanlijnen of bij zich houden. Als dat niet gebeurd, gaat mijn frustratie uit naar de eigenaar.

gr Aimee
Pak-de-bal

cloris schreef:
ten derde:
dus als mijn honden belaagd worden en ze laten even merken daar niet van gediend te zijn moet ik mijn honden corrigeren? nee jij leeft echt in een omgekeerde wereld
nee, dat niet , kijk maar naar die foto:
als Bauke bovenop zit, het is zijn schuld, dàn haal ik hem er GELIJK af, en ga niet eerst een foto maken :roll:
dat bedoelde ik.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
cloris schreef:
ten derde:
als Bauke bovenop zit, het is zijn schuld, dàn haal ik hem er GELIJK af, en ga niet eerst een foto maken :roll:
dat bedoelde ik.

Blondie haar hond gaf een correctie aan de lab, die al een tijdje behoorlijk vervelend was richting haar hond.

Als Bauke een correctie zou geven aan een vervelende lab, haal je hem er dus af? :N:
Pak-de-bal

Naad schreef:JE MOET LEZEN!!!!
ik had gelezen:

herder loopt los op strand, maar kan niet tegen opdringerige labradors. en mede-dominante honden, gevecht volgt ,
foto gemaakt, allebei nog los bij volgende ontmoeting,
maar baas labrador houdt zijn hond bezig, , en laat hem aanlijnen, goed gedaan!
compliment gemaakt voor vast, maar herder is nog steeds los.

Want het ligt toch altijd aan de andere hond.? Dit keer de lab.

Als ik "zo'n lab" zie aankomen, dan zou ik even Bauke hebben aangelijnd.
Omdat Bauke daar niet tegen kan, doe ik dat dan, wat een wisselwerking is tussen de 2 bazen.
Als je je hond goed kent, dan weet je vantevoren al wàt je moet doen.
Dat doe ik met Bauke ook.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef:
cloris schreef:
ten derde:
dat bedoelde ik.
Het was NIET de schuld van de herder.
De herder gaf een correctie aan een hond die stoorzender was.
Echt nu even goed lezen hoor!!
Die herder blijft rustig bij zijn baas en houdt contact.
De Labrador was de stoorzender in dit geval.

Als Bauke bovenop zit is het misschien ook niet altijd zijn schuld.
Maar ik vrees dat jij dat niet kunt beoordelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja hoor, ik geef direct toe dat Saar ook opjagen uitlokt door wie ze is. Een stoorzender kan ik haar niet noemen, want ze doet niks meer dan zich wat angstig tonen, maar ik weet dondersgoed dat sommige andere honden daar op een bepaalde manier op kunnen reageren.
Waar ik dan wel weer pissig om kan worden is als ik vanuit de verte naar een andere hondenbaas roep "kunt u uw hond misschien even bij u houden" desnoods zelfs met uitleg erbij dat mijne wat uitlokkend onderdanig gedrag kan vertonen, en dat dat dan dus gewoon niet gebeurt :19: (soms nog met na-mopperen van "je bent toch niet bang he???") Dan kan Saar het nog zo ook zelf uitlokken, maar als ik al loop te waarschuwen en Saar netjes laat volgen dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Helaas is Saar altijd de lul in deze, dan kan ik er nog zo klaar mee zijn, ik zal toch iets moeten ondernemen, en daarom gaat ze nu dus op de arm soms :19:

Moos kan weleen snauwen, meer is het niet, en dat weet ik en ik geef dan ook direct toe dat de mijne een snauwerd kan zijn als hij een andere hond te opdringerig, of te intimideren, vindt. Moos is wat dat betreft wel heel snugger, want hij snauwt niet naar honden die daarna op hem zouden klappen. 1 keer heeft hij dat wel gedaan, maar ook pas nadat die hond hem 15 min. lang bleef achtervolgen en in het nauw drijven. Die dook er toen dus op, maar de baas greep wel direct in.
Dat snauwen wil ik overigens niet hebben bij vreemde honden die hij verder nooit meer zal zien (ik vind het niet netjes tegenover andere hondenbazen, wil niet dat Moos het leert als gedrag van wat hij te pas en onpas toe kan passen, en ik blijf toch wat angstig dat de andere hond er wel op duikt) Opdringerige honden stuur ik dus zelf weg als het even kan. En als Moos zelf eens wat opdringerig doet en hij krijgt daarop een snauw ben ik ook de eerste om te roepen "eigen schuld dikke bult".
Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik hem meestal allang bij me heb geroepen voordat hij te opdringerig zou worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”