Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenrassen over 100 jaar

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben bang dat een groot aantal rassen als zodanig niet meer zullen bestaan tegen die tijd doordat ze kapot gefokt zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Ik denk dat de overheid nog meer 'valse' rassen gaat verbieden, zoals de Rottweiler, Dobermann, Mastino, etc. waardoor men aangewezen wordt op legale rassen als retrievers e.d..
Fokkers zullen inspelen op deze enorme vraag, door te gaan broodfokken, waardoor ook de legale rassen verboden gaan worden en heel Nederland hond-vrij wordt.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik denk dat er nog grotere verschillen in 1 ras zullen komen. Men wil steeds extremer en dat zie ik niet snel verdwijnen. Daarintegen willen sommige juist weer 'terug naar wat het ooit was', vandaar de extremen in 1 ras. Wellicht zorgt dit tevens voor 'nieuwe' rassen/rasbenamingen.

Het zou mij ook niet verbazen als er steeds meer overheidsbemoeienis komt mbt het fokken van honden en de aanschaf van (bepaalde ) rassen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik denk juist dat er meer extremen komen hoor...mensen willen graag iets unieks hebben dus waarschijnlijk zal er dan van elk ras een mini-versie, een xl-versie en een naakt-versie zijn (bij wijze van spreken :wink:).
Ik denk echt niet dat mensen opeens verantwoordelijkheidsgevoel kweken en hun gezond verstand gaan gebruiken bij het "verbeteren" van de rassen...(hoop natuurlijk van wel!)
starfleet
Erelid

Re: Hondenrassen over 100 jaar

Ongelezen bericht door starfleet »

Nanna schreef:
Ben heel benieuwd naar jullie visie op de verre toekomst.
Ik ben heel bang voor de kooiker in ieder geval :jank: :jank: Ik hoop dan maar dat er een heel klein groepje zeer begane mensen nog iets in stand tracht te houden van wat eens het ras is geweest. Ik denk dat er heel veel nare ziektes in het ras zitten en dat het uiterlijk en het karakter ook helemaal niet meer lijkt op wat een kooiker in mijn ogen hoort te zijn. Te groot, te korte poten, te korte staarten, te veel lip etc.

Ik ga ervan uit dat voor heel veel rassen zal gelden dat er allerlei ongewenste dingen insluipen. Sommige rassen zul je nauwelijks meer herkennen, er zullen nieuwe in opkomst zijn en ik ga met je mee dat er vreemd bloed ingezet zal worden.

Wat betreft de extremen: ik denk dat het eerst juist steeds extremer zal worden maar dat daar over honderd jaar juist weer van teruggekomen wordt.

Anne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

ik verwacht dat de goeden in die tijd nog steeds onder de slechten lijden. Er zal net als nu veel verschil zijn onderling en er zal veel "bagger" tussen de goede lopen. Verwacht eigenlijk wel dat er dan meer extreme rassen zijn in de vorm van Kaukasische herdershond, karabash e.d. en minder labradors en golden retrievers.
Tenzij idd de overheid meer gaat ingrijpen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben bang dat de hond een meer 'gebruiksartikel' gaat worden zoals nu met de chihuahua al het geval is. Hondje in tasje meeleuren, kleertjes aantrekken etc etc en na 'n paar maanden of jaar afdanken. Dat er meer en meer piepkleine hondjes komen die de lot staat te wachten.

Ook van de Franse Bulldog worden er in Amerika al steeds meer kleinere uitvoeringen gefokt, gewoon zielig om te zien.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

over 100 jaar is de wereld vergaan.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ik zie bij diverse rassen toch wel de beweging om ze gezonder te fokken
ook al blijf je altijd een gedeelte blinden mensen houden met dollar tekens in hun ogen
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik denk dat er rassen verdwijnen en bijkomen

en ik hoop het niet maar ik denk wel dat er steeds meer ertremere hondjes bij gaan komen
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik mag hopen dat de stamboeken geopend worden en er tenminste weer vers bloed kan worden toegevoegd (legaal) :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”