Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor de Boxer-mensen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vraagje voor de Boxer-mensen

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

In mijn vorige G&G-groep zat een vrouw met een Boxer. Bij het tanden laten zien, wilde zij liever niet de lippen aan de voorkant (dus om de snijtanden te tonen) optillen bij haar hond. (De lippen aan de zijkant ter hoogte van de kiezen waren geen probleem.) Zij vertelde dat de fokker van haar hond haar had gezegd dat dit bij een Boxer niet zou kunnen en zelfs gevaarlijk(?) kon zijn, omdat de lippen van een Boxer aan de voorkant heel strak vast zitten en je de hond dan pijn zou doen. Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar zou me er, gezien de korte neus van sommige Boxers, wel wat bij voor kunnen stellen.
Komt dit de Boxer-mensen bekend voor?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nee. Het gaat niet heel gemakkelijk, maar is gewoon te doen. Heb ook nooit gehoord dat het gevaarlijk zou kunnen zijn omdat het te strak zou zitten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

Ja, als je het verkeerd doet, kan het pijnlijk zijn voor de hond. Je kan de tanden wel gewoon laten zien. Je gebruikt er alleen een iets andere beweging voor, als bij andere rassen. Gevaarlijk is wel erg overdreven.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier geen problemen om in de bek te kijken, aan welke kant dan ook. Hier is het probleem: waar zitten er nog tanden?:( Stompjes zijn wel te tellen :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Jacqueline,

Het gaat niet om het in de bek kijken van een Boxer. Het gaat om het tanden laten zien, dus met een gesloten bek de lippen aan de voorkant (en ook aan de zijkant) optillen om de snijtanden te laten zien, terwijl de kiezen op elkaar blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”