Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even een kleurvraagje
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Even een kleurvraagje
Wist niet waar ik deze neer moest zetten, leek me het meeste bij de rassen, maar als het fout is geef ik bij deze een mod toestemming om te verhuizen (alsof mn toestemming daarvoor nodig is, maar goed
Ik heb hier aanvraagformulier van een werkboekje liggen, maar daar moet je dus ook de kleur van de hond invullen... Nou lijkt het simpel black/tan te zijn bij Jamey, maar ze heeft een heel klein wit plukje op dr borst. Volgens mn oude DA maakt dat haar tricolor, mn nieuwe DA heeft haar als black/tan in de computer staan... Als je oppervlakkig kijkt is ze gewoon black/tan dus je moet het weten of grondig kijken om te zien dat het niet zo is...
Wat moet ik nou invullen hier?
Ik heb hier aanvraagformulier van een werkboekje liggen, maar daar moet je dus ook de kleur van de hond invullen... Nou lijkt het simpel black/tan te zijn bij Jamey, maar ze heeft een heel klein wit plukje op dr borst. Volgens mn oude DA maakt dat haar tricolor, mn nieuwe DA heeft haar als black/tan in de computer staan... Als je oppervlakkig kijkt is ze gewoon black/tan dus je moet het weten of grondig kijken om te zien dat het niet zo is...
Wat moet ik nou invullen hier?

You'll be in my heart... Always...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
boxersien
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Dat witte plukje is geen kleur maar een aftekening.
Een rode Boxer met witte sokken heet toch ook niet rood en wit? Die is gewoon rood.
Dus jouw hondje is gewoon black and tan
ehhhh, das niet waar hoor. Onze Border Collies worden allemaal geregistreerd als zwart/wit, rood/wit, blauw/wit etc en ook bij hun is het gewoon een aftekening.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Biko
- Zeer actief
Biko heeft niet alleen een wit plukje, maar best wel grote witte aftekingen.. die staat dan ook omschreven als Black and Tan met wit op de meeste formulieren, op andere staat Tri-color Black and Tan met wit.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt hoor. Jack heeft een beetje wit, dus als je er Black and Tan met wit opzet, kan niemand je ongelijk geven!
Ik denk niet dat het veel uitmaakt hoor. Jack heeft een beetje wit, dus als je er Black and Tan met wit opzet, kan niemand je ongelijk geven!
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
Dobervrouw
-
Dobervrouw
Weet ik, maar dan vind ik het zo raar dat haar dierenarts beweert dat hij tricolor isNanna schreef:
Nee, natuurlijk niet. Dobers (en ook korthaar black and tan teckels) hebben weleens een wit borstvlekje. Dat maakt ze toch geen tricolour?
Ze zijn gewoon black and tan hoor. Met een wit aftekeningetjeDie op de stamboom dus niet eens vermeld wordt.
Dat weet ik niet, want bij sommige rassen in het een mega fokfout en dus nogal een belangrijk 'weetje'. Trouwens, de vraag is of er zoveel Dobermanns met een wit plukjes bestaan, want er zijn genoeg fokkers die zo'n pup afmaken. Het betreft namelijk een diskwalificerende fout in het uiterlijk van de Dober.Nanna schreef: Die op de stamboom dus niet eens vermeld wordt.
-
Dobervrouw
- Jacksel
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dobervrouw
Je schrijft het als ''tricolor'' (''driekleur'') en de Beagle is bijv een voorbeeld van een tricolor.
Dit vond ik op een website van Shelties:
''De driekleur is, naast het wit op de gebruikelijke plaatsen, grotendeels zwart met tan aftekeningen op de poten, langs de bek, boven de ogen en onder de staart''
( www.sheltie.nl/kleuren_nl.htm )
Dit vond ik op een website van Shelties:
''De driekleur is, naast het wit op de gebruikelijke plaatsen, grotendeels zwart met tan aftekeningen op de poten, langs de bek, boven de ogen en onder de staart''
( www.sheltie.nl/kleuren_nl.htm )
-
Dobervrouw
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
- Jacksel
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
Haha da's wel een heel oud topicMarjoleine schreef:Oud topic gevonden
Heb je B&T ingevuld?
Want ze is natuurlijk geen B&T eigenlijk
En snap je al meer van dat borstvlekje?
Borstvlekje snap ik wel (de witte teentjes ook
En ja, ik heb gewoon B&T ingevuld, maar heb het werkboekje nooit kunnen gebruiken omdat ik heb moeten stoppen met de behendigheid. Hopen dat Jamey ooit zo lief gaat zijn dat we G&G examen kunnen gaan doen, heb ik dat ding tenminste niet voor niets

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
De meeste oefeningen beheerst ze wel. Ze heeft alleen niet altijd zinMarjoleine schreef:Nou, dan hopen we dat ze het goedvinden
Nee, grapje, dat is heus wel zo.
Maar B&T is Jamey dus niet, ze is bruin met zadel.
Ik hoop dat je zover komt dat je het zult kunnen gebruiken!

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Genetisch niet hoor, genetisch is ze gewoon eenkleurigMaeve schreef:Maar mijn Toller met witte teentjes en een borstvlek is wel "rood met wit"
Staat er trouwens echt rood met wit op de stamboom?
Dat is erg verwarrend want die aanduiding wordt normaal alleen gebruikt voor een bonte hond, en dat is jouw Toller dus niet.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, er staat rood en wit op zijn stamboomMarjoleine schreef:Genetisch niet hoor, genetisch is ze gewoon eenkleurigMaeve schreef:Maar mijn Toller met witte teentjes en een borstvlek is wel "rood met wit"
Staat er trouwens echt rood met wit op de stamboom?
Dat is erg verwarrend want die aanduiding wordt normaal alleen gebruikt voor een bonte hond, en dat is jouw Toller dus niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, BC zijn een variant van bont, namelijk irish spotted.Maeve schreef: Maar hoe zouden ze dan bijvoorbeeld een zwart-witte Border Collie noemen? Want dat is toch ook geen bont?
Dat is genetisch dus wel degelijk een vorm van bont, alleen is het toevallig een variant met een min of meer vast patroon.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Maar er staat zwart/wit dan wel zwart/witte aftekeningen op de papieren.Marjoleine schreef:Jawel, BC zijn een variant van bont, namelijk irish spotted.Maeve schreef: Maar hoe zouden ze dan bijvoorbeeld een zwart-witte Border Collie noemen? Want dat is toch ook geen bont?
Dat is genetisch dus wel degelijk een vorm van bont, alleen is het toevallig een variant met een min of meer vast patroon.
-ervan uitgaande dat we het over een zwart/witte border hebben natuurlijk-
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Zwart/wit of zwart met witte aftekening is de standaard omschrijving op een stamboom voor bont.Ennath schreef:Maar er staat zwart/wit dan wel zwart/witte aftekeningen op de papieren.Marjoleine schreef:Jawel, BC zijn een variant van bont, namelijk irish spotted.Maeve schreef: Maar hoe zouden ze dan bijvoorbeeld een zwart-witte Border Collie noemen? Want dat is toch ook geen bont?
-ervan uitgaande dat we het over een zwart/witte border hebben natuurlijk-
Het woord bont gebruiken ze blijkbaar niet meer.
Ik vind dat ook raar, maar ja.
Ik heb al 20 jaar bonte honden en ik heb het zien veranderen indertijd, 16 jaar terug of zo. Dat is de Raad, die dat besluit