Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond mist pakwerker

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

vedim
Actief

hond mist pakwerker

Ongelezen bericht door vedim »

hond mist pakwerker .....

met wat een snelheid komt zo een hond aan :N: !!!!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:N: :N: Die zou alles breken, maar nee hoor!
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik heb wel een paar keer gekeken , zo gewoon door gaan ,knap hoor.
:wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:ok: en gewoon zonder blikken of blozen verder gaan :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:het geeft iig wel aan hoe hoog een pakwerkmechel (of vergelijkbare hond) in zijn driften kan zitten.

mooi vind ik het wel, normaal zeer zeker niet :wink: .
nou nee, ik hoop dat het mijn hond nooit zal overkomen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:het geeft iig wel aan hoe hoog een pakwerkmechel (of vergelijkbare hond) in zijn driften kan zitten.

mooi vind ik het wel, normaal zeer zeker niet :wink: .
nou nee, ik hoop dat het mijn hond nooit zal overkomen :wink:
ja, maar daarbij vind ik het ook niet normaal dat de hond zelfs geen fractie van een seconde nodig heeft om te herstellen :wink: . dat geeft eigenlijk aan hoe heel erg ze met 'hun verstand op nul' zitten in zo'n akties - de wereld kan voor hun part ontploffen, zij zullen het niet eens merken. het kan normaal (en zelfs gewenst) zijn voor een goede pakwerkhond, maar je kan het niet als normaal zien voor wat betreft doorsnee hondengedrag :wink: .
ja maar dat wordt wel van een hond verwacht, ze mogen op dat moment dus verjaagd worden op een wedstrijd. Daar wordt dus wel op getraint, het meteen terugkomen na een misser. Dat hoop ik dus wel dat mijn hond doet, zich direct herstellen.
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

WOW :eek:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

:N: oh de riebels krijg ik er van als ik het zie, wel knap hersteld en nu maar hopen dat het hondje er echt niets aan over heeft gehouden. honden die zo hoog in drift staan laten blessures niet altijd direct zien.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als het hondje iets anders terecht was gekomen had hij nooit meer opgestaan, hij heeft dikke mazzel gehad.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: nou nee, ik hoop dat het mijn hond nooit zal overkomen :wink:
ja, maar daarbij vind ik het ook niet normaal dat de hond zelfs geen fractie van een seconde nodig heeft om te herstellen :wink: . dat geeft eigenlijk aan hoe heel erg ze met 'hun verstand op nul' zitten in zo'n akties - de wereld kan voor hun part ontploffen, zij zullen het niet eens merken. het kan normaal (en zelfs gewenst) zijn voor een goede pakwerkhond, maar je kan het niet als normaal zien voor wat betreft doorsnee hondengedrag :wink: .
ja maar dat wordt wel van een hond verwacht, ze mogen op dat moment dus verjaagd worden op een wedstrijd. Daar wordt dus wel op getraint, het meteen terugkomen na een misser. Dat hoop ik dus wel dat mijn hond doet, zich direct herstellen.
ha, ok, dat is dan nog anders, als er ook speciaal op getraind wordt :ok: .
Daar ben ik t niet mee eens.. erop trainen.. zit in t karakter van de hond..
doorgaan ook al val ik erbij neer..
Ik dacht dat dit filmpje een filmpje was van t wk van de belgen maar na effe gechecked te hebben was dat t niet.
Wat ik bij veel herders zie is dat t zo moeilijk te peilen is als ze wat mankeren want ze gaan gewoon door..commando is commando..spelen is leuk en we gaan door!
Ik zeg dit omdat ikzelf dit heb gezien met mijn hond, springen over de haag.. mijn hemel ik schrok op t moment dat ik de foto zag die iemand toen nam..
En in de driften idd.. de mouw is zeer belangrijk in dit spel dus daar gaan ze voor.. pijn of geen pijn..
Sorry dat ik t weer even aanhaal, maar t topic over t wk met t filmpje aan manwerk wat daar gedaan is staat ook op dit forum..
Die honden gingen ook door maar wat een letsel hadden sommigen!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef: ja, maar daarbij vind ik het ook niet normaal dat de hond zelfs geen fractie van een seconde nodig heeft om te herstellen :wink: . dat geeft eigenlijk aan hoe heel erg ze met 'hun verstand op nul' zitten in zo'n akties - de wereld kan voor hun part ontploffen, zij zullen het niet eens merken. het kan normaal (en zelfs gewenst) zijn voor een goede pakwerkhond, maar je kan het niet als normaal zien voor wat betreft doorsnee hondengedrag :wink: .
tja hier wel, als een pakwerker valt, hond gaat eraf of wat dan ook moet ie meteen terugkomen dus er wordt wel op getraint ja, alles wat er gebeurd hij moet door :19: Dit ken ik ook van andere verenigingen overigens...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef: ja, maar daarbij vind ik het ook niet normaal dat de hond zelfs geen fractie van een seconde nodig heeft om te herstellen :wink: . dat geeft eigenlijk aan hoe heel erg ze met 'hun verstand op nul' zitten in zo'n akties - de wereld kan voor hun part ontploffen, zij zullen het niet eens merken. het kan normaal (en zelfs gewenst) zijn voor een goede pakwerkhond, maar je kan het niet als normaal zien voor wat betreft doorsnee hondengedrag :wink: .
Ik dacht dat dit filmpje een filmpje was van t wk van de belgen maar na effe gechecked te hebben was dat t niet.
Wat ik bij veel herders zie is dat t zo moeilijk te peilen is als ze wat mankeren want ze gaan gewoon door..commando is commando..spelen is leuk en we gaan door!
Ik zeg dit omdat ikzelf dit heb gezien met mijn hond, springen over de haag.. mijn hemel ik schrok op t moment dat ik de foto zag die iemand toen nam..
En in de driften idd.. de mouw is zeer belangrijk in dit spel dus daar gaan ze voor.. pijn of geen pijn..
Sorry dat ik t weer even aanhaal, maar t topic over t wk met t filmpje aan manwerk wat daar gedaan is staat ook op dit forum..
Die honden gingen ook door maar wat een letsel hadden sommigen!
dat kwam door de pakwerker... ik kan het niet goed zien maar volgens mij ligt dit niet (geheel) aan de pakwerker...
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
blondie schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: ja maar dat wordt wel van een hond verwacht, ze mogen op dat moment dus verjaagd worden op een wedstrijd. Daar wordt dus wel op getraint, het meteen terugkomen na een misser. Dat hoop ik dus wel dat mijn hond doet, zich direct herstellen.
tja hier wel, als een pakwerker valt, hond gaat eraf of wat dan ook moet ie meteen terugkomen dus er wordt wel op getraint ja, alles wat er gebeurd hij moet door :19: Dit ken ik ook van andere verenigingen overigens...
Ja ok, als er iets gebeurd altijd terug gaan voor de man/mouw.. maar dat train je als jonge hond al erin, geen angst gewoon doorgaan en altijd winnen..
Maar niet iedere hond is zo te trainen, een hond die dan angst heeft of associeert met pijn of niet leuk meer daar kun je op trainen wat je wilt maar die kiest het hazenpad..
Ik bedoel dus ook dat karakter en doorzetten van de hond ook in de hond moet zitten..in die tak van sport
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

de pakwerker moet zorgen dat de hond goed zit als hij inbijt. Dat is hier niet gebeurd en het resultaat is er dan ook naar. Goeie hond trouwens!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sundancekid schreef:de pakwerker moet zorgen dat de hond goed zit als hij inbijt. Dat is hier niet gebeurd en het resultaat is er dan ook naar. Goeie hond trouwens!!
het is een wedstrijd... je moet het niet als training zien maar als praktijkoefening zou wat zijn als de inbreker wel effe goed op de hond moet letten bij het inbijten... De hond moet goed inbijten en dat doet hij niet hier... mijns inziens ligt het hier aan de hond en niet aan de pakwerker...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
sundancekid schreef:de pakwerker moet zorgen dat de hond goed zit als hij inbijt. Dat is hier niet gebeurd en het resultaat is er dan ook naar. Goeie hond trouwens!!
het is een wedstrijd... je moet het niet als training zien maar als praktijkoefening zou wat zijn als de inbreker wel effe goed op de hond moet letten bij het inbijten... De hond moet goed inbijten en dat doet hij niet hier... mijns inziens ligt het hier aan de hond en niet aan de pakwerker...
jouw inziens is mijn inziens :mrgreen:

Op een wedstrijd moet een hond bijten. punt.
zéker een belangrijke wedstrijd. Als ik met Ds een wedstrijd speel, spreek ik vooraf wel eens met de pakwerker ofzo :mrgreen: maar mijn belangen met Ds liggen dan ook niet op een hoog niveau :19:
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

man, je zou toch een infarct krijgen als je je hond zo ziet vliegen... :eek: maar wat een drive, denk dat iedereen in de africhting dat toch zou waarderen.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:man, je zou toch een infarct krijgen als je je hond zo ziet vliegen... :eek: maar wat een drive, denk dat iedereen in de africhting dat toch zou waarderen.
ik ben blij dat mijn hond niet zo'n blindganger is hoor... er zijn maar weinig pakwerkers die goed met zo'n hond overweg kunnen op zo'n afstand.... :wink: het is spectaculair maar daar heb je dan ook alles mee gehad. :wink:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

malinois schreef:
Ella46 schreef:man, je zou toch een infarct krijgen als je je hond zo ziet vliegen... :eek: maar wat een drive, denk dat iedereen in de africhting dat toch zou waarderen.
ik ben blij dat mijn hond niet zo'n blindganger is hoor... er zijn maar weinig pakwerkers die goed met zo'n hond overweg kunnen op zo'n afstand.... :wink: het is spectaculair maar daar heb je dan ook alles mee gehad. :wink:
Dat zeker, maar ik heb al een aantal honden een smak zien maken die toch eerst even moesten schudden voor ze weer meteen op de werker doken, maar deze denkt er niet over om te stoppen.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Jeetje, ik schrok ervan hoe die hond een smak maakte, ik hoop dat alles goed met hem is.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

het is leuk ja, fantastisch, maar enkel maar als het een pakwerker is die zo een hond aankan.
Op het BK is Biek 2 hoektanden kwijtgespeeld door fout van de pakwerker.

Gelukkig is Biek zo sterk en bijt hij zo vol dat hij er geen last van heeft en nog verder kan met zijn carrière. Maar voor hetzelfde geld was het gedaan met hem en daar sta je dan met je super hond :19:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”