Moderator: moderatorteam

mijn idee ook...jidde schreef:een zilverkleurige labrador, schijnt ergens gefokt te worden
(kortom een kruising weimaramer x labje)
Toen ik de foto's kreeg had ik ook erg sterk het idee dat het een weimeraner x labrador was.jidde schreef:een zilverkleurige labrador, schijnt ergens gefokt te worden
(kortom een kruising weimaramer x labje)
Het hondje wat ik op de foto zie is idd een mooi beestje. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat het mij veelal opvalt dat als er ergens een "leuk"kleurtje van is , dat dat dan in de mode komt. ( met alle gevolgen van dien...)Martijn schreef:Leuk toch?Muis.. schreef:Over een tijdje worden we dus overspoeld met Silverlabradors...
Ik vind ze mooi.
Is niet zo dat elk ras naar de klote gaat als de broodfok zich ermee gaat bemoeien?Nanna schreef:Dat gaat helemaal fout met die silver Labs.
Je ziet het aan de choco's. Sinds die de blinden aanprezenis het bergafwaarts gegaan. Gezien op tv dus "dat motten we hebbe".
De broodfok spring daar meteen op in, uiteraard.
De choco staat er nu qua gezondheid én karakter slechter voor dan de zwarten en de gelen.
Dus jij wil zeggen dat mijn hond ordinair is?Nanna schreef:Ja. Mensen willen zich toch altijd weer onderscheiden van de buren en voelen zich boven hen verheven als ze met een zilverkleurige Lab (die veel geld heeft gekost; ook al zoiets, "konden wij betalen") de buurman inhalen die daar een ommetje met zijn ouwe trouwe zwarte Lab maakt.C@rmen schreef:Is niet zo dat elk ras naar de klote gaat als de broodfok zich ermee gaat bemoeien?Nanna schreef:Dat gaat helemaal fout met die silver Labs.
Je ziet het aan de choco's. Sinds die de blinden aanprezenis het bergafwaarts gegaan. Gezien op tv dus "dat motten we hebbe".
De broodfok spring daar meteen op in, uiteraard.
De choco staat er nu qua gezondheid én karakter slechter voor dan de zwarten en de gelen.
Choco wordt zo onderhand al weer ordinair, dus nu mot iedereen opeens een zilverkleurige, let op.
ja maar dat zal niet in NL geweest zijn, in andere landen gaan ze vaak wat soepeler om met het kruizen van verschillende rassen. met name USA komen veel "nieuwe"kleurtjes vandaan.Niet alleen bij honden trouwens...Muis.. schreef:En dan verkopen met stamboom.... is er toch weer ergens gesjoemelt..Apartje schreef:nou ja, ik weet niet hoe ze de kleur erin gekregen hebben?
Via weimaraners? en hoe staan die ervoor qua gezondheid? Beter?
misschien is het dan zo gek niet dat ze er door gekruisd zijn
Van mij mogen ze.. Zo voorkom je sores zoals je die ziet bij de SWH.Apartje schreef:ja maar dat zal niet in NL geweest zijn, in andere landen gaan ze vaak wat soepeler om met het kruizen van verschillende rassen. met name USA komen veel "nieuwe"kleurtjes vandaan.Niet alleen bij honden trouwens...Muis.. schreef:En dan verkopen met stamboom.... is er toch weer ergens gesjoemelt..Apartje schreef:nou ja, ik weet niet hoe ze de kleur erin gekregen hebben?
Via weimaraners? en hoe staan die ervoor qua gezondheid? Beter?
misschien is het dan zo gek niet dat ze er door gekruisd zijn
Ik heb het ook zo begrepen dat de kleur regelmatig voorkwam bij het fokken van de chocobruine labjes en dan was het idd een miskleur, na een tijdje zijn ze op deze kleur verder gaan fokken maar vooralsnog is de kleur N.E.K.Martijn schreef:Zilver is trouwens een voorkomende miskleur bij het fokken van chocolates.
Ik heb het eens uitgezocht maar het enige dat ik heb onthouden is dat je dus niet per se hoeft te kruisen om het te krijgen. (Of het ook niet gebeurt is weer iets anders)
Vroeger werd het weggemoffeld als zijn de een schande voor de lijn, nu is het een mooi ding en wordt er een premie op de pupprijs gegooid.
Sign of the times, I suppose.
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee.
De fokker van chef (pupsel) heeft 4 silver labradors uit Amerika gehaald.(althans dat haal k van hun site)yamie schreef:http://www.woodhavenlabs.com/silverlabs.html
Volgens mij is hij hier volwassen...ik vind hem dus ook klein/iel gebouwd.Zoek stok! schreef:Is hij hier volwassen, nee toch? Hij lijkt zo klein namelijk.C@rmen schreef:Onderstaand overigens vader van Chef, ik vind hem wat ranker gebouwd dan bv een blonde of zwarte labrador.
Ik heb helemaal geen verstand van Labradors, maar ik vind het geen mooi exemplaar. Een Labrador moet in mijn ogen bijv. een flinke borstpartij hebben. Weimaraners zijn ook flink gespierd (achter wel smaller dan een Labrador, maar wel een flinke borst), dus een kruising Weimaraner x Labrador zou er anders uit moeten zien dan op de foto. Toch?C@rmen schreef: Volgens mij is hij hier volwassen...ik vind hem dus ook klein/iel gebouwd.
Als ik hem vergelijk met Janus van nu bijna 2 vind ik het een behoorlijk verschil.
Ik vind zijn snuit en achterhand wel iets weghebben van een weimaraner, 1 van de teven op de site van de fokker heeft behoorlijke oren die ook wel wat weghebben van de weim..ik vraag me dus echt af hoe het met een stamboom zit in het geval zo'n silver dus wel gewoon een weim x lab is