Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke honden hebben dikke bazen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dikke honden hebben dikke bazen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Of niet?

Naar aanleiding van het dikke kinderen-topic bedacht ik me dat lang niet alle dikke mensen dikke honden hebben, ik ken een flink aantal honden in topconditie die een vrij gezette baas hebben. Maar de veels te dikke honden die ik ken hebben op 1 uitzondering na bazen die ook aardig aan de maat zijn.

Nou moet ik zeggen dat ik zelf meteen een uitzondering ben, ik wil er wel vijf kilo bij en bij Jack mag er nog best een kilootje van af, maar ik heb dan altijd het excuus dat het het gecastreerde gehandicapte hond is. :mrgreen:

*pakt de popcorn en geeft Jack er ook eentje*
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Dat herken ik niet Hanneke, ik ken een aantal slanke bazen, die best veel doen met hun honden, die dan toch te dik zijn. Sommige van deze honden zijn overigens gecastreerd. En ik ken een paar baasjes die zelf best wel wat overgewicht hebben, maar wel waken over het gewicht van hun hond. :19:

Zelf weeg ik 53/54 kilo en mijn hond 28 denk ik.
Laatst gewijzigd door pepim op 01 nov 2007 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

mijn hond 228 denk ik.
poehee zware hond :N:

hmm wij zijn niet te dik en me hondje ook niet.
maar ken wel een 10tonner hier in de buurt die heeft een hond nou das echt zo baasje zo hond
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

dunjatamara schreef:
mijn hond 228 denk ik.
Tikfoutje gemaakt, sorry :N: :smile:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik ben dik en al mijn honden zijn perfekt op gewicht :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zie geen verband.

Anne
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Volgens mij zit hiertussen geen verband.
Wel denk ik dat mensen die te zwaar zijn (spreek helaas uit ervaring vanaf kleins af aan), bewuster zijn van overgewicht. Dat deze mensen juist weten wat de gevaren zijn en misschien wel beter opletten dat hun hond nooit écht veel te zwaar wordt. Afvallen, of het nou voor een hond of mens is, blijft heel moeilijk.
Addy

dunjatamara schreef:
mijn hond 228 denk ik.

hmm wij zijn niet te dik en me hondje ook niet.
maar ken wel een 10tonner hier in de buurt die heeft een hond nou das echt zo baasje zo hond
misschien kan je wat aardiger praten over je dikkere medemens dan tientonner :denken:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nee ik zie hier geen voorbeelden daarvan....Wel veel oudere ( 60+) mensen met dikke kleine honden....

Jacqueline
Afbeelding
starfleet
Erelid

jacq1970 schreef:Nee ik zie hier geen voorbeelden daarvan....Wel veel oudere ( 60+) mensen met dikke kleine honden....

Jacqueline
Daarin zie ik wel verband ;-) Zijn natuurlijk ook wel relatief vaak oude hondjes en niet al te groot, waar niet zo heel veel meer mee gelopen wordt.

Ik zie daarnaast wel verband met ras: Goldens, kleine Witjes en Labradors zijn veel vaker te dik dan een herder of Drentse Patrijs bijvoorbeeld.

Anne
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

mijn honden zijn niks te dik maar zelf ben ik niet de magerste.
Ik zie overigens net zoveel veels te dikke honden bij slanke mensen als bij dikke mensen.
ik vind dat juist zo typisch dan zie je mensen die zelf geen gram te dik zijn soms echt van die modepopjes maar hun hond is dan wel moddervet. :denken:
Puk en Bompa
Actief

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

Ik ben mager en mijn hond is te dik (ze is inmiddels al wel 5 kilo afgevallen, dus we zijn er aan bezig).

Wat mij vooral opvalt, is dat de dikste mensen het meeste commentaar hebben op dikke honden.

Oooo die is dik zeggen ze dan en dan denk ik bij mezelf ja en jij dan?

Een tijdje geleden echt zo'n dikke tiener met alles erop en eraan (kort truitje, vetrollen bloot, uiteraard een navelpiercing om het nog wat te accentueren, een broek waarmee zowaar haar hele bilspleet te zien was :N: ) en die zegt dat mijn hond te dik is?
Toen heb ik mezelf echt moeten inhouden om niet te zeggen dat zij in vergelijking met mijn hond niet zo veel verschil maakte qua dikte.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

ik ben stevig :pffff:
en mijn honden netjes op gewicht zelfs mijn gecastereerde hond
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Sommige "dikke" honden kunnen ook een medische oorzaak hebben waardoor zij te dik zijn ...... ongeacht het postuur van de baas.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Ik ben zelf veel te dik maar mijn honden zijn eerder te mager dan te dik. Ik ben er altijd heel eerlijk in, ik zou willen dat ik de discipline die ik voor mijn honden en hun gewicht heb, ook zou hebben voor mezelf......
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Addy

Danielle schreef:Ik ben zelf veel te dik maar mijn honden zijn eerder te mager dan te dik. Ik ben er altijd heel eerlijk in, ik zou willen dat ik de discipline die ik voor mijn honden en hun gewicht heb, ook zou hebben voor mezelf......
Bij mij heeft het dan toevallig niets met discipline te maken maar met medicijngebruik, niet dat dat verschil maakt overigens.
Waarom denkt iemand dat hij beter is dan een ander door kleur, uiterlijk, geloof, geaardheid :19:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Puk en Bompa schreef:Ik ben mager en mijn hond is te dik (ze is inmiddels al wel 5 kilo afgevallen, dus we zijn er aan bezig).

Wat mij vooral opvalt, is dat de dikste mensen het meeste commentaar hebben op dikke honden.

Een tijdje geleden echt zo'n dikke tiener met alles erop en eraan (kort truitje, vetrollen bloot, uiteraard een navelpiercing om het nog wat te accentueren, een broek waarmee zowaar haar hele bilspleet te zien was :N: ) en die zegt dat mijn hond te dik is?
Toen heb ik mezelf echt moeten inhouden om niet te zeggen dat zij in vergelijking met mijn hond niet zo veel verschil maakte qua dikte.
Dat is ook mijn ervaring.Tis dan idd moeilijk om je kaken stijf opeen te houden. :mrgreen:
starfleet
Erelid

Puk en Bompa schreef:Ik ben mager en mijn hond is te dik (ze is inmiddels al wel 5 kilo afgevallen, dus we zijn er aan bezig).

Dat valt mij ook op. De keren dat ik opmerkingen erover heb gekregen is dat zeker 80% van mensen die zelf wel gevoelig wat mochten afvallen. Daar bemoei ik me ik ook niet mee? Ik ben niet blind en zie heel best als er bij Buffy wel wat af mag.

Anne
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

jacq1970 schreef:Nee ik zie hier geen voorbeelden daarvan....Wel veel oudere ( 60+) mensen met dikke kleine honden....

Jacqueline
Hierin zie ik ook vaak voorbeelden...Oudere mensen hebben vaak van die kleine dikke hondjes.

Maar dikke mensen met dikke honden zullen er vast wel zijn. Alleen zie ik daar niet echt een patroon in. Je hebt ook zat dikkere mensen met hele mooie slanke honden en je hebt ook dunne mensen met hele dikke honden.

Bij mij zijn ze overigens goed op gewicht.
* Vito = 38 kg.
* Joy en Tinus zijn allebei 6,5 kg.

* Ikzelf weeg 65 kg. :mrgreen:
starfleet
Erelid

russellhussell bende schreef:
Dat kan dik of dun zijn, al gelang je lengte, dus dat zegt niet veel.

Anne
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

helemaal waar, zij eten nogal veel, die bazen, en denken dan , dat de hond dat ook maar moet gaan doen.

anders is het zo zielig en kijkt hij zo zielig , als ik weer wat eet :roll:

een vriendin van mij dronk koffie , en dan móest de hond ook maar een koekje.
ik heb die traditie gelukkig niet.

ik denk dat het een gewoonte is. :19:
Pak-de-bal

starfleet schreef:

Dat valt mij ook op. De keren dat ik opmerkingen erover heb gekregen is dat zeker 80% van mensen die zelf wel gevoelig wat mochten afvallen. Daar bemoei ik me ik ook niet mee? Ik ben niet blind en zie heel best als er bij Buffy wel wat af mag.

Anne
ik heb nog nooit een opmerking gehad dat Bauke te dik zou zijn,
ook niet door magere mensen.

hoe zou dat komen? :denken:
misschien is hij mooi slank en dan zegt niemand er wat van :wink:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik zie hier niet veel dikke mensen met dikke honden lopen, dus ik zie het verband niet.
Zelf heb ik een normaal postuur, en mijn honden ook. :wink:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Pak-de-bal schreef:helemaal waar, zij eten nogal veel, die bazen, en denken dan , dat de hond dat ook maar moet gaan doen.

jasses wat kraam jij een bullshit uit zeg... Ik ben ook niet de slankste die er bij loop, maar wil mezelf ook niet heel erg dik noemen. Maar ik eet echt niet extreem veel.... laten we zeggen, ik heb deze lichaamsbouw geerfd. En ja, er zou vast wel wat vanaf kunnen, maar het wil niet zeggen dat elke dikkerd maar van alles in zn mond propt.

En mijn honden? Die zijn allemaal stuk voor stuk prima van postuur. Zijn niet te dun, en niet te dik. Worden op het oog gevoerd. En ja, ze krijgen wel eens een koekje, maar vooral tijdens het trainen of een boswandeling. Niet omdat ik een kaakje bij de thee neem.

Ga is ff heel snel wieberen of zo... :roll: Stom mens. Omdat jou vriendin (die spoort volgens mij al niet) dat doet, zou iedereen dat doen. Af en toe denk ik echt dat je express zo achterlijk doet om ons in de zeik te nemen of zo.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Pak-de-bal

P!nki schreef:
Pak-de-bal schreef:helemaal waar, zij eten nogal veel, die bazen, en denken dan , dat de hond dat ook maar moet gaan doen.

jasses wat kraam jij een bullshit uit zeg... Ik ben ook niet de slankste die er bij loop, maar wil mezelf ook niet heel erg dik noemen. Maar ik eet echt niet extreem veel.... laten we zeggen, ik heb deze lichaamsbouw geerfd. En ja, er zou vast wel wat vanaf kunnen, maar het wil niet zeggen dat elke dikkerd maar van alles in zn mond propt.

En mijn honden? Die zijn allemaal stuk voor stuk prima van postuur. Zijn niet te dun, en niet te dik. Worden op het oog gevoerd. En ja, ze krijgen wel eens een koekje, maar vooral tijdens het trainen of een boswandeling. Niet omdat ik een kaakje bij de thee neem.

Ga is ff heel snel wieberen of zo... :roll: Stom mens. Omdat jou vriendin (die spoort volgens mij al niet) dat doet, zou iedereen dat doen. Af en toe denk ik echt dat je express zo achterlijk doet om ons in de zeik te nemen of zo.
voel jij je aangesproken?

Ik wist niet dat je " aan de maat " was, want het is niet gericht op iemand van het forum, ik ken jullie toch niet?
een kort lontje, mevrouw?
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Pak-de-bal schreef:
P!nki schreef:

voel jij je aangesproken?

Ik wist niet dat je " aan de maat " was, want het is niet gericht op iemand van het forum, ik ken jullie toch niet?
een kort lontje, mevrouw?
Wie moeten zich hier anders aangesproken voelen? Dunne bazen met dunne honden? Er staat toch duidelijk een topic ' dikke bazen dikke honden', het kan aan mij liggen hoor. En als jij dan met een stelling komt als zijnde ' helemaal mee eens' .. ja dan ga ik spontaan over mijn nek. Want op die manier scheer je iedereen over een kam!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een lulKOEK !
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

starfleet schreef:
russellhussell bende schreef:
Dat kan dik of dun zijn, al gelang je lengte, dus dat zegt niet veel.

Anne
haha dat klopt inderdaad maar ik ben 1.71 m, dus ik heb wel een normaal postuur :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Puk en Bompa schreef: Wat mij vooral opvalt, is dat de dikste mensen het meeste commentaar hebben op dikke honden.
Met dat verschil dat mijn hond er niet zelf voor kan kiezen om te dik te zijn met alle gevolgen van dien.
Ik kan er wel zelf voor kiezen om niet slank te zijn, ik weet de concequenties als ik savonds een gevulde koek neem e.d.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Addy schreef:
Danielle schreef:Ik ben zelf veel te dik maar mijn honden zijn eerder te mager dan te dik. Ik ben er altijd heel eerlijk in, ik zou willen dat ik de discipline die ik voor mijn honden en hun gewicht heb, ook zou hebben voor mezelf......
Bij mij heeft het dan toevallig niets met discipline te maken maar met medicijngebruik, niet dat dat verschil maakt overigens.
Waarom denkt iemand dat hij beter is dan een ander door kleur, uiterlijk, geloof, geaardheid :19:
Tuurlijk maakt dat wel verschil, bij mij zelf komt het echt door teveel en ongezond eten, dat weet ik best dus ja in theorie zou ik er iets aan kunnen/moeten doen.......
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”