Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond met afgebroken tanden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hond met afgebroken tanden
heeft hier iemand ervaring mee? verder gedaan in de sport?
tand laten opvullen? prothese laten opsteken? ontzenuwen?
het betreft een hond waarbij de bovenste hoektanden zijn afgebroken tijdens het stellen.
tand laten opvullen? prothese laten opsteken? ontzenuwen?
het betreft een hond waarbij de bovenste hoektanden zijn afgebroken tijdens het stellen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
en welke tak was het?
hier betreft het IPO. Vb. in Ring zie ik minder problemen, daar kan je hem op het been leren bijten.
Maar in IPO moet hij naar die arm. Het bijten nu levert niet echt problemen op. Maar hij stelt ongelooflijk hard... dus we vrezen dat hij mss niet genoeg kracht zal hebben om vast te houden tijdens het uitdraaien.
hier betreft het IPO. Vb. in Ring zie ik minder problemen, daar kan je hem op het been leren bijten.
Maar in IPO moet hij naar die arm. Het bijten nu levert niet echt problemen op. Maar hij stelt ongelooflijk hard... dus we vrezen dat hij mss niet genoeg kracht zal hebben om vast te houden tijdens het uitdraaien.
bij ons op de club een hond met behoorlijke tandproblemen, ook zn hoektanden afgebroken geloof ik. Die kan nog gewoon bijten, wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, volgens mij mist hij gewoon het e.e.a.. Beest bijt als een dijker.
Plus nog een hond bij ons op de club die zn halve gebit mist doordat hij als pup gegrepen is geweest bij zn bek.
Ook deze hond bijt knetter hard.
Plus nog een hond bij ons op de club die zn halve gebit mist doordat hij als pup gegrepen is geweest bij zn bek.
Ook deze hond bijt knetter hard.
-
- Zeer actief
ok, thx. het zal dus wel allemaal in orde komen
donderdag gaat hij naar de DA om te laten opvullen en eventueel te ontzenuwen. (wel maar één tand per keer)
Dit is trouwens wanneer het gebeurde. (tijdens het stelwerk, als je geluid opstaat, hoor je de tanden gewoon kraken :N: :N: )
http://www.bernus.be/film/mpeg/bhe2007strosse.wmv

donderdag gaat hij naar de DA om te laten opvullen en eventueel te ontzenuwen. (wel maar één tand per keer)
Dit is trouwens wanneer het gebeurde. (tijdens het stelwerk, als je geluid opstaat, hoor je de tanden gewoon kraken :N: :N: )
-
- Zeer actief
die hond bij ons op de club heeft ook zn tanden gebroken met het manwerk.maart schreef:ok, thx. het zal dus wel allemaal in orde komen![]()
Mooi filmpje, ziet er super goed uit wat die laat zien.
-
- Zeer actief
is idd een superhondestelle schreef:die hond bij ons op de club heeft ook zn tanden gebroken met het manwerk.maart schreef:ok, thx. het zal dus wel allemaal in orde komen![]()
Mooi filmpje, ziet er super goed uit wat die laat zien.

dit filmpje is van op het Belgisch Kampioenschap van de belgische herders van 1 november. Biek ging op voor zijn 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op een vorige vereniging heb ik het ook gezien met apporteren een hoektand afgebroken bij een hond. Afgeslepen en gewoon blijven bijten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hoop voor de geleider en zn hond dat de behandeling succesvol is en dat hij weer terug de sport inkan! Balen hoor, als je dit overkomt...maart schreef:ok, thx. het zal dus wel allemaal in orde komen![]()
Maar wat je hoort is naar mijn idee het klikken van een foto-toestel, ipv afbrekende tanden. Je hoort hetzelfde geluid eerder in het filmpje. Maakt de situatie niet minder erg natuurlijk.
-
- Zeer actief
nee, het zijn de tanden, maar op dit filmpje niet zo erg duidelijk. Wanneer je het afspeelt op tv, met videocassette, hoor je het echt duidelijk. kippenvel krijg je daarvan :N:herderfan schreef:Hoop voor de geleider en zn hond dat de behandeling succesvol is en dat hij weer terug de sport inkan! Balen hoor, als je dit overkomt...maart schreef:ok, thx. het zal dus wel allemaal in orde komen![]()
Maar wat je hoort is naar mijn idee het klikken van een foto-toestel, ipv afbrekende tanden. Je hoort hetzelfde geluid eerder in het filmpje. Maakt de situatie niet minder erg natuurlijk.
Biek doet nog steeds uitstekend pakwerk trouwens. Hopelijk na donderdag nog wat beter. en dan een week later nóg wat beter

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Actief
Honden zijn harder dan de baas. Ze bijten dwars door de pijn heen. Mijn hond heeft nog maar 2 ondertandjes (nog wel hoektanden) maar binnenkort zal ze weer gaan bijten. Een half jaartje rust gehad.
Hoi Sas, ook hier? Ik had je nog niet eerder opgemerkt.
Hoi Sas, ook hier? Ik had je nog niet eerder opgemerkt.
Laatst gewijzigd door hondentoegestaan op 21 nov 2007 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
kan niet in één keer omdat de behandeling van één tand meer dan anderhalf uur werk is en de verdoving bijgevolg te lang zou duren.
en die andere afspraak, DA zal drukke agenda hebben zeker.
(weet het eigenlijk niet, nu ja, de slechtste tand is behandeld)
@hondentoegestaan: Biek zal ook nooit pijn laten zien hoor. zeker al niet als hij mag gaan bijten. Maar met zijn snelheid en geen hoektanden meer, is het stelwerk toch niet zo simpel. Bovendien is het nu niet erg gezond om een hond met ontblote zenuwen zo te laten.
.
en die andere afspraak, DA zal drukke agenda hebben zeker.
(weet het eigenlijk niet, nu ja, de slechtste tand is behandeld)
@hondentoegestaan: Biek zal ook nooit pijn laten zien hoor. zeker al niet als hij mag gaan bijten. Maar met zijn snelheid en geen hoektanden meer, is het stelwerk toch niet zo simpel. Bovendien is het nu niet erg gezond om een hond met ontblote zenuwen zo te laten.

.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief