Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even een vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

even een vraagje

Ongelezen bericht door blacky »

Misschien een rare vraag:
maar wij zijn al een tijdje opzoek naar een nieuwe hond. Omdat we graag voor een ras hond willen gaan komt nu de tijd voor ons aan om bij de fokkers thuis te gaan kijken. :mrgreen:
Nu zou ik graag willen weten wat wordt er door de fokkers van een toekomstig pup koper verwacht en is het gebruikelijk om dan ook al foto's te maken?

Ik hoef eigenlijk niet te weten wat een fokker zou willen horen maar b.v. neem je een attentie mee of dat soort dingen. :mrgreen:

Wil wel erg graag een goede indruk maken. :smile2:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

enthousiasme en oprechte intresse in de honden en het ras, is voor mij voldoende...
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
blacky
Zeer actief

onze intresse gaat uit naar een coton de tulear. Moet er wel bij zeggen dat we dit ras alleen kennen van het internet. Daarom zijn we eigenlijk heel erg niewusgierig naar de volwassen dieren. :mrgreen:

We waren opzoek naar een hond die wat betreft het karakter erg zou lijken op onze vorige maar dan kleiner. :denken:

Ben erg benieuwd of dat leergierige en actieve van onze vorige hond ook terug kan vinden in dit ras.

Volgens de rasbeschrijving wel.

ben eigenlijk best wel zenuwachtig hoor. Zou dit ras bij ons passen? Vandaar de bezoekjes.
blacky
Zeer actief

Ja bij de ras vereniging heb ik al op de site gekeken. Vind het wel goede tips en zal ze dan ook proberen op te volgen.

Hebben altijd een kruizing gehad en dit is voor ons wel erg nieuw. En dus supper spannend
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: even een vraagje

Ongelezen bericht door MonaToetje »

blacky schreef:
Ik hoef eigenlijk niet te weten wat een fokker zou willen horen maar b.v. neem je een attentie mee of dat soort dingen. :mrgreen:

Wil wel erg graag een goede indruk maken. :smile2:
Je kan bij mij niet meer stuk als je de grootste doos merci`s en een grote bos bloemen voor mij meebrengt :mrgreen:

Mijn tip is : Toon interesse en stel vragen. Ik heb er een hekel aan ( en ik denk de meeste fokkers ) als mensen mij een mailtje sturen, en het eerste wat ze vragen is : Wanneer verwacht u pups en wat kosten ze?
Zulke mails verdwijnen bij mij meteen in de " prullenbak " :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

blacky schreef:onze intresse gaat uit naar een coton de tulear. Moet er wel bij zeggen dat we dit ras alleen kennen van het internet. Daarom zijn we eigenlijk heel erg niewusgierig naar de volwassen dieren. :mrgreen:
Wat leuk, een coton. Mijn zus heeft er 1: Radja. En hij voldoet qua karakter perfect bij de rasbeschrijving :mrgreen: . Ze is geen fokker, dus daar zul je niet uitkomen denk ik. Maar ik wens je veel succes met je zoektocht.

Oh ja, ik ben zelf geen fokker maar het wel een dekreu. Er komen hier dus ook mensen over de vloer die graag meer info willen. Ik heb ook graag dat ze veel vragen, oprechte interesse hebben. Dat is absoluut het belangrijkste :ok:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Oprechte interesse in de honden en het ras is het belangrijkste. Vragen naar de ouderdieren, voorouders, gezondheid binnen het ras etcetera. Aangeven dat dit écht het ras is waarvoor je wilt gaan, maar twijfels over bepaalde punten niet achterwege laten. De prijs zoals al genoemd, daar moet je een fokker niet op selecteren en daar zou ik zelf ook pas in een laat stadium een vraag over stellen.

Pas als je echt op puppiebezoek gaat, dan kun je iets meenemen, maar de meeste fokkers vinden dat helemaal niet belangrijk en geven er echt niet om als je niets meeneemt. Tussendoor de fokker af en toe bellen hoe het gaat, dat wordt volgens mij meer op prijs gesteld dan wat je ook meeneemt.
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

fokkers zijn net echte mensen)) Wat ik erg op prijs stel van mensen die hier komen kijken naar het ras en/of puppies, is gewoon een eenvoudig Dank je wel voor de tijd die je aan ons besteed hebt, gewoon per mail of telefoon. Ik ben er meer dan de tijd dat men hier is mee bezig, moet zelfs mijn vloer een keer extra boenen die week en koffie in huis halen, de honden tot rust manen en desnoods afspraken verzetten voor hun bezoekje. Dat doe ik veelal met plezier hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het komt gewoon te vaak voor dat ik, zelfs na een gezellig gesprek van 3 uur lang, nooit meer iets verneem van de mensen en me toch te vaak dan me lief is zit af te vragen of dat ooit nog eens zal gaan gebeuren.
Mocht je je op een wachtlijst of iets wat er op lijkt laten zetten en je hebt op een gegeven moment ergens anders jouw hond gevonden, dan zou het afbellen van de andere fokker(s) eigenlijk ook zeer beleefd zijn. Misschien dat dit niet echt op het topic aansluit maar ik wou gewoon even mijn gekneusde eitje kwijt))
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Reken maar dat mijn zus zit te vlassen op een pup van jou, dát bezoek was alvast niet voor niets ;-)
Dat was nog eens een bezoekje! En repen chocola EN een lading foto's achteraf! Ik voelde me echt verwent))
fietsje
Actief
Mijn ras(sen): langhaar kaninchen en dwerg teckels
Contacteer:

Ongelezen bericht door fietsje »

:smile: jij ook al chocolade gehad!!Lekker echte zwitserse :ok:

Maar je hondje gaat het daar wel super krijgen...Ze heeft een pupje van mij en dat gaat geweldig
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

fietsje schreef::smile: jij ook al chocolade gehad!!Lekker echte zwitserse :ok:

Maar je hondje gaat het daar wel super krijgen...Ze heeft een pupje van mij en dat gaat geweldig
Heerlijke chocola, heuze echte! Het gesprek dat we hadden in 3 talen was ook bijzonder aangenaam, de honden vonden al die aandacht geweldig, de visite volgens mij ook)) Achteraf nog even kennis gemaakt met de honden die netjes zaten te wachten en super vriendelijk om zich heen keken en toen had ik echt dat gevoel van 'Ja, ik zou het heel fijn vinden wanneer mijn pup bij jullie mag komen wonen'.
Dat gevoel probeer ik bij iedere persoon die op zoek is naar chinees te vinden, maar wanneer je dan niets meer hoort... is dat gevoel ook spontaan meteen weer weg. In dit geval hoop ik dan ook echt dat er in mijn volgend nestje 'hun' hondje zal zitten want dat ze reuze goed voor de honden zijn, dat is mij wel duidelijk))

Wat ik wel eens denk is dat menig puppykoper geen idee heeft van de hoeveelheid mensen, mail, koffie en vooral ook gevoel erbij komt kijken als fokker zijnde. Alsof ik sta te springen van blijdschap wanneer mijn pup waar ik zolang naar heb zitten uitkijken de deur uitgaat en ik geen idee heb wat haar of hem te wachten staat. Of weer een weekend moet opofferen omdat een doordeweekse dag niet uitkomt voor visite waar je nooit meer iets van verneemt. Nee, liever mensen zoals Joke en alle mensen die inmiddels wel goedgekeurd zijn als eigenaren van een pup van mij, daar wordt ik nou vrolijk van))
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

blacky schreef:Ja bij de ras vereniging heb ik al op de site gekeken. Vind het wel goede tips en zal ze dan ook proberen op te volgen.

Hebben altijd een kruizing gehad en dit is voor ons wel erg nieuw. En dus supper spannend
De clubmatch is net geweest. Maar Amsterdam Winner komt eraan.

Ik ken iemand die Coton's heeft en fokt. Ik kan je haar adres pb-en

gr Maria
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”