Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
navelbreuk
Moderator: moderatorteam
-
benji
- Vaste gebruiker
navelbreuk
Wanneer opereren???
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
benji
- Vaste gebruiker
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik vind het wel erg jong.
Onze DA zegt dat het afhankelijk is van de grootte. Als je pink er niet in past....................kunnen er ook geen darmen door. En dat gaatje wordt meestal niet groter of kleiner, maar in verhouding omdat de hond (en ingewanden) groeien lijkt het kleiner op latere leeftijd.
Als er nu geen darmen inzakken dan wachten wij zeker tot een half jaar en bekijken het dan opnieuw.
Onze DA zegt dat het afhankelijk is van de grootte. Als je pink er niet in past....................kunnen er ook geen darmen door. En dat gaatje wordt meestal niet groter of kleiner, maar in verhouding omdat de hond (en ingewanden) groeien lijkt het kleiner op latere leeftijd.
Als er nu geen darmen inzakken dan wachten wij zeker tot een half jaar en bekijken het dan opnieuw.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Een pup van mij is ook met 9 weken aan een navelbreuk geholpen. Met gasnarcose. Langer laten lopen was ook geen optie. Het ligt er ook maar aan hoe groot de breuk is.benji schreef:Het zou moeten geopereerd worden op 9 weken,is dat niet jong
Die gasnarcose kan toch niet goed zijn
Pupje was met een dagje weer helemaal het pupje
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk dat dat aan de ernst van de navelbreuk ligt.
Julia heeft het ook, maar dat was zo klein dat ik ervoor heb gekozen het zo te laten.
Het heeft bij haar nooit een probleem opgeleverd, en ze loopt nog steeds rond met een klein mini-bultje op haar naveltje, die je niet ziet, maar wel kunt voelen.
Julia heeft het ook, maar dat was zo klein dat ik ervoor heb gekozen het zo te laten.
Het heeft bij haar nooit een probleem opgeleverd, en ze loopt nog steeds rond met een klein mini-bultje op haar naveltje, die je niet ziet, maar wel kunt voelen.

-
benji
- Vaste gebruiker
-
Mojuan
- Zeer actief
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb vijf nesten Rottweilers gefokt en nog nooit een navelbreukje gehad...terwijl er bij de Rottweilers wel op wordt gelet met de nestcontrole dus moet het wel een veel voorkomend probleem zijn. Wel is het zo dat de teefjes bij mij niet zelf de navelstreng doorkauwen.....die bind ik zelf af en dus geen getrek aan die buikjes want soms gaat dat behoorlijk ruig....vraag me af of dat er wat mee te maken heeft....
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

-
benji
- Vaste gebruiker
- hans swaak
- Vaste gebruiker
ik fok zelf bullterriers. Daar heb ik ook wel eens last van navelbreukjes. Tot nu toe is er maar een onder het mes hiervoor geweest. Maar die had ook een behoorlijk navelbreuk.
Een navel breuk moet je gewoon continue terug duwen. Dit doe je met je pink waarbij je het diep terug duwt. Een navelbreuk groeit namelijk niet mee met de pup. Dus je zult zien dat deze breuk steeds kleiner wordt naar mate de hond groter wordt. op den duur zul je zien dat de breuk een vervrommeld huidzakje wordt welke gewoon verdwijnt naarmate hij groter wordt.
qua operaties weet ik dat er twee zijn.
een is dat de opening aan de randen opnieuw opengesnden wordt waarbij met hechtingen deze tegen elkaar worden getrokken. hierbij zullen de randen aan elkaar vast groeien. Een andere methode is dat er een gaasdoekje over heen wordt gehecht. Volgens mij doen ze dit als de breuk wel erg groot is.
Een navel breuk moet je gewoon continue terug duwen. Dit doe je met je pink waarbij je het diep terug duwt. Een navelbreuk groeit namelijk niet mee met de pup. Dus je zult zien dat deze breuk steeds kleiner wordt naar mate de hond groter wordt. op den duur zul je zien dat de breuk een vervrommeld huidzakje wordt welke gewoon verdwijnt naarmate hij groter wordt.
qua operaties weet ik dat er twee zijn.
een is dat de opening aan de randen opnieuw opengesnden wordt waarbij met hechtingen deze tegen elkaar worden getrokken. hierbij zullen de randen aan elkaar vast groeien. Een andere methode is dat er een gaasdoekje over heen wordt gehecht. Volgens mij doen ze dit als de breuk wel erg groot is.
Wij hebben een kennel met bullterriers en louisiana Catahoula Leoparddogs. Daarnaast zijn ook bezig met westernriding en hebben een quarterhorse en een heel leuk klein appaloosa ponypaardje voor de kinderen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat vind ik eigenlijk net zo mooi om te zien, mijn teef heeft het dus wel zelf gedaan, het hoort erbij vind ik....Eastmoor schreef:Wel is het zo dat de teefjes bij mij niet zelf de navelstreng doorkauwen.....die bind ik zelf af en dus geen getrek aan die buikjes want soms gaat dat behoorlijk ruig....vraag me af of dat er wat mee te maken heeft....
Groetjes Angela

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
2 oorzaken voor navelbreukje of een erfelijk component of mams is net iets te ruw/voortvarend geweest. Als het bv maar 1 pupje met klein breukje betreft kun je van het laatste uitgaan.
Ik probeer het altijd zelf te controleren en laat de DA het nogmaals navoelen met enten/chippen op 6 wkn.
Een klein breukje (niet groter dan je pink) zou ik zo laten en in de gaten houden of er geen beklemming plaats vindt. Vaak groeien ze er dan overheen of -nog nooit gehad- zou het een kleine operatie zijn als ze 6 mnd of ouder zijn.
Ik probeer het altijd zelf te controleren en laat de DA het nogmaals navoelen met enten/chippen op 6 wkn.
Een klein breukje (niet groter dan je pink) zou ik zo laten en in de gaten houden of er geen beklemming plaats vindt. Vaak groeien ze er dan overheen of -nog nooit gehad- zou het een kleine operatie zijn als ze 6 mnd of ouder zijn.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zou het zeker niet doen. Niet voor de breuk, want als het dichtgemaakt is is het dicht, maar erfelijkheid speelt zeker een flinke rol en je vervalt zomaar van een klein breukje in breuken formaat pingpongbal.benji schreef:Iemand vroeg me vandaag of je nog mag fokken met een teefje die een navelbreuk heeft gehad??