n.a.v. het andere topic, welke vnl over het "inzetten" van teven gaat. Een vraag voor fokkers maar ook zeker voor eigenaren:
Hoe vaak en in welke frequentie zouden jullie een reu "inzetten" voor de fok?
Net als bij teven, vind ik het belangrijk dat als je een reu inzet met als gevolg een dracht, dat er eerst de tijd moet worden genomen om te kijken wat (in dit geval) de reu vererft. Nu zou je die reu wel in één jaar op twee verschillende teven kunnen zetten. Maar dan vind ik persoonlijk wel dat er dan minimaal een jaar moet worden aangekeken hoe die nesten het dan doen.
Hoe vaak een reu kan worden ingezet, is dus ook afhankelijk (in mijn ogen) met bovenstaande. En vind ik wat moeilijker in te schatten. Maar om de kwaliteit van een ras te waarborgen zou denk ik een reu max. 5 maal ingezet kunnen worden met als gevolg een dracht.
Wat is jullie visie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe vaak een reu inzetten voor de dek
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Waarom zou er voor een reu een andere 'regel' moeten gelden dan voor een teef?
't Lijkt me goed als er van ieder (fok)dier 2 kinderen verder ingezet worden voor de in standhouding van het ras. Of er dan nog pups gefokt moeten worden voor de sport of als promotie van het ras moet iedereen dan maar voor zich weten.
Maar dat er in ieder geval 2 kinderen zijn die verder gaan vind ik wel belangrijk.
't Lijkt me goed als er van ieder (fok)dier 2 kinderen verder ingezet worden voor de in standhouding van het ras. Of er dan nog pups gefokt moeten worden voor de sport of als promotie van het ras moet iedereen dan maar voor zich weten.
Maar dat er in ieder geval 2 kinderen zijn die verder gaan vind ik wel belangrijk.