Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu nog zwemmen?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Nu nog zwemmen?
Jamey heeft gister in de Soesterduinen door het water gerend en het was iets dieper dan ik dacht, maar ze heeft nog net niet gezwommen (was wel helemaal nat)... Toen ze even later even moest zitten om een paard langs te laten was ze aan het rillen, maar verder heeft ze gerend (ook naast de fiets naar huis gedraafd in plaats van achterop) en dus ook niet meer gerild... Ze mag van mij eigenlijk nog wel pootjebaden (is ook niet te voorkomen na de regen van de afgelopen tijd), maar diep in het water niet, aangezien dat gewoon niet praktisch is, gezien haar rillerigheid...
Ben ik nou een overdreven muts (gewoon lekker het water inlaten en als ze zwemt daarna gewoon in beweging houden), of houden jullie je honden ook zo mogelijk uit het water nu?
Ben ik nou een overdreven muts (gewoon lekker het water inlaten en als ze zwemt daarna gewoon in beweging houden), of houden jullie je honden ook zo mogelijk uit het water nu?

You'll be in my heart... Always...
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Nu nog zwemmen?
Ik hou niets uit het water. Ik doe ook niet aan overdreven "in beweging blijven".Jacksel schreef:Ben ik nou een overdreven muts (gewoon lekker het water inlaten en als ze zwemt daarna gewoon in beweging houden), of houden jullie je honden ook zo mogelijk uit het water nu?
Als ze willen doen ze maar, ze kennen de consequenties. Heel goed trouwens, maar ze blijven zwemmen. Ze zoeken het zelf mar uit, hebben daar geen mensen-ideeën bij nodig geloof ik.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klinkt misschien maf, maar mijn honden gaan uit zichzelf zodra het koud wordt niet meer in het water. Ja, met hun voetjes, maar dieper niet, terwijl zomers mogen ze graag lekker rondplensen tot ruim aan hun buik of echt zwemmen. Maar nu, echt niet. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
Re: Nu nog zwemmen?
Hier sluit ik mij bij aan.Marion. schreef:Ik hou niets uit het water. Ik doe ook niet aan overdreven "in beweging blijven".Jacksel schreef:Ben ik nou een overdreven muts (gewoon lekker het water inlaten en als ze zwemt daarna gewoon in beweging houden), of houden jullie je honden ook zo mogelijk uit het water nu?
Als ze willen doen ze maar, ze kennen de consequenties. Heel goed trouwens, maar ze blijven zwemmen. Ze zoeken het zelf mar uit, hebben daar geen mensen-ideeën bij nodig geloof ik.
Hier word gewoon gezwommen ongeacht hoe koud het is, Janus zwom als puppepup van 8 weken al en die is gewoon niet uit het water te houden. Spike heeft voor zover ik weet nooit gezwommen maar plonst hier ook vrolijk het water in. Bij janus doe ik niets aan extra bewegen om warm te blijven, bij spike wel.
(puur gevoelskwestie denk ik omdat het zo'n ukkie is) Overigens sta ik ook niet te beppen met mensen, ik wandel om te wandelen en niet om te beppen 

Dribbel zwemt graag,ik moedig haar niet aan maar ze hoeft ook niet uit het water te blijven.
Ik vind het wel eng als ze op het ijs gaat wandelen en het is nog niet dik genoeg,ik ben bang dat ze dan door het ijs zakt.
We hebben de labrador van mijn zus er een keertje uit moeten halen,die kon er niet meer uitkomen. :N:
Ik vind het wel eng als ze op het ijs gaat wandelen en het is nog niet dik genoeg,ik ben bang dat ze dan door het ijs zakt.
We hebben de labrador van mijn zus er een keertje uit moeten halen,die kon er niet meer uitkomen. :N:
-
- Zeer actief
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Rossi
- Zeer actief
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik hou niet van beppen en vermijd dat zoveel als mogelijk.C@rmen schreef:Hier word gewoon gezwommen ongeacht hoe koud het is, Janus zwom als puppepup van 8 weken al en die is gewoon niet uit het water te houden. Spike heeft voor zover ik weet nooit gezwommen maar plonst hier ook vrolijk het water in. Bij janus doe ik niets aan extra bewegen om warm te blijven, bij spike wel.(puur gevoelskwestie denk ik omdat het zo'n ukkie is) Overigens sta ik ook niet te beppen met mensen, ik wandel om te wandelen en niet om te beppen

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- *Linda*
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou het komt voornamelijk omdat ik meestal niet zoveel terug zeg, ik maak het er zelf naar zegmaarC@rmen schreef:Aaaah..Jaap* schreef:er is toch niemand die met mij wil beppen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- starfleet
- Erelid
Buffy piekert er niet over het zwemwater in te gaan. Ze komt wel eens een heel erg diepe plas tegen, maar dat gaat dan per ongeluk vol erin. Het is van zichzelf geen echte zwemhond, meest pootje baden en dat mag nu ook ook al is het echt per ongeluk als haar buik nat wordt. pootje baden door regenplassen vindt ze nog wel super.
Als je hond graag zwemt, maar wel de neiging heeft tot rillen, zou ik haar lekker even droogwrijven, dus een handdoekje meenemen. maar ach, jouw hondje stop je ook zo onder je jas als het moet.
Anne
Als je hond graag zwemt, maar wel de neiging heeft tot rillen, zou ik haar lekker even droogwrijven, dus een handdoekje meenemen. maar ach, jouw hondje stop je ook zo onder je jas als het moet.
Anne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Zo stond ik laatst nogal te twijfelen bij de apporteertraining. Er stond een harde gure wind en er zou geoefend worden met apporten uit het water en over water. Nu staat Dante al te bibberen tijdens het wachten zonder dat hij nat is, dus hij is echt een koukleum (één cm haar en geen ondervacht). Ik heb het niet aangedurfd want ik weet niet of dat invloed heeft op zijn spondylose en SLE
. Dante vond het niet erg, want hij is al niet zo'n waterrat
. Misschien ben ik ook een mieperd maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Gr. Marijke