Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cocker spaniel of andere leuke middelmaat

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Cocker spaniel of andere leuke middelmaat

Ongelezen bericht door Lysette »

Kennissen van mijn ouders willen een hondje. Middelmaatje (rond de 40-45 cm), niet blafferig en sociaal naar andere honden. Nu hadden ze het over een cocker. Nu ken ik die niet zo heel goed. Heb er ooit één op cursus gehad en dat was echt een geweldig leuk beest. Maar verder ken ik ze eigenlijk niet echt.
Ze willen een reu. nu is hun vraag hoe de meeste reuen met andere honden zijn (patsertjes of gewoon makkelijk). Ze wandelen veel en hebben niet zo veel zin om continue op hun hoede te zijn zeg maar (je hebt natuurlijk nooit garantie maar ok).
Ook zijn ze wel benieuwd of het blaffers zijn.

Bedankt alvast :ok:
Laatst gewijzigd door Lysette op 28 dec 2007 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het is heel wisselend, ik ken Cockers die geen moment hun snuit dicht kunnen houden :mrgreen: En ik ken cocker spaniels waar nog nooit geluid uit is gekomen.

Meestal zijn ze wel sociaal, maar ook daar zijn natuurlijk uitzonderingen bij!

gr Aimee
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ik ken er 2, en die zijn heeeeel raar qua karakter :N:
de 1, een rode, kan soms een waas voor zijn ogen krijgen. En berg je dan maar, want dan wordt hij echt gewoon heel boos. je moet hem niet corrigeren op dat moment, want dan wordt hij alleen maar bozer. Spreek je hem rustig toe, is er niets aan handje.

Verder ken ik een black en tan Cocker Spaniel, precies hetzelfde. Giga baknijd en owee als je iets doet wat zij niet wilt, want dan bijt ze. Ze heeft nu al meerdere collega's gebeten :N:

Dus helaas geen leuke ervaringen met cocker spanieltjes.
Wel met de engelse, dat zijn 2 popies :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

de cockers die ik ken of gekend heb, waren bijna allemaal beste blaffers, niet makkelijk met alleen zijn aanleren en zeker niet altijd sociaal, ik heb zelf een halve, geen idee van welke ouder hij het meeste heeft meegekregen, maar gut wat kan het ding blaffen en stronteigenwijs zijn :mrgreen:

ik heb het over de Engelse cocker, de amerikaantjes "ken" ik alleen van op de show :wink:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

engelse cockers kunnen erg vocaal aangelegd zijn (Hè Joep). De bonte cockers zijn makkelijker op te voeden dan de eenkleuren. Wij hebben een oranjeschimmel en hebben een bruinschimmel gehad.

De bruischimmel (onze Joris) was veel pittiger in karakter dan onze Joep. Heb ook het idee dat alle oranjeschimmels veel zachter zijn. Onze Joep is zo eentje die graag in de caribean gewoond had, relax man

Ik hoop dat die mensen wel voor een stamboomhondje gaan, er wordt veel gefokt in de broodfok en de meeste van die hondjes zijn ronduit ongezond.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Dank je wel! Hmm niet zo heel positief dus :mrgreen: . Die ik kende was een blauwschimmel (zo heet dat toch) en die was echt geweldig leuk dus ik was wel enthousiast :mrgreen:
Verder hadden ze ook nog de welsh springer en toller. Tollertjes ken ik dan wel een zwik vanaf het veld maar niet echt hoe ze in huis zijn. Zijn het allebei rassen die met veel wandelen tevreden zijn? Of kunnen die niet zonder werken?

En zijn er nog grote verschillen tussen de reuen en teven bij deze rassen? Voorkeur is wel een reu maar als er echt grote verschillen zijn willen ze ook wel voor een teefje gaan.

Andere tips voor een middelmaatje, wandelhond die niet te blafferig en wel sociaal is zijn ook welkom :ok:

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

een tibetaanse terrier, ze zijn wel waaks maar echt zo lief :cheer:
jores
Zeer actief
Contacteer:

:mrgreen: de engelse springer spaniel. Super tevreden met lange wandelingen, als het eens niet kan dat lange wandelen dan zijn ze absoluut niet vervelend.

over het algemeen kunnen de reuen goed samen met andere reuen. Ze zijn heel erg knuffelig.

We hebben een paar keer een welsh springer te logeren gehad, mijn ervaring is dat ze erg druk zijn, vele reuen zijn macho.
groetjes Annemie

Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ben gek van de Dwergpinschers.

Kunnen goed wandelen. Zijn lief. Baas gericht. Kunnen goed luisteren/leren. En degene die ik ken/heb zijn geen vervelende keffers. De blafjes naar vreemde aan de deur daargelaten.

Het zijn alleen wel hondjes die het fijn vinden om te denken. Dus denk spelletjes en andere dingen leren.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef::mrgreen: de engelse springer spaniel. Super tevreden met lange wandelingen, als het eens niet kan dat lange wandelen dan zijn ze absoluut niet vervelend.

over het algemeen kunnen de reuen goed samen met andere reuen. Ze zijn heel erg knuffelig.

We hebben een paar keer een welsh springer te logeren gehad, mijn ervaring is dat ze erg druk zijn, vele reuen zijn macho.
Maar jouw heren zijn best groot toch? (of heb ik ze veel groter in mijn hoofd omdat jip toen nog zo klein was :mrgreen: )

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:een tibetaanse terrier, ze zijn wel waaks maar echt zo lief :cheer:
Ik vind ze ook erg leuk maar dat blafferige gaat hem niet helemaal worden denk ik... :wink:

jores
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
jores schreef::mrgreen: de engelse springer spaniel. Super tevreden met lange wandelingen, als het eens niet kan dat lange wandelen dan zijn ze absoluut niet vervelend.

Maar jouw heren zijn best groot toch? (of heb ik ze veel groter in mijn hoofd omdat jip toen nog zo klein was :mrgreen: )
lance is groot, Chad is een stukje kleiner. Een springerreutje is gemiddeld zo'n 51 à 52 cm.
groetjes Annemie

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef:
Lysette schreef:

lance is groot, Chad is een stukje kleiner. Een springerreutje is gemiddeld zo'n 51 à 52 cm.
Ok, dat valt idd wel mee :ok:

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Op een show waren de Kooikers na de Engelse Springer Spaniels. De Springerreuen wilden zonder uitzondering de Kooikerreuen opvreten. Die op hun beurt de Springerreuen weer wilden opvreten :mrgreen:

Op de dagopvang is de enige reu met wie Bram niet samen kan een Engelse Springer Spaniel. Mijn indruk van het ras is dus nogal anders, maar jij kent er ongetwijfeld veel meer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Lysette schreef: Andere tips voor een middelmaatje, wandelhond die niet te blafferig en wel sociaal is zijn ook welkom :ok:
Waarom geen mannelijke Jip? Toller zou ik niet doen, ik vind dat echte werkers en de reuen vind ik niet al te makkelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Lysette schreef:Verder hadden ze ook nog de welsh springer en toller. Tollertjes ken ik dan wel een zwik vanaf het veld maar niet echt hoe ze in huis zijn. Zijn het allebei rassen die met veel wandelen tevreden zijn? Of kunnen die niet zonder werken?
Denk dat er binnen de toller wel veel verschillen zijn, ook in werklust.
Er zijn zat tollers die alleen als huishond gehouden worden en waarmee niet 'gewerkt' word.
Toch denk ik dat ze allemaal wel geestelijk stimulatie nodig hebben en alleen een rondje om ze geen goed doet.
Caja zou dat niet trekken om niet te 'werken' , maar daar is ze ook wel een beetje op uitgekozen :wink:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij zijn Amerikaanse Cockers over het algemeen makkelijker in alle opzichten in vergelijking met de gemiddelde Engelse Cocker.

Hoe dan ook, druk je kennisen vooral op het hart dat ze heel selektief op zoek gaan naar een goede fokker en dat ze niet de eerste de beste pup kopen.
jores
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:

Op een show waren de Kooikers na de Engelse Springer Spaniels. De Springerreuen wilden zonder uitzondering de Kooikerreuen opvreten. Die op hun beurt de Springerreuen weer wilden opvreten :mrgreen:

Op de dagopvang is de enige reu met wie Bram niet samen kan een Engelse Springer Spaniel. Mijn indruk van het ras is dus nogal anders, maar jij kent er ongetwijfeld veel meer :wink:
dit is geen normaal springer gedrag. Ik ken ze ook hoor, maar dat komt ook dat niet op karakter gefokt wordt door velen.

Onze Lance speelt nog steeds met zijn broer. Zijn we bij de fokster dan zijn er in huis zo'n 5 volledig intacte reuen, dekreuen er valt geen grommetje. Zelfs niet met een loopse teef in de dezelfde ruimte.
groetjes Annemie

jores
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Volgens mij zijn Amerikaanse Cockers over het algemeen makkelijker in alle opzichten in vergelijking met de gemiddelde Engelse Cocker.

Hoe dan ook, druk je kennisen vooral op het hart dat ze heel selektief op zoek gaan naar een goede fokker en dat ze niet de eerste de beste pup kopen.
qua karakter weet ik het niet. wel is de engelse makkelijker in onderhoud
groetjes Annemie

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Een behaarde middelmaat Peruaan ? :cheer:
Tussen de 40 en 50 cm. Sociaal, niet vocaal. Wel terughoudend naar vreemden.

Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

jores schreef:
Wil de hond schreef:Volgens mij zijn Amerikaanse Cockers over het algemeen makkelijker in alle opzichten in vergelijking met de gemiddelde Engelse Cocker.

qua karakter weet ik het niet. wel is de engelse makkelijker in onderhoud
Amerikaan is heerlijk qua karakter maar erg veel onderhoud en zou je niet aan raden om er veel mee de bossen in te gaan als je de hond in volle vacht wil houden. Hier lopen dan ook bos-ami's rond maar dan gaat er wel een hoop vacht extra af :wink:
Wel heerlijke honden.
Engelse zijn iets drukker maar ook fijn van karakter maar wat Joris(Annemie) al vertelde. Geen zomaar cockertje kopen da's alleen maar ellende en verdriet. Zowel de amerikaan als de engelse.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Een spaniel is eigenwijs :mrgreen:
Jammer genoeg vind ik de amerikaanse cockers momenteel nogal 'domme' showhondjes :wink: Heel lief maar werken zit er niet meer in. Als huishondjes zijn ze dus prima te houden met wat beweging.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Lysette schreef:Dank je wel! Hmm niet zo heel positief dus :mrgreen: . Die ik kende was een blauwschimmel (zo heet dat toch) en die was echt geweldig leuk dus ik was wel enthousiast :mrgreen:
Mijn nicht heeft twee blauwschimmel cockers, reutjes van 3 en 1 jaar oud. Daarvoor had ze een zwart reutje. Alledrie heel leuke, lieve, makkelijke, sociale honden. We wandelen vaak samen, en ik heb nog nooit problemen meegemaakt. Ze blijven ook makkelijk alleen thuis, gaan een paar dagen per week met de uitlaatservice mee en dat is ook geen enkel probleem.

Volgens mij moet je kijken of er bij de fokker veel wordt geblaft. Dat is bij tekkels ook zo: als ze van een fokker komen waar de hele dag wordt geblaft, dan is dat kans groot dat jouw pup ook een keffer is.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

Ik heb Amerikaanse Cocker Spaniels...waaronder 2 reuen: mijn black/tan reu is een watje maar mijn bruin/tan reu is een donder en laat zich de kaas niet van het brood eten.

Er zit zeker wel verschil tussen de Amerikaanse cocker en de engelse Cocker....De Amierkaan past zich over het algemeen wat makkelijker aan de situatie aan en de engelse heeft meer een eigen wil over het algemeen...uitzonderingen daargelaten.Ook is er verschil tussen de kleuren..zo is blond bij de amerikanen erg rusitg en bont juist weer erg druk van karakter...en dan niet druk in de negatieve zin....

Maar informeer eens bij de beide rasvereningen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

sirene schreef:Een behaarde middelmaat Peruaan ? :cheer:
Tussen de 40 en 50 cm. Sociaal, niet vocaal. Wel terughoudend naar vreemden.

Afbeelding
och jee die is wel erg lief aan het woorden he
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef: Volgens mij moet je kijken of er bij de fokker veel wordt geblaft. Dat is bij tekkels ook zo: als ze van een fokker komen waar de hele dag wordt geblaft, dan is dat kans groot dat jouw pup ook een keffer is.
Dat is een goede!

Maar bedankt allemaal alvast! Ik ga het even doorgeven allemaal :ok:

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Lysette schreef: Andere tips voor een middelmaatje, wandelhond die niet te blafferig en wel sociaal is zijn ook welkom :ok:
Waarom geen mannelijke Jip?
Dat blijft natuurlijk de beste keus :pffff: Maar poedels kunnen ook vrij vocaal zijn :mrgreen:

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Misschien een spaanse waterhond?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Misschien een spaanse waterhond?
:ok:

Aard en sociale aanleg:
In de regel gaan deze honden goed om met soortgenoten, andere huisdieren en kinderen. Bij onraad zal de Perro aanslaan, maar verwacht verder niet teveel actie. De honden kunnen wat terughoudend zijn naar vreemden, in de opvoeding kan men hier rekening mee houden en meestal gaat het dan ook goed. Als de baas laat merken dat het goed is, vindt de hond het meestal ook prima. De honden zijn actief, zeer intelligent, leergierig, speels, initiatiefrijk, sociaal en vriendelijk

Beweging:
De Perro heeft een gemiddelde behoefte aan beweging. De honden zwemmen graag, houden van apporteren en doen het goed op de diverse hondensporten, zoals behendigheid, flyball, obedience, G&G en de jachtsport.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

marye schreef:Misschien een spaanse waterhond?
Dat lijkt me niet echt een geschikte hond,

Het zijn werkhonden, herders, die nog heel dicht bij hun oorsprong staan.

Met een beetje pech zit je opgescheept met een drukke/nerveuze, overwaakse hond die tekort komt.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”