Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spaans hondje..

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Spaans hondje..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Mijn zus heeft sinds een week of 5 een spaans hondje geadopteerd via een stichting..
Hondje werd gevonden met 1 pup van 6 maanden en het hondje heeft cataract (als je het zo schrijft) word iig langzaam blind...

Echter.. het hondje type dwerg pincher was wel erg dik en had ook wel erg grote tepels..
Om schijn zwangerschap e.d uit te sluiten is mijn zus gister naar de DA geweest..

Deze heeft een echo gemaakt.. en jawel :N: een buik vol met puppies...

Mw. loopt op alledag..

Wat nu?

Hondje zou in Spanje zijn gecheckt op van alles en nog wat en geent.. (Boekje is aanwezig) maar omdat ze langzaam blind werd heeft mijn zus haar zonder dat ze in de opvang in NL is geweest zo van het vliegveld kunnen halen zodat ze gewend zou zijn voordat ze helemaal blind zou worden..

Kunnen bijv die entingen haar pups schade hebben toegebracht?

De werpkist staat klaar. maar gezien dit geheel onverwachts is, wat kunnen we verder nog doen?

Groetjes Evy
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Ow jee, wat een verhaal en ik maar denken dat die hondjes uit Spanje meestal worden gesteriliseerd/gecastreerd....

Wens haar veel sterkte toe, ik weet helaas niet he ik je kan helpen.

Zit ook gelijk te denken van zal dat met de oogjes niet erfelijk zijn?
groetjes Diana

Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Rory schreef:Ow jee, wat een verhaal en ik maar denken dat die hondjes uit Spanje meestal worden gesteriliseerd/gecastreerd....

Wens haar veel sterkte toe, ik weet helaas niet he ik je kan helpen.

Zit ook gelijk te denken van zal dat met de oogjes niet erfelijk zijn?
Ze is niet gecastreerd omdat ze zo snel mogelijk naar nederland is gekomen om te wennen aan mijn zus en het huis e.d gezien ze zeer snel blind word..
Het is indd erfelijke cataract :(
Hondje had dus absoluut niet zwanger mogen zijn... helaas is het nu te laat voor iets anders dan een bevalling..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dan kijk je toch wel even héél raar op!
Heb verder geen tips, alleen veel sterkte.
Innuendo
Zeer actief

Daisy@ schreef:Dan kijk je toch wel even héél raar op!
Heb verder geen tips, alleen veel sterkte.
Nou indd... de Da maakte die echo en opeens allemaal ruggengraatjes op het scherm...
Geloof dat mijn zus wel een kwartier heeft staan shaken :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kan ik me heel goed voorstellen. Wij hebben ook een Spanjaardje gehad, ze was al oud. Maar ik zit me voor te stellen hoe het geweest zou zijn als zij zwanger was geweest..... oef!
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeannette-Mexx »

Pfffffff.......... ik vind dit een hele kwalijke zaak van die stichting. Misschien moet ze daar even advies vragen. Heeft de dierenarts niet gezegd wat het beste is om nu te doen?
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Jeannette-Mexx schreef:Pfffffff.......... ik vind dit een hele kwalijke zaak van die stichting. Misschien moet ze daar even advies vragen. Heeft de dierenarts niet gezegd wat het beste is om nu te doen?
Stichting is gebeld.. De vrouw van de stichting schrok heel erg, ze helpen de pups bemiddelen en willen een deel van de kosten betalen..

De Da zag geen andere keus dan laten komen... ze loopt echt op alledag...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Morgenochtend opereren,

Alles weg laten halen, baarmoeder met inhoud.
Innuendo
Zeer actief

Wil de hond schreef:Morgenochtend opereren,

Alles weg laten halen, baarmoeder met inhoud.
Een hondje die elk moment kan bevallen?????
Die pups zijn volgens mij al levens vatbaar hoor :N:
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Innuendo schreef:
Jeannette-Mexx schreef:Pfffffff.......... ik vind dit een hele kwalijke zaak van die stichting. Misschien moet ze daar even advies vragen. Heeft de dierenarts niet gezegd wat het beste is om nu te doen?
Stichting is gebeld.. De vrouw van de stichting schrok heel erg, ze helpen de pups bemiddelen en willen een deel van de kosten betalen..

De Da zag geen andere keus dan laten komen... ze loopt echt op alledag...
Jeetje wat een ellende, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier van moet denken. Hoe ga je straks die pupjes plaatsen bij mensen, pups waarbij je van tevoren al weet dat ze waarschijnlijk niet "gezond" zijn. Moeilijk moeilijk.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat kan gewoon gedaan worden hoor, dat overleeft teefje best wel.

Een soort van late abortus, triest, erg vervelend en alles wat je wilt, maar pups geboren laten worden om blind te worden is ook niet echt een prettig iets.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou de pups nu niet meer laten weghalen, ik ben zeker niet tegen abortus etc. maar dit is echt gewoon te laat, om het nog te doen.

Probeer je zo goed mogelijk in te lezen, en alles in huis te halen voor de bevalling!! ( je zus bedoel ik )

Hoeveel kans heb je trouwens dat die blindheid overgaat op de pups?
Dus hoe erfelijk is het?

gr Aimée
Innuendo
Zeer actief

Wil de hond schreef:Dat kan gewoon gedaan worden hoor, dat overleeft teefje best wel.

Een soort van late abortus, triest, erg vervelend en alles wat je wilt, maar pups geboren laten worden om blind te worden is ook niet echt een prettig iets.
Ze is minimaal 50 dagen zwanger, want ze is 49 dagen terug in spanje gevonden...

Een abortus op dat tijdstip?

Met waarschijnlijk levende puppies in de baarmoeder?

Het is niet mijn keus.. maar als het mijn hondje was ondanks dat ze blind werden zou ik het waarschijnlijk niet doen.. niet met deze lange dracht...

Gister had ze voor weeën waarschijnlijk van de stress van de DA.. Ik zou het niet kunnen iig levende puppies uit de baarmoeder verwijderen om dood te laten gaan...
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Heb je enig idee hoe oud het hondje ongeveer is?
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief

Jeannette-Mexx schreef:Heb je enig idee hoe oud het hondje ongeveer is?
Ze is geschat op 4 jaar..
Eerder iig 1 nest gehad, waarschijnlijk meer zei de DA gister...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou de pups nu niet meer laten weghalen, ik ben zeker niet tegen abortus etc. maar dit is echt gewoon te laat, om het nog te doen.
Waarom, hoe weet je dat?
Innuendo
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Waarom, hoe weet je dat?
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=322
unquote

Vanaf de 57ste dag...

daar zit ze waarschijnlijk al..
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Je haalt de puppies er niet uit,

De hele baarmoeder wordt gewoon afgekoppeld en met de pups er in weggehaald, Hierdoor overlijden de pups meteen en je krijgt ze niet eens te zien. Dat kan zélfs als ze al 7 weken drachtig is nog gedaan worden.

Niet leuk om te doen, maar doe je dit niet dan zit je pas echt met een probleem.
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Innuendo schreef:
Jeannette-Mexx schreef:Heb je enig idee hoe oud het hondje ongeveer is?
Ze is geschat op 4 jaar..
Eerder iig 1 nest gehad, waarschijnlijk meer zei de DA gister...
Dat zit er wel dik in ja, waarschijnlijk is het beestje iedere loosheid gedekt. Poeh, ik weet niet wat ik zou doen hoor, ik ben dan ook blij dat ik niet in de schoenen van je zus sta. Het is inderdaad héél erg om op dit moment nog voor abortus te kiezen maar als ik dan denk aan de toekomst van de pupjes, en aan die van de baasjes in spé, dan denk ik toch dat ik er héél hard over na zou denken om deze zwangerschap af te breken.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Misschien dat je er ook voor kan kiezen om de pups wel ter wereld te laten komen maar dan af te maken? Deze optie zou ik zelf niet overwegen tenzij mijn teef nu risico's loopt om het nu te doen. Ik zou sowieso de pups niet laten opgroeien.
Innuendo
Zeer actief

boxersien schreef:Misschien dat je er ook voor kan kiezen om de pups wel ter wereld te laten komen maar dan af te maken? Deze optie zou ik zelf niet overwegen tenzij mijn teef nu risico's loopt om het nu te doen. Ik zou sowieso de pups niet laten opgroeien.
Waarom niet?
Innuendo
Zeer actief

Het kan trouwens ook niet aangeboren staar zijn hoor ik net op msn...
(Van mijn zus)
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Het lijtk mij een erg moeilijke keuze waar je zus voor staat.

Maar dan nog, ik geloof best dat deze ziekte heel ernstig is, maar hoe groot is de kans dat de pups het hebben?

En als het zo ernstig is, waarom is dit teefje niet afgemaakt zodra bekend was dat ze dit had?

Klinkt misschien heel erg cru, maar ik zou het teefje na de bevalling direct steriliseren en mocht de pups wat mankeren, die pups direct in laten slapen.

En de rekeningen naar die geweldige leuke stichting sturen :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Jeannette-Mexx
Vaste gebruiker

Innuendo schreef: Gister had ze voor weeën waarschijnlijk van de stress van de DA.. Ik zou het niet kunnen iig levende puppies uit de baarmoeder verwijderen om dood te laten gaan...
Ik weet niet wat erger is hoor, de zwangerschap nu afbreken of een stel ongezonde pups ter wereld brengen die grote kans lopen vanalles te mankeren. In de eerste plaats voor de pups (wat voor toekomst gaan die tegemoet) Maar zeker niet in de laatste plaats voor de nieuwe eigenaren van de pups (als er al iemand aan zo'n pupje zou willen beginnen. :wink:
Afbeelding
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Dit is een situatie waar de mensen die in het buitenland de asielen met veel moeite draaiende houden, veelvuldig mee geconfronteerd worden. Kunnen ze al nauwelijks het hoofd boven water houden met de zorg voor alle honden in het asiel, 5 pups erbij met alle zorg (die in sommige situaties niet eens geboden kan worden) en alle kosten....... Die consequenties hebben daar een grote impact.

Baarmoeder met inhoud, en dus de komende pups, verwijderen is daar een optie die iig regelmatig wordt overwogen. Een zure beslissing voor de mensen aldaar, maar het is voor hun de keuze: Wakker liggen omdat je niet weet hoe je met de komst van 5 pups je vaste asielpopulatie kunt voorzien van in iedergeval het minimale of wakker liggen omdat je hebt moeten besluiten tot zo'n operatie.

In ons deel van Europa voelt dit wreed, maar in bijvoorbeeld in Zuid Spanje kan men soms niet anders. Ik heb ooit zo'n situatie ter plekke meegemaakt en het teefje heeft er geen last van gehad. Ik heb haar nog een tijd gevolgd in Nederland.

Als ik niet met eigen ogen gezien had hoe asielen soms van dag tot dag leven en 's ochtends nog niet weten of ze 's avonds voldoende voedsel hebben voor hun honden.... Dan zou ik het misschien ook echt geen optie vinden om tot zo'n operatie over te gaan. Maar ik ben er geweest en ik heb de ellende gezien.

Nu zit dit hondje in Nederland en hebben we hier mogelijkheden en dus ook keuzes. Hoeveel impact kan het bevallen en het opvoeden van de pups hebben op haar gezondheidstoestand? En is het hondje getest op de buitenlandse ziektes? Is er een vermoedden door wat voor reu ze gedekt is? (M.a.w. hoe groot zijn de pups, de kans op een normale bevalling?) Er is ook zo veel wat niet bekend is en daarmee loop je ook risico's. Er zijn best nog wat dingen om over na te denken.

Sterkte en succes iig.

Groet,
Erica
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Innuendo
Zeer actief

Erica schreef:Dit is een situatie waar de mensen die in het buitenland de asielen met veel moeite draaiende houden, veelvuldig mee geconfronteerd worden. Kunnen ze al nauwelijks het hoofd boven water houden met de zorg voor alle honden in het asiel, 5 pups erbij met alle zorg (die in sommige situaties niet eens geboden kan worden) en alle kosten....... Die consequenties hebben daar een grote impact.

Baarmoeder met inhoud, en dus de komende pups, verwijderen is daar een optie die iig regelmatig wordt overwogen. Een zure beslissing voor de mensen aldaar, maar het is voor hun de keuze: Wakker liggen omdat je niet weet hoe je met de komst van 5 pups je vaste asielpopulatie kunt voorzien van in iedergeval het minimale of wakker liggen omdat je hebt moeten besluiten tot zo'n operatie.

In ons deel van Europa voelt dit wreed, maar in bijvoorbeeld in Zuid Spanje kan men soms niet anders. Ik heb ooit zo'n situatie ter plekke meegemaakt en het teefje heeft er geen last van gehad. Ik heb haar nog een tijd gevolgd in Nederland.

Als ik niet met eigen ogen gezien had hoe asielen soms van dag tot dag leven en 's ochtends nog niet weten of ze 's avonds voldoende voedsel hebben voor hun honden.... Dan zou ik het misschien ook echt geen optie vinden om tot zo'n operatie over te gaan. Maar ik ben er geweest en ik heb de ellende gezien.

Nu zit dit hondje in Nederland en hebben we hier mogelijkheden en dus ook keuzes. Hoeveel impact kan het bevallen en het opvoeden van de pups hebben op haar gezondheidstoestand? En is het hondje getest op de buitenlandse ziektes? Is er een vermoedden door wat voor reu ze gedekt is? (M.a.w. hoe groot zijn de pups, de kans op een normale bevalling?) Er is ook zo veel wat niet bekend is en daarmee loop je ook risico's. Er zijn best nog wat dingen om over na te denken.

Sterkte en succes iig.

Groet,
Erica
Het hondje is (zover ik weet) op alles getest..
Er is geen idee door wat voor reu ze gedekt is.. kan van alles zijn...
Er is zeker veel om over na te denken.. maar ik denk dat mijn zus het besluit al heeft genomen en de pups laat komen...

Evy
<Thank god heb ik 2 nl'se reuen :wink: >
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Persoonlijk zou ik kiezen voor onmiddelijk aborteren
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Rory schreef: En als het zo ernstig is, waarom is dit teefje niet afgemaakt zodra bekend was dat ze dit had?
Waarom een blinde hond euthaniseren, kan je dat uitleggen :denken:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jee zeg, wat een toestand.....Ik zou niet weten wat te moeten doen in deze situatie. Misschien toch aborteren, want wat moet je met de pups, waar je helemaal niks van weet......Moeilijk hoor....!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”