Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennelnaam

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

boxersien

kennelnaam

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik vroeg me af. Stel dat ik ooit eens wil gaan fokken. Hoe kan ik dan het beste een kennelnaam aanvragen?
Ga je meerdere namen opgeven of maar één?
Want stel dat ik dan een super mooie heb die ik echt wil hebben en die nog niet in omloop is naar mijn idee. Kan ik het dan wagen om er maar één in te dienen als er officieel meerdere moeten?
Hoe lang duurt zo'n procedure eigenlijk? Maakt het dan uit of ik er één of meerdere in dien?
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Re: kennelnaam

Ongelezen bericht door Ragverp »

boxersien schreef:Ik vroeg me af. Stel dat ik ooit eens wil gaan fokken. Hoe kan ik dan het beste een kennelnaam aanvragen?
Ga je meerdere namen opgeven of maar één?
Want stel dat ik dan een super mooie heb die ik echt wil hebben en die nog niet in omloop is naar mijn idee. Kan ik het dan wagen om er maar één in te dienen als er officieel meerdere moeten?
Hoe lang duurt zo'n procedure eigenlijk? Maakt het dan uit of ik er één of meerdere in dien?
ik heb er maar 1 ingediend met het risico dat de gehele procedure opnieuw zou moeten, bij mij heeft het 3 maanden geduurd.

je kunt trouwens bij de FCI kijken of jouw bedachte kennelnaam nog niet in gebruik is, er is wel kans dat er tegelijk een zelfde naam wordt aangevraagd en dan is het wie het eerst kom die het eerst maalt.
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Ik heb er ook maar één ingediend en dat heeft bij mij ook iets van 3 maanden geduurd toen. Ik wilde persé die naam en destijds kon je dat nog niet nakijken via de site van de FCI volgens mij...dus ook voor mij het risico dat de hele procedure opnieuw zou moeten. Was gelukkig niet nodig.
Afbeelding
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Hier ook maar 1 ingediend....en 7 weken later hadden we het binnen ging echt super snel :ok:
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

hier trouwens een linkje naar de fci voor de al in gebruik zijnde kennelnamen...

http://www.fci.be/affixes.asp?lang=en&sel=8
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Mijn eerste naam 'Essybee's' is afgewezen omdat er al een Essby's in Zweden bestond. Ik toen enkel zitten nakijken of er al een zelfde naam bestond, maar niet of er eentje ook erg op leek. Mijn tweede naam 'Planet Dane' mocht weer wel ondanks dat er al een 'Dane Planet' in Scandinavië bestond. Nadat de eerste naam was afgewezen (blijkbaar kijkt de RvB zelf ook niet bepaald goed voor ze de hele procedure naar de FCI sturen). Moest de tweede naam de hele procedure weer opnieuw doorlopen (ik had toen mijn nest al). Gelukkig was de tweede naam nog op tijd. Als die ook was afgewezen dan hadden de pups waarschijnlijk geen kennelnaam op hun stamboom gehad.
Ik denk trouwens dat je kennelnaam nu al toegekend moet zijn op het moment dat je ook al namen voor je pups moet opgeven (eerst had je daar langer voor). Maar dat weet ik niet zeker.

Als je een naam echt wil en je wil ooit fokken, dan zou ik hem nu laten vastleggen.
Yuno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yuno »

Dan nog even een aanvullende vraag van mijn kant:

Is er een termijn aan verbonden dat het eerste nest geregistreerd moet worden op een kennelnaam? De wens is er namelijk wel voor later, een tienjarenplan zeg maar, maar ik heb wel al een kennelnaam in gedachten die ik eigenlijk wel graag vast wil laten leggen.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

nee al fok je nooit een nestje het is jou naam
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Het is maar een zeer vage gedachte. Zowieso ben ik nog niet toe aan het feit ooit een teef te gaan nemen. Ga dus zekers nog niets aanvragen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”