Op school hoorde ik iets wat me wel bezigheid.
Volgens alle boekjes moet je met 5 weken beginnen met bijvoeren. alleen begint meestal op einde van de dracht dat de teef weinig wil eten.
docente kwam met hetvolgende;
Je kan beter juist tot 5 weken veel eten geven, zodat ze goed gevuld de laatste weken in gaan.
Zij zelf fokt ook en dit gaf bij haar het beste resultaat.
Ik ben benieuwd wat jullie mening is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste weken bijvoeren van dracht?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo lang ik niet zeker ben van het drachtig zijn van mijn teefje, voer ik nog niet bij. Mijn ervaring is eerder dat ze aan het begin van de dracht een periode minder goed eten dan aan het einde. Zodra ik weet dat ze drachtig is, verhoog ik het dagelijkse voedsel-rantsoen. Als ze zwaarder begint te worden verdeel ik de dagelijkse portie over meerdere kleinere maaltijden per dag, en dan gaat het eten eigenlijk gewoon prima.
Als je in de eerste weken veel extra voert en je teefje blijkt niet drachtig te zijn, moet ze daarna weer op dieet, dat lijkt me niet zo praktisch eerlijk gezegd.
Als je in de eerste weken veel extra voert en je teefje blijkt niet drachtig te zijn, moet ze daarna weer op dieet, dat lijkt me niet zo praktisch eerlijk gezegd.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn teven krijgen na de zes weken zo'n beetje een eetstop en in de eerste weken is niks veilig en proberen ze alles te snaaien....dat is alleen als ze drachtig zijn dus ik geef ze ook de eerste weken al meer simpel omdat ik het er naderhand niet in krijg. Denk dat er gewoon twee verschillende soorten dracht zijn haha normaal dus pas bijvoeren als de hond zwaarder wordt en de bijzondere die het precies andersom willen.
Groetjes Angela
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik heb niks bijgevoerd voordat ze bevallen was..
voor de dekking goed op conditie brengen en dit zo proberen te houden tijdens de dracht. met 4 weken gestopt met sporten. op deze manier had ze een goede conditie tijdens de bevalling. daarna ben ik meer gaan voeren meerdere keren per dag (ongeveer 2x de normale daghoeveelheid per dag) soms aangevuld met wat kwark. meer heb ik haar niet gegeven.
voor de dekking goed op conditie brengen en dit zo proberen te houden tijdens de dracht. met 4 weken gestopt met sporten. op deze manier had ze een goede conditie tijdens de bevalling. daarna ben ik meer gaan voeren meerdere keren per dag (ongeveer 2x de normale daghoeveelheid per dag) soms aangevuld met wat kwark. meer heb ik haar niet gegeven.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
pas toen de echo gemaakt was en Xena drachtig bleek te zijn ben ik begonnen met bijvoeren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi