Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uit het asiel kregen wij mee dat er sowieso iets van een Shiba Inu/Akita Inu in onze hond zit. Maar we zijn nu al een tijdje aan het raden wat er nog meer in zit.
Zelf dachten we aan iets van een herder misschien?
Inge O schreef:shiba inu bijna voor 100% zeker - wat de andere ouder is kan je nooit weten, het is niet omdat het hondje er nu wat herderachtig uitziet dat dit ook een voorouder zou moeten zijn. kruis een shiba met om het even wat wat iets groter en minder spits is en je zou tot dit resultaat kunnen komen. kan evengoed een labje of een golden of zo zijn .
Klopt.. soms denken we ook aan een golden/labje, het is maar net hoe je naar hem kijkt.
Maar vooral (en dit zie je helaas niet op de foto's) als we buiten lopen met hem dan is het écht een shiba inu. Staart gekruld en ook zn kop, precies een shiba.
Ben al vanaf dag 1 verliefd op hem! Geweldig beestje en ik snap écht niet waarom zo'n lieve hond in het asiel zat
Gezien de kleinere staande honden zou een eventuele retriever voorouder deze al verder weg moeten zitten. Ik denk in eerste instantie aan Akita/Shiba Inu x M/D Herder. Ik vind het hoofd tamelijk fors, daarom eerder de Akita dan de Shiba.
Kan op de foto niet zo goed de grootte van de hond beoordelen.
Ik sta hier helemaal perplex!
Dat is hem PRECIES!
Bruno is alles ietsjes dikker, een stukje kleiner en een wat dikkere vacht. Maar verder is het hem precies
Nu ben ik even op het internet gaan zoeken, maar ik vind dat er vrij weinig over dit ras te vinden is?
Weet iemand misschien een nederlandse kennel o.i.d?
BrunoJames schreef:Nu ben ik even op het internet gaan zoeken, maar ik vind dat er vrij weinig over dit ras te vinden is?
Weet iemand misschien een nederlandse kennel o.i.d?
Alvast bedankt!
Als er echt iets van een Jindo in zit denk ik dat er geen Nederlandse kennel is.
Het is een onbekend ras hier voor zover ik weet.
Erg mooie hond trouwens
Heb je enig idee hoe oud hij is en hebben jullie hem al lang?
Wij hebben hem nu sinds oktober. Hij is +/- 4 jaar oud en echt een schat van een hond.
Heb net even vanalles opgezocht en foto's bekeken, hij lijkt er zo precies op dat het toch bijna niet anders kan zijn.. En ook de karakter eigenschappen kloppen precies..
Groetjes Stéfanie, Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Gezien het filmpje zou er ook een IJslander in kunnen zitten, daarvan zijn sommige reuen ook vrij fors. Maar ja, het lijkt me erg moeilijk te achterhalen, hè...