Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil tussen een Amerikaanse staff en een Engelse staff
Moderator: moderatorteam
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Verschil tussen een Amerikaanse staff en een Engelse staff
Hoi hoi,
Ik wil op den duur (kan nog wel een jaar duren) een hond erbij en ben me nu alvast aan het verdiepen in verschillende rassen.
Ik heb nu een ridgeback reu dus het moet wel een beetje bij elkaar passen natuurlijk!!
Waarschijnlijk wordt het een herplaatser en ik wil wat meer te weten komen over de stafford. Nou is mijn vraag of er veel verschil zit (in karakter ed) tussen de amerikaanse staff en de engelse staff.
Ik wil op den duur (kan nog wel een jaar duren) een hond erbij en ben me nu alvast aan het verdiepen in verschillende rassen.
Ik heb nu een ridgeback reu dus het moet wel een beetje bij elkaar passen natuurlijk!!
Waarschijnlijk wordt het een herplaatser en ik wil wat meer te weten komen over de stafford. Nou is mijn vraag of er veel verschil zit (in karakter ed) tussen de amerikaanse staff en de engelse staff.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
daar zijn erg veel meningen over.
die van mij is dat het qua karakter 2 totaal verschillende honden zijn.
ik zie dat je in appeltern woont. je bent welkom in wijchen of groesbeek om (zonder je eigen hond) mijn engelsjes een keer te leren kennen. (in groesbeek reu en teef, als je in wijchen wil dan alleen mijn teefje. mijn reu kan niet met mijn moeders hond die dus in wijchen woont)
die van mij is dat het qua karakter 2 totaal verschillende honden zijn.
ik zie dat je in appeltern woont. je bent welkom in wijchen of groesbeek om (zonder je eigen hond) mijn engelsjes een keer te leren kennen. (in groesbeek reu en teef, als je in wijchen wil dan alleen mijn teefje. mijn reu kan niet met mijn moeders hond die dus in wijchen woont)

-
jidde
Zit er eigenlijk veel verschil in karakters tussen de amerikaanse en engelse? Ik heb zelf het idee dat een engelse wat gemoedelijker is. Ik ken eerlijk gezegd alleen maar amerikaanse
Pittige honden, 1 ervan is een teef, sociaal naar vele honden. De ander vreet ze het liefst op (komt ook door haar vriendinnetje met wie ze samen zit)
- M@scha
- Zeer actief
mijn ervaring?
de engelse is de kleuter, de amerikaan volwassen
engelsen kunnen vaker niet met honden dan amerikanen
amerikanen zijn rustiger dan engelsen. vooral relaxter
engelsen zijn vaak meer hyperhondjes wat door kan slaan naar stress.
engelsen zijn opener (allemansvriend) naar vreemde mensen toe dan amerikanen
dit zijn geen specifieke hondjes voordat ik weer 5 mensen met een amerikaan krijg die roepen dat hin hondje echt heel druk is hoor! (leuk is wel dat die dan vaak schrikken en precies begrijpen wat ik bedoel als ze dan bij mij komen
)
dit zijn algemeen bekende verschillen en mede mijn ervaringen
dit zijn geen specifieke hondjes voordat ik weer 5 mensen met een amerikaan krijg die roepen dat hin hondje echt heel druk is hoor! (leuk is wel dat die dan vaak schrikken en precies begrijpen wat ik bedoel als ze dan bij mij komen

-
Pak-de-bal
- M@scha
- Zeer actief
ik weet zeker dat jij niet altijd het verschil kan zien, zelfs ik moet soms 3x kijkenPak-de-bal schreef:als ik een Am. Staff tegenkom wil ik altijd een straatje om lopen, :N:
terwijl met een Engelse Staff ( die kleiner is en veel gezelliger), het altijd hartsikke leuk is !![]()
dat is het verschil als tegenligger. Aan jou dus de keuze wat je wilt.
zeker als je een rasstandaard amerikaan zou vinden.. die is dan net zo groot ongeveer als veel engelse reuen...

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
-
thalina
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
-
thalina
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Grappig, ik heb veel dezelfde en ook veel verschillende ervaringen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik waarschijnlijk lang niet zoveel Engelse en Amserikaanse Staffords als Mascha ken.massam schreef:mijn ervaring?
dit zijn geen specifieke hondjes voordat ik weer 5 mensen met een amerikaan krijg die roepen dat hin hondje echt heel druk is hoor! (leuk is wel dat die dan vaak schrikken en precies begrijpen wat ik bedoel als ze dan bij mij komen)
Mijn ervaring is dat Engelse Staffords makkelijker met andere honden omgaan dan Amerikanen, maar ik ken overwegend Engelse Staffordteefjes en Amerikaanse Staffordreuen. Misschien dat dat nog scheelt.
Ik zie zelf geen verschil in de openheid naar mensen.
Verder zijn mijn ervaringen hetzelfde al zou ik je wel mee willen geven dat je voor jezelf echt heel duidelijk moet krijgen of je een hond in huis wil die waarschijnlijk niet klakkeloos met iedere andere hond om kan gaan. Als je een herplaatser wil dan scheelt het dat het karakter in ieder geval al een eind bekend kan zijn
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
- Crista
- Zeer actief
klopt!! een van de belangrijkste dingen is dat hij goed met mitch kan opschieten, vandaar dat ik me eerst ook wilde verdiepen in het ras.Verder zijn mijn ervaringen hetzelfde al zou ik je wel mee willen geven dat je voor jezelf echt heel duidelijk moet krijgen of je een hond in huis wil die waarschijnlijk niet klakkeloos met iedere andere hond om kan gaan. Als je een herplaatser wil dan scheelt het dat het karakter in ieder geval al een eind bekend kan zijn
- Crista
- Zeer actief
Lijkt me leuk!! Als ik nog serieuzer ga nadenken over een stafford naast mitch zal ik zeker langskomenmassam schreef: ik zie dat je in appeltern woont. je bent welkom in wijchen of groesbeek om (zonder je eigen hond) mijn engelsjes een keer te leren kennen. (in groesbeek reu en teef, als je in wijchen wil dan alleen mijn teefje. mijn reu kan niet met mijn moeders hond die dus in wijchen woont)
- M@scha
- Zeer actief
is goed laat maar horen!Crissi schreef:Lijkt me leuk!! Als ik nog serieuzer ga nadenken over een stafford naast mitch zal ik zeker langskomenmassam schreef: ik zie dat je in appeltern woont. je bent welkom in wijchen of groesbeek om (zonder je eigen hond) mijn engelsjes een keer te leren kennen. (in groesbeek reu en teef, als je in wijchen wil dan alleen mijn teefje. mijn reu kan niet met mijn moeders hond die dus in wijchen woont)
denk er bij deze rassen aan dat je altijd zorgt voor verschillende geslachen. is jouw mitch een reu dan zou je enige mogelijkheid een teef moeten zijn.
vertrouw fokkers die jou toch een reu mee willen geven nooit!

-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
En als je eens een mooi amstaff teefje wil ontmoeten kom je maar hier langs.Erg mooi wandelen en tess wil vast wel even lekker ravotten met jouw ridgeback
Waarom ik hen gekozen voor de amstaff ipv de engelse.Voor mij het formaat, de iets minder hyperheid, zeer sportief maar in huis wat rustiger dan de engelse en mijn ervaring is toch ook dat de engelse over het algemeen iets moeilijker zijn in hond-hond contacten als de amerikanen.
Waarom ik hen gekozen voor de amstaff ipv de engelse.Voor mij het formaat, de iets minder hyperheid, zeer sportief maar in huis wat rustiger dan de engelse en mijn ervaring is toch ook dat de engelse over het algemeen iets moeilijker zijn in hond-hond contacten als de amerikanen.

- little-wolf
- Zeer actief
ik heb weinig ervaring met de engelse.
verder ben ik het wel met macha eens over de verschillen.
en de am.staff ken idd ook hyper zijn (over enthosiast) maar dat hangt toch ook wel wat van de bloedlijn af.
zelf heb ik gekozen voor de am.staff omdat ik die al kon en qua uiterlijk mij meer aanspreekt dan de engelse buikschuiver
hoewel de am.staff tegenwoordig op stelten staat....
verder ben ik het wel met macha eens over de verschillen.
en de am.staff ken idd ook hyper zijn (over enthosiast) maar dat hangt toch ook wel wat van de bloedlijn af.
zelf heb ik gekozen voor de am.staff omdat ik die al kon en qua uiterlijk mij meer aanspreekt dan de engelse buikschuiver
hoewel de am.staff tegenwoordig op stelten staat....
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik denk dat je ook binnen types moet kijken. Ik merk dat het showtype toch iets rustiger is en wat minder fel (sbt). Alles heeft zn uitzonderingen natuurlijk voor dat mensen gaan roepen maar die is wel druk 
Mijn Tyra kan gewoon hier in amsterdam in het losloop gebied loslopen zonder problemen te veroorzaken.
Mijn Tyra kan gewoon hier in amsterdam in het losloop gebied loslopen zonder problemen te veroorzaken.