Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aantal letters stamboom

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

aantal letters stamboom

Ongelezen bericht door chicay »

We hebben een pupje besteld.
Mijn vraag nu is hoeveel letters mag de roepnaam en stamboomnaam bij elkaar opgeteld hebben?
Ik heb al op de site van raad van beheer gekeken maar kon hierover niets vinden.
En is dit aantal dan inclusief spaties streepjes enz of worden die niet meegeteld?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes Annelies.
groetjes Annelies, Bork en Dartha
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Een kennelnaam maakt slechts deel uit van de naam van de hond, indien de fokker ten tijde
van het verzoek tot inschrijving in de Nederlandse stamboekhouding rechthebbende is op een
kennelnaam als bedoeld in Titel 3 en hij opname van de kennelnaam in de naam van de hond
verlangt.
3. De eigennaam mag slechts uit één woord zonder verbindingsstreep bestaan, tenzij de
eigennaam wordt voorafgegaan of gevolgd door een kennelnaam, waarbij geen gebruik mag
worden gemaakt van niet in de kennelnaam gebruikte verbindingswoorden c.q.
tussenvoegsels.
4. De naam mag uit ten hoogste dertig letters bestaan en moet in Nederlands letterschrift gesteldzijn.
5. De naam van een hond die reeds in een door de F.C.I. erkende buitenlandse
stamboekhouding is ingeschreven, wordt, zo nodig in afwijking van de voorgaande leden,
ongewijzigd in de Nederlandse stamboekhouding overgenomen, tenzij een andere
kennelnaam dan die welke de fokker gerechtigd is te voeren of een niet in artikel III.34
genoemde titel deel van de naam uitmaakt of de naam anderszins in Nederland misverstand
kan wekken of aanstoot kan geven. In dat geval wordt de bedoelde kennelnaam of titel
geschrapt onderscheidenlijk de naam op de minst ingrijpende wijze zodanig aangepast dat het
bezwaar wordt ondervangen.
6. In Nederland mag alleen de naam worden gebruikt zoals die in de Nederlandse
stamboekhouding is ingeschreven.
7. Indien een drachtige teef wordt vervreemd dient de eigenaar van deze teef, of bij overlijden
van de eigenaar diens rechtsopvolger(s), schriftelijk toestemming te geven aan de verkrijger
van de drachtige teef dat de pups die geboren worden de kennelnaam, indien aanwezig, van
Jan
Afbeelding
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

bedankt Jan.
het is me nu duidelijk dat spaties en streepjes niet inbegrepen zijn want daarover wordt niet geschreven.
groetjes Annelies
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Maar de fokker moet de namen al na 10 dagen na de geboorte doorgeven aan de Raad van beheer. Wat in de praktijk vaak betekent dat de pup nog niet is toegewezen aan de eigenaren en de nieuwe baasjes dus niet de namen kunnen verzinnen.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

De eigennaam mag slechts uit één woord zonder verbindingsstreep bestaan, tenzij de
eigennaam wordt voorafgegaan of gevolgd door een kennelnaam, waarbij geen gebruik mag
worden gemaakt van niet in de kennelnaam gebruikte verbindingswoorden c.q.
tussenvoegsels.
Dus als je kennelnaam Hondenhuus hebt mag je de pup niet Sjaak van het Hondenhuus noemen want dan had je kennelnaam "van het Hondenhuus" moeten zijn?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

ik heb ook gewoon 2 woorden bij de puppies

reu 1: The First From Legendary Hights
reu 2: Mighty Moe From Legendary Hights
reu 3: Duo Penotti From Legendary Hights
reu 4: Lightning From Legendary Hights
reu 5: Lady Killer From Legendary Hights

teef 1: First Lady From Legendary Hights
teef 2: Just sweet From Legendary Hights
teef 3: Gypsi's Baby From legendary Hights
teef 4: Dottie From Legendary Hights
teef 5: little Witch From Legendary Hights

kennel naam is From Legendary Hights
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

jilton schreef:Maar de fokker moet de namen al na 10 dagen na de geboorte doorgeven aan de Raad van beheer. Wat in de praktijk vaak betekent dat de pup nog niet is toegewezen aan de eigenaren en de nieuwe baasjes dus niet de namen kunnen verzinnen.
De nieuwe eigenaren kunnen wel de namen verzinnen en doorgeven aan de fokker.
De fokker geeft de namen binnen 10 dagen na geboorte door aan de RvB.
Pas als de chipper komt wordt de naam aan een hondje gekoppeld en waarschijnlijk hebben de nieuwe eigenaren dan wel gekozen, dus krijgt toch hun hondje de naam die ze zelf hebben gekozen.
Elly
Afbeelding
chicay
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pas als de chipper komt wordt de naam aan een hondje gekoppeld en waarschijnlijk hebben de nieuwe eigenaren dan wel gekozen, dus krijgt toch hun hondje de naam die ze zelf hebben gekozen.
Juist en de chipper komt meestal zo rond de 7 weken dus dan kun je van te voren al je keuze maken.
We hebben ook het geluk dat we 1 keus reuen hebben.
Het enige wat voor ons balen was is dat de kennelnaam vrij lang is 21 letters dus dan blijft er weinig over :denken:
groetjes Annelies
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Vorig jaar liepen wij tegen hetzelfde probleem aan. We hadden een vrij lange naam. Na wat uitzoekwerk bleek echter dat de "voornaam" van de hond los staat van de kennelnaam. Spaties en streepjes tellen volgens mij wel mee in de volledige "voornaam" van de hond. Ons teefje heet Aiske Jidske Dibbe (18 tekens) haar kennelnaam bestaat uit nog een 16 tekens.

Verder heb ik altijd begrepen dat als een hond geen kennelnaam heeft dat er dan maar 1 naam op de stamboom mag staan. Maar dit is voor jou niet van toepassing. Overigens had ik een hondje zonder kennelnam met 2 namen op haar stamboom daar is nooit moeilijk over gedaan maar dat is ookal 12 jaar geleden.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Aiske schreef:Vorig jaar liepen wij tegen hetzelfde probleem aan. We hadden een vrij lange naam. Na wat uitzoekwerk bleek echter dat de "voornaam" van de hond los staat van de kennelnaam. Spaties en streepjes tellen volgens mij wel mee in de volledige "voornaam" van de hond. Ons teefje heet Aiske Jidske Dibbe (18 tekens) haar kennelnaam bestaat uit nog een 16 tekens.

Verder heb ik altijd begrepen dat als een hond geen kennelnaam heeft dat er dan maar 1 naam op de stamboom mag staan. Maar dit is voor jou niet van toepassing. Overigens had ik een hondje zonder kennelnam met 2 namen op haar stamboom daar is nooit moeilijk over gedaan maar dat is ookal 12 jaar geleden.
nee hoor spaties tellen niet mee. Dus kom ik bij jouw hondnaam om 16 tekens
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

chicay schreef: Juist en de chipper komt meestal zo rond de 7 weken dus dan kun je van te voren al je keuze maken.
Tegenwoordig rond 5 weken :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”