Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekaanvraag van reu eigenaar.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

SaRoBe
Vaste gebruiker

Dekaanvraag van reu eigenaar.

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Het staat er een beetje krom maar zal even uitleggen wat ik bedoel.

Normaal gesproken zoekt een fokker (teef eigenaar) de meest geschikte reu voor haar/zijn teef. Als de reu eigenaar dan instemd wordt betreffende teef door deze reu gedekt.

Zijn er ook reu eigenaren die zelf een teef eigenaar benaderen voor een dekking van hun reu?

Ik ben zelf eigenaar van een reu die wel eens dekt en deze reu heeft zich op alle fronten bewezen dat is dus het probleem niet. Ik zou heel graag zelf een nakomeling van hem hebben maar zit dus bij wijze van spreken op de juiste teef te wachten.
Twee jaar geleden ben ik benaderd door iemand die in de toekomst graag mijn reu wilde gebruiken maar er stond eerst nog een dekking met een andere reu op de planning.
Ik draai de blaren op mijn duimen dat hij inderdaad komt met zijn teef ik zou namelijk zoooo graag een pup uit deze combi hebben.
Zelf denk ik dat het "not done" is om te informeren of hij nog steeds van plan is om deze combinatie te doen, het zou haar laatste nestje zijn.

Wat vinden jullie?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? voornl omdat jij er graag een pup uit wilt, uit die combi, dus niet alleen vraagt om een teef omdat je zo graag wilt dat je reu ergens opspringt ( en jij dus centen kan vangen ajbwib ;) )

juist met de insteek, dat jij uit die combi een pup erg interesant vind, kun je toch gewoon vragen wat hij/zij daar van vind?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou er niet mee zitten om het gewoon te vragen hoor aan die specifieke eigenaar. Niet om je op te dringen, maar omdat je gewoon benieuwd bent of het er nog van gaat komen.... :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SaRoBe
Vaste gebruiker

Neee niet voor de pingels. Als ik mag kiezen tussen 1 geslaagde dekking met deze teef of 10 dekkingen met een gemiddelde teef dan kies ik voor de 1e optie.

Ik durf niet :oops: vindt het zo brutaal.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

SaRoBe schreef:Neee niet voor de pingels. Als ik mag kiezen tussen 1 geslaagde dekking met deze teef of 10 dekkingen met een gemiddelde teef dan kies ik voor de 1e optie.

Aangezien het je gaat om een nakomeling, van juist die teef, en niet om het dekgeld vind ik het eigenlijk juist goed als je gaat informeren.
Wat voor ras is jouw hond? ( ben nieuwsgierig)
SaRoBe
Vaste gebruiker

Daan schreef:
SaRoBe schreef:Neee niet voor de pingels. Als ik mag kiezen tussen 1 geslaagde dekking met deze teef of 10 dekkingen met een gemiddelde teef dan kies ik voor de 1e optie.

Aangezien het je gaat om een nakomeling, van juist die teef, en niet om het dekgeld vind ik het eigenlijk juist goed als je gaat informeren.
Wat voor ras is jouw hond? ( ben nieuwsgierig)
Tis je vergeven, het is een Groenendaeler.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

SaRoBe schreef: Tis je vergeven, het is een Groenendaeler.
Als je op al jouw berichten zoekt en dan je voorsteltopic, weet je dat je in 2005 in ieder geval 3 groenendaelers had :wink:.
Als het je echt om deze teef gaat en daar graag een nakomeling van wilt in combinatie met jouw reu, dan zou ik zeker even bellen :ok:.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Renske schreef:
SaRoBe schreef: Tis je vergeven, het is een Groenendaeler.
Als je op al jouw berichten zoekt en dan je voorsteltopic, weet je dat je in 2005 in ieder geval 3 groenendaelers had :wink:.
echt joh? :mrgreen:

Nou weet iedereen het weer even.

Ts, succes :ok:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

[quote="SaRoBe"]Neee niet voor de pingels. Als ik mag kiezen tussen 1 geslaagde dekking met deze teef of 10 dekkingen met een gemiddelde teef dan kies ik voor de 1e optie.

Ik durf niet :oops: vindt het zo brutaal.[/quote]

Een brutaal mens heeft wel de halve wereld hé :mrgreen: Maar ik zou dan ook gewoon informeren en je verhaal erbij vertellen. Misschien zit er bij de teefeigenaar nog enige twijfel en kun je die door jouw verhaal wat toch min of meer aangeeft dat je deze combi wel heel erg ziet zitten wel wegnemen. En als we het dan toch nog even over pingels moeten hebben is een dekking in ruil voor een pup voor de meeste teefeigenaren wel een gunstig gegeven. Mocht het zover komen dan wel vooraf hele duidelijke afspraken maken over 1ste keuzen e.d en het moment waarop deze vastgelegd moeten worden.

Gewoon bellen joh, succes!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:je kan als teveneigenaar toch enkel maar gecharmeerd zijn van zo'n vraag? daarbij heeft hij er je vroeger zelf al over benaderd, dus nee, ik zie geen enkele reden waarom je dit niet zou kunnen vragen, eerder het tegendeel :wink: .
Precies :ok:
Ik zou zeer vereerd zijn denk ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij ben je als teveneigenaar alleen maar vereert door zo'n vraag.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Misschien doet dit geheugensteuntje wonderen???? :mrgreen:
Borke
Actief
Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borke »

Gewoon vragen.
Het is een compliment voor die fokker, want uit alle teefjes wil jij graag een pup van zijn teefje. Wil die fokker niet meer, dan even goede vrienden en kan je op zoek naar een ander.
Het wordt wel vaker zo gedaan hoor, is niets vreemds aan!
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik ben een beetje nieuwsgierig, maar heb je al contact gehad???
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”