Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is er hier iemand met een American Hairless Terriër..?
Moderator: moderatorteam
- Iggy
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Italiaans windhondje en Peruaans naakthondje
- Aantal honden: 6
Is er hier iemand met een American Hairless Terriër..?
Wij zijn er zelf naar op zoek, hebben inmiddels contact opgenomen met een fokker hier in Nederland. We hebben ons aangemeld voor de wachtlijst dus nu afwachten maar....

Denise en Johan eigendom van Betty Boop, Miss Piggy, Milano, Haddock, Cino en The Noxx
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Iggy
- geregistreerd lid
Jammer, ik had het wel leuk gevonden. Het is toch een ander karaktertje dan de overige naakthondjes....Terriër hè....
Ik kreeg net een mailtje dat ik op de wachtlijst sta voor het verwachte nestje en dat er een goede kans is dat er een pupje voor ons bij zit
Het nestje wordt rond 23 maart verwacht, hier is de eerste foto...

Ik kreeg net een mailtje dat ik op de wachtlijst sta voor het verwachte nestje en dat er een goede kans is dat er een pupje voor ons bij zit
Het nestje wordt rond 23 maart verwacht, hier is de eerste foto...

Denise en Johan eigendom van Betty Boop, Miss Piggy, Milano, Haddock, Cino en The Noxx
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Iggy
- geregistreerd lid
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga je niet van te voren naar de ouders kijken dan ? Dat zou ik zeer zeker wel gaan doen hoor.Iggy schreef:En nu maar hopen dat alles goed gaat en dat het klikt met één van de pupjes natuurlijk. Misschien komen we daar straks kijken als ze 4 weekjes zijn en dan vinden we de oudertjes of de pups niet leuk.
Heb je wel al honden van het ras in het echt ontmoet ?
- Zenda
- Zeer actief
- Iggy
- geregistreerd lid
Een flinke tijd geleden heb ik in Engeland iemand ontmoet met een reutje waarvan hij zei dat het een AHT was. Tot nu toe is dat de enige ontmoeting in levende lijve,sirene schreef:Ga je niet van te voren naar de ouders kijken dan ? Dat zou ik zeer zeker wel gaan doen hoor.
Heb je wel al honden van het ras in het echt ontmoet ?
Maar ja, ik had altijd de Peruaan in mijn kop voor als ik een naakthond zou kiezen. Nu ik een vriend heb die de bloterikjes ook leuk vind heb ik pas de mogelijkheid er eentje in huis te nemen.
De laatste tijd wel weer op internet rondgekeken en ook jouw site daar gevonden. Maar het vinden van een Peruaan is ook lang niet makkelijk en ik denk dat de aanschafprijs ook nog een stukje hoger ligt..? (Al is dat zeker niet een reden om tussen twee rassen te kiezen natuurlijk, kwestie van wat langer sparen)
Mijn vriend stuurde me de link naar de AHT fokker en ik viel direct voor het uiterlijk en de karakter beschrijving.
Het hele internet afgezocht naar meer info en daarna hebben we contact gezocht met de fokker hier in Nederland. Dat was dus deze week. Als we eerder waren geweest waren we er ook echt al gaan kijken.
Maar op het moment is het teefje 7 weken drachtig en om haar de rust te gunnen kunnen we eerst niet op bezoek. Als de pups 4 weken zijn dan zijn we van harte welkom. Uiteraard helemaal vrijblijvend hoor...en dat telt voor beide kanten.
Wij moeten het echt willen (desnoods eerst nóg een keer gaan kijken, of het misschien zelfs uitstellen en dan misschien als we het nog steeds willen een pup uit een volgend nestje) en de fokker moet ons een hondje durven toevertrouwen.
Een herplaatsertje zit er niet in omdat er gewoon nog geen zijn...en ik had wel gezien dat er twee peruanen een nieuw tehuis zoeken maar de hond die mij erg aanspreekt, Blow, kan door zijn jaloezie niet bij ons omdat er hier al 3 windebeestjes rondlopen en de andere hond, Guerito, spreekt met name mijn vriend niet aan.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Ik zou toch echt even in levende lijve kennis willen maken met minimaal de teef en de fokker. Maar dan eigenlijk wel al voordat de dekking plaats gevonden heeft. Als fokker zou ik ook niet anders willen dan eerst de potentiële pupkopers te ontmoeten en te zien hoe ze met de honden zijn eerlijk gezegd.
Maar goed, da's mijn idee, voor mij is dat deel van de voorpret ook
Maar goed, da's mijn idee, voor mij is dat deel van de voorpret ook
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Tuurlijk hoef je geen pupkopers af te wijzen als ze pas contact opnemen nadat de dekking al geweest is. Zo bedoelde ik het ook niet. Ik riep alleen wat voor mij ideaal zou zijn.
En als er iemand zou bellen en de pups zijn nog niet geboren zou ik die mensen willen zien voor de pups er waren, want als ze me niet aanstaan kan ik dat dan meteen vertellen. Hoe meer mensen op de lijst die je vertrouwd met je pups op het moment dat het nest er nog niet is hoe liever.
En als de teef al gedekt is zou ik als koper ook graag even gaan kijken voordat de pups er al zijn of de fokker me irl wel aan staat en de hond voor zover dat nog een goed beeld geeft.
En natuurlijk kan je ook daar weer van zeggen dat er omstandigheden zijn waardoor dat niet mogelijk is e.c.t
Dat was mijn punt niet, ik noemde slechts de voor mij ideale omstandigheden voor alle partijen.
En als er iemand zou bellen en de pups zijn nog niet geboren zou ik die mensen willen zien voor de pups er waren, want als ze me niet aanstaan kan ik dat dan meteen vertellen. Hoe meer mensen op de lijst die je vertrouwd met je pups op het moment dat het nest er nog niet is hoe liever.
En als de teef al gedekt is zou ik als koper ook graag even gaan kijken voordat de pups er al zijn of de fokker me irl wel aan staat en de hond voor zover dat nog een goed beeld geeft.
En natuurlijk kan je ook daar weer van zeggen dat er omstandigheden zijn waardoor dat niet mogelijk is e.c.t
Dat was mijn punt niet, ik noemde slechts de voor mij ideale omstandigheden voor alle partijen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Iggy
- geregistreerd lid
@ Webborn: Natuurlijk is het het mooiste als je idd al ruim voor de dekking contact hebt met de fokker en ze hebt ontmoet. En ook de ouderdieren kent.
Helaas gaat dat nu even anders omdat ik deze week pas achter het bestaan van deze fokker kwam.
Denk dat het best erg veel voorkomt dat men op zoek gaat naar een hondje en dan bijvoorbeeld via de rasvereniging terecht komt bij een nestje dat al is geboren. Of waar de pups zelfs al oud genoeg zijn om geplaatst te worden.
En dan heb ik het nog niet eens over de (toch vaak ook als goed bekend staande) fokkers die de pup eventueel komen brengen als de reis/afstand bezwaarlijk is.
Maar idd ideaal is het als er al geruime tijd contact is tussen verkoper en aspirant eigenaar en je de ouderdieren ook daadwerkelijk hebt gezien/meegemaakt.
Helaas gaat dat nu even anders omdat ik deze week pas achter het bestaan van deze fokker kwam.
Denk dat het best erg veel voorkomt dat men op zoek gaat naar een hondje en dan bijvoorbeeld via de rasvereniging terecht komt bij een nestje dat al is geboren. Of waar de pups zelfs al oud genoeg zijn om geplaatst te worden.
En dan heb ik het nog niet eens over de (toch vaak ook als goed bekend staande) fokkers die de pup eventueel komen brengen als de reis/afstand bezwaarlijk is.
Maar idd ideaal is het als er al geruime tijd contact is tussen verkoper en aspirant eigenaar en je de ouderdieren ook daadwerkelijk hebt gezien/meegemaakt.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Blow is idd erg jaloers , maar heeft voornamelijk problemen met onze andere peruaan Naqui. Met Naffie , Leggy en Flirtje gaat het goed. Ook is hij helemaal gek op onze buur hondjesIggy schreef: Een herplaatsertje zit er niet in omdat er gewoon nog geen zijn...en ik had wel gezien dat er twee peruanen een nieuw tehuis zoeken maar de hond die mij erg aanspreekt, Blow, kan door zijn jaloezie niet bij ons omdat er hier al 3 windebeestjes rondlopen en de andere hond, Guerito, spreekt met name mijn vriend niet aan.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Iggy
- geregistreerd lid
jip007 schreef:Blow is idd erg jaloers , maar heeft voornamelijk problemen met onze andere peruaan Naqui. Met Naffie , Leggy en Flirtje gaat het goed. Ook is hij helemaal gek op onze buur hondjes
Ooowwww, nou dan moet ik het misschien toch nog eens in de groep gooien...
Denk je dat het goed zou gaan bij onze windekinderen..? Dominant zijn ze niet echt, er is alleen wel eens geharrewar over het "dekgedrag" van Tristan bij Viper.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik heb echt geen idee wat je zou kunnen verwachten , het probleem bij ons is dat hij steeds aangevallen wordt door Naqui. Daardoor worden de andere honden , vooral de doggen erg onrustig en zenuwachtig. En verder is Blow erg terughoudend naar mensen , hij vertrouwt ze niet altijd en wil ook echt niet dat ze aan hem zitten.Iggy schreef: Denk je dat het goed zou gaan bij onze windekinderen..? Dominant zijn ze niet echt, er is alleen wel eens geharrewar over het "dekgedrag" van Tristan bij Viper.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.