Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje
Moderator: moderatorteam
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Vraagje
Ik weet niet of ik het hier goed neer zet en weet ook niet echt of ik het goed kan uitleggen..
Maar het volgende is er aan de hand..
Bij onze reu is op dit moment maar 1bal ingedaald de andere moet nog komen..(wat mogelijk is volgens de DA)
Maar het mag niet te lang duren anders moet ze hem operatief tevoorschijn halen..
wat ik me dan afvraag is word die bal dan verwijdert?
En als hij niet verwijderd word maar gewoon op zijn plek word gezet (mocht dat mogelijk zijn)
Dan vraag ik mij toch af of wij cratos dan nog wel mogen gebruiken als dekreu..
Wij willen heel graag als Cratos ongeveer 3 jaar is hem een keer laten dekken(mits hij natuurlijk goed gekeurd word en het mogelijk is)
Maar het volgende is er aan de hand..
Bij onze reu is op dit moment maar 1bal ingedaald de andere moet nog komen..(wat mogelijk is volgens de DA)
Maar het mag niet te lang duren anders moet ze hem operatief tevoorschijn halen..
wat ik me dan afvraag is word die bal dan verwijdert?
En als hij niet verwijderd word maar gewoon op zijn plek word gezet (mocht dat mogelijk zijn)
Dan vraag ik mij toch af of wij cratos dan nog wel mogen gebruiken als dekreu..
Wij willen heel graag als Cratos ongeveer 3 jaar is hem een keer laten dekken(mits hij natuurlijk goed gekeurd word en het mogelijk is)
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Thelma
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
dit kan in sommige gevallen wel hoor.Thelma schreef:helaas kan een niet ingedaalde bal niet operatief op zijn plaatst worden gezet..
.
de reu van een kennis van me heeft een hormonenkuur gehad om het indalen te bevorderen als dat niet helpt (en dat lijkt zo te zijn) gaan ze opereren om hem zo in te laten dalen en lukt dat ook niet gaan ze pas alles weghalen

-
Leane
- Miss_Liz
- Zeer actief
Nee en dat heeft de fokker ons ook eerlijk verteld.Mickie schreef:Was de tweede bal bij de DAcontrole voor de eerste enting bij de fokker al wel ingedaald?
Hij heeft al die tijd maar 1 bal gehad en nu nog..
En de DA had ons gezegt dat als die 2de na de 13de week er nog niet is hij dus ge-opereerd moet worden.(dat zou dus ong over 3 weken zijn)
Ik weet dus niet hoe het zit met fokregelementen en we zijn nog nergens bij aangesloten..We hebben al wel een aantal boeken besteld bij de boekhandel om meer te lezen over fokken en de mechelse herder zelf..
We hebben Cratos niet gekocht om er speciaal mee te fokken dat niet..
Maar was hier toch wel erg benieuwd naar..
En nieuwsgierig wat jullie er van weten en denken.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
tura schreef:Er schijnen homeopatische middelen te zijn, om de natuur een handje te helpen...zal wel even zoeken..
http://www.whgdierenartsen.nl/html/frameset.html
kijken by Bibliotheek....Cryptorchidie
succes
-
Amideso
- Actief
- stefanie
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
t is gewoon een erfelijke afwijking en naar mijn mening fok je daar niet mee, zelfs niet als hij bv rond de 6 mnd of zo toch nog tevoorschijn komt...dat is nl wel heel erg laat....
van alle nesten hier waren ze met 5 a 6 wk gewoon zonder problemen ingedaald...
en opereren van een pup van 16 wk....laat maar....die bal zit niet in de weg waar hij zit....dat kan altijd nog, gewoon in de gaten houden...
van alle nesten hier waren ze met 5 a 6 wk gewoon zonder problemen ingedaald...
en opereren van een pup van 16 wk....laat maar....die bal zit niet in de weg waar hij zit....dat kan altijd nog, gewoon in de gaten houden...
- Miss_Liz
- Zeer actief
Het is ook niet speciaal de bedoeling om met hem te fokken dat is ook niet de reden dat we hem hebben gekocht..
reden waarom wel?
Als huishond en daarnaast sporthond
Maar was gewoon benieuwd en had al een paar discussies gehad met mijn vriend over dat ik dus ook vind dat je met hem dus niet kan fokken maar hij vind juist van wel zolang die bal er maar is..
@stefanie: hij is geen 3 weken maar 10
en verder ja over 2 weken moeten we toch weer met hem naar de DA voor zijn laatste prikje en dan moeten we het er nog maar eens over hebben..
in elk geval bedankt voor jullie meningen/ervaringen enz.
reden waarom wel?
Als huishond en daarnaast sporthond
Maar was gewoon benieuwd en had al een paar discussies gehad met mijn vriend over dat ik dus ook vind dat je met hem dus niet kan fokken maar hij vind juist van wel zolang die bal er maar is..
@stefanie: hij is geen 3 weken maar 10
en verder ja over 2 weken moeten we toch weer met hem naar de DA voor zijn laatste prikje en dan moeten we het er nog maar eens over hebben..
in elk geval bedankt voor jullie meningen/ervaringen enz.
- M@scha
- Zeer actief
ik vind dat de ballen in het nest in moeten dalen.
met 6 weken toen de DA bij mij thuis de enting kwam zetten en de pups kwam controleren was er bij 1 pup twijfel. met 7 weken nogmaals laten checken en toen was het gewoon wel goed.
was dit toen hij het nest verliet nog niet zo geweest had deze pup van mij al een negatief fokadvies gehad.
met 6 weken toen de DA bij mij thuis de enting kwam zetten en de pups kwam controleren was er bij 1 pup twijfel. met 7 weken nogmaals laten checken en toen was het gewoon wel goed.
was dit toen hij het nest verliet nog niet zo geweest had deze pup van mij al een negatief fokadvies gehad.

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet mee fokken als hij maar een bal heeft.
De bal kan nog wel komen.... zeker als hij in het lieskanaal zit.
Het is onzin als de bal er neit is om te opereren. De kans dat zo'n bal een tumor/gezwel wordt is niet heel erg groot en als je de hond bij de jaarlijkste enting elk jaar ff laten checken. Is er geen enkel probleem om de bal gewoon in het ongewisse te laten.
Maar fokken met een bal moet je niet doen.
gr Maria
De bal kan nog wel komen.... zeker als hij in het lieskanaal zit.
Het is onzin als de bal er neit is om te opereren. De kans dat zo'n bal een tumor/gezwel wordt is niet heel erg groot en als je de hond bij de jaarlijkste enting elk jaar ff laten checken. Is er geen enkel probleem om de bal gewoon in het ongewisse te laten.
Maar fokken met een bal moet je niet doen.
gr Maria
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Veel RV(zoniet alle), geven een negatief fokadvies uit op het moment dat beide ballen niet zijn ingedaald..
Niet mee fokken dus.
Ook niet als ze op latere leeftijd alsnog indalen, het is zoals gezegd erfelijk bepaald en dat risico wil je niet, toch?
Niet mee fokken dus.
Ook niet als ze op latere leeftijd alsnog indalen, het is zoals gezegd erfelijk bepaald en dat risico wil je niet, toch?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Miss_Liz
- Zeer actief
wendy71 schreef:Veel RV(zoniet alle), geven een negatief fokadvies uit op het moment dat beide ballen niet zijn ingedaald..
Niet mee fokken dus.
tuurlijk wil ik dat niet
dat wil niemand lijkt mij..
maar daarom zeg ik ook het is ook niet speciaal de bedoeling geweest om met hem te fokken..vroeg me gewoon een aantal dingen af..
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
Re: Vraagje
Wietse&Gerda schreef: Wij willen heel graag als Cratos ongeveer 3 jaar is hem een keer laten dekken(mits hij natuurlijk goed gekeurd word en het mogelijk is)
alleen dus als het mogelijk zou zijn
en dan nog zou het 1 malig zijn omdat wij dan zelf graag een pup daarvan zouden willen houden..
Maar zoals ik dus al zei daarvoor hebben wij hem niet gekocht..
En daarom heb ik het topic aangemaakt om te vragen wat jullie ervan vinden en of jullie er ervaringen mee hebben of dat soort dingen..
ik wist dus niet dat dit erfelijk was (al vraag ik me dan wel waar het vandaan komt want de vader heeft dit probleem niet gehad)
Maar goed nu ik dit dus weet zal ik zeker niet met hem gaan fokken hoe jammer het ook is dat er geen pup van hem bij zal komen in de toekomst..
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vraagje
en de verdere voorouders?Wietse&Gerda schreef:Wietse&Gerda schreef: Wij willen heel graag als Cratos ongeveer 3 jaar is hem een keer laten dekken(mits hij natuurlijk goed gekeurd word en het mogelijk is)
alleen dus als het mogelijk zou zijn
en dan nog zou het 1 malig zijn omdat wij dan zelf graag een pup daarvan zouden willen houden..
Maar zoals ik dus al zei daarvoor hebben wij hem niet gekocht..
En daarom heb ik het topic aangemaakt om te vragen wat jullie ervan vinden en of jullie er ervaringen mee hebben of dat soort dingen..
ik wist dus niet dat dit erfelijk was (al vraag ik me dan wel waar het vandaan komt want de vader heeft dit probleem niet gehad)
Maar goed nu ik dit dus weet zal ik zeker niet met hem gaan fokken hoe jammer het ook is dat er geen pup van hem bij zal komen in de toekomst..
erfelijk is niet alleen maar pa en ma... ook de honden die er voor zitten en dat kan generaties teruggaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi