Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geen rasverening

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

geen rasverening

Ongelezen bericht door vania »

wat doe je als je ras geen rasvereniging heeft en je toch wilt fokken??
ga je dan opzoek naar een rasvereniging in een ander land, of kijk je bij andere rassen wat daar de regels zijn om te mogen fokken??
en wat doe je als 1 ras in 2 verschillende delen van de wereld als ander ras worden aangepraat, terwijl het toch om 1 ras gaat??

waarom ik dit vraag
wij hebben 2 dogo canario's een reu (2jaar) een teef (6.5maand)
als de teef geschikt is (volgens de rasstandaard, ze loopt nu al mee shows, maar ook qua karakter en gezondheid) zouden we er een nestje mee willen, maar in Belgie is er geen rasvereniging en volgens mij in nl ook niet
de reu twijfel ik nog altijd heel hard of ik er uberhaupt wel een nest mee wil, waarom, hij heeft hd B heupen (eigenlijk niet officieel gerontgend, maar dat wil ik nog wel doen), zijn karakter begint nu pas te draaien naar een zelfzekere hond, maar is in sommige situaties nog altijd te onzeker in mijn ogen, en hij heeft ook met momenten een lodder oog (zoals je soms wel eens ziet bij mastino's) verder heeft hij al wel shows gelopen (een stuk of 6) en heeft 2 keer zg gehaald en verder altijd uitmuntend
in amerika zijn het geen dogo canario's, maar presa canario's en ook in polen en zo, maar toch hier in europa noemen ze dogo canario's
het verschil volgens de amerikanen en polen is, dat presa canario's werkers zijn en dogo canario's luierikken, om het zo maar ff te zeggen
dus allebei het zelfde ras, alleen voor andere doeleinden, ook willen ze het liefst dat het ras gescheiden word in dogo en presa canario

hoe zouden jullie dit oplossen om toch volgens de regels van de rasverening (die er dus niet is) te fokken??
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat ik dan zou doen is mijn gezonde verstand gebruiken:
-Zijn er voldoende gegadigden voor een pup (ook als er heel veel komen)?
-Voldoet mijn hond aan de rasstandaard?
-Is mijn hond vrij van de belangrijkste ziekten die binnen dit ras voorkomen?
-En ik zou een aantal onderzoeken laten doen: bijv. de ogen, de heupen, en eventueel knieen en ellebogen.
-Heb ik voldoende tijd om een nestje 8 weken groot te brengen?
-Kan ik het financieel veroorloven als er iets mis gaat?

Verder is je teefje nog maar een half jaar. Dat is natuurlijk ook nog erg jong om al te kunnen bepalen of ze geschikt zal zijn voor een nestje en je hebt dus nog even de tijd!
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Ik zou als eerste bij de St Hubertus gaan informeren, want als het in Belgie net zo is als in NL dan moet je als je met een ras gaat fokken die geen RV heeft voldoen aan de algemene eisen van de St Hubertus.

In NL moet je dan dus voldoen aan het Basis Reglement Stambomen, terug te vinden op de site van de raad zie link http://www.raadvanbeheer.nl/index.php?id=7

Maar je honden zijn nog jong dus je hebt nog alle tijd om alles uit te zoeken, voordat het zover is Succes :wink:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

zoals al gezegd is kijken wat jouw ras als minpunten heeft en die zowiezo testen.

het BRS van de raad van beheer is wel zo summier dat ik denk dat iedereen die een beetje serieus is al een boel doet wat veel verder gaat dan dat BRS :19: ik weet niet hoe dat bij sint Hubertus is
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”