Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie Heddûh's ook zo lomp?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Zijn jullie Heddûh's ook zo lomp?

Ongelezen bericht door Gaia »

Soms denk ik wel eens zou dit nou ras(groep)typisch zijn?

Even een klein voorbeeldje. Ik kan Gaia dus niet bij een pup neerzetten. Ondanks dat ze het dus echt helemaal geweldig vind is ze zo ongelovelijk lomp dat ze dus gewoon over die pup heen rent. Vervolgens dus heel beteuterd zit te kijken als de pup het op een gillen zet of wegkruipt. Ze botst nooit tegen mij op, maar wel tegen, muren, bomen, glijdt van oevers zo het water in. Gaat achter een eend aan en wil remmen, maar te laat waardoor ze er dus ook zo in plonst. Dan heb ik het nog niet over het verhaal waarop ze zo vanuit de kofferbak de (stilstaande) auto is uitgemieterd omdat ze iemand begroette en vergat dat de kofferbak rand ook eens ophoudt. :mrgreen:

Aan de andere kant is ze ook weer ontzettend elegant. Over de hindernis op training gaat ze dan wel niet bijna als een tinkerbell over heen. Waar iedere hond plof zegt bij het landen, zegt zij op-twee tenen-landend helemaal niets. Het is een rare gewaarwording.

Nu is het geen probleem, zolang ik haar maar bij puppies vandaan houd en uitkijk waar ik haar loslaat, maar ik vroeg me af of het dus ras(groep)typisch is.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken eigenlijk geen lompe herders :N: Nanni is superlief voor pups, als die piept gaat ze ze troosten en ze zal er nooit op staan :N:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Attis is wat lomp met Xena maar dat komt omdat zij zelf ook heel erg wild speelt, met veel tandjes en happen, het ziet het allemaal wat gevaarlijk uit :N: Als het echt te gek wordt halen we ze wel uit elkaar maar ookal gooit hij Xena vaak ruw op haar rug en springt zij vervolgens happend naar zijn lippen, als ze opgehouden zijn gaan ze elkaar wel weer uitdagen voor spel dus ik neem aan dat ze het toch wel leuk vinden :wink: Met Scence doet hij dit niet, waarschijnlijk omdat ze zelf niets terug doet en alleen maar op haar rugje rolt en blijft liggen zodra hij probeert met haar te spelen (met z'n grote poten slaan en zachtjes in haar billetjes bijten waarvan zelfs ons aanstellerige teckeltje niet piept)
Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Nou dan zal ik maar niet beginnen over mijn lompe/drukke hedur Magnum.

Magnum is ontzettend druk, en daardoor ook ontzettend lomp, rent in zijn gekkigheden nog wel eens tegen aan, in huis schuift hij nog wel eens over het laminaat uit om dan tegen een deur/muur tot stilstaan te komen.

Als we aan het trainen zijn en ik roep hem na het vooruit sturen weer naar me toe, dan remt hij niet maar klapt finaal op mij om dan netjes naast te komen.

Ook achter balletjes aan, dan zie je hem rennen stopt niet, grijpt het balletje, en dan krijg je meestal mooie glijpartyen enz....

En hoe hij met vreemde honden is geen idee, want hij vind andere honden niet lief.

Mijn eigen teefje daarin tegen is zijn maatje en daar is hij zeer lomp mee, als ze in de weg staat/ligt heeft zij pech, hij gaat gewoon zijn gang, al moet hij daarmee soms op haar stappen, of haar omver duwen enz....

Dus al met al een zeer drukke en lompe hedur hier hihi
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

wil je echt een lompe hond? zo een die je kopstoten geeft, tanden door je lip bezorgt en af en toe een verrekte arm, maar je zooooooooo vreselijk veel lol bezorgt? neem dan een podenco, dan is elke dag een feestje :cheer: :cheer: :cheer:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

De mijne is nog een pup maar zo lomp als maar kan.
Hij heeft een paar weken terug nog een soort genoot van 6 maand op de rug gesmeten met spelen..noem hem dan ook standerd mijn Lompe Donder
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

Spike is ook zo'n lomperd
die heeft soms oogkleppen op en dan gaan met die banaan :smile:
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

In sommige dingen is Noeska wel lomp, maar met pups nou net helemaal niet. Daar doet ze heel zachtjes mee.
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

Wahahahaha, ik lig helemaal in een deuk. Ik zie die taferelen dan ook levendig voor me!
Doerak was het eerste jaar ook zo lomp. Hij heeft mij en zichzelf heel wat kneuzingen en zo bezorgd, de sukkel. Hij is nu bijna 3 en het gaat stukken beter :) Maar soms is hij nog zo overenthousiast dat hij wel eens een rare beweging maakt en het laatste waar ik laatst zo mee moest lachen, was toen hij achter een bal aan ging, in volle vaart natuurlijk, zag ineens dat er een sloot opdoemde en hij moest zoooo remmen dat hij dat maar op z'n kont deed! Is eigenlijk niet lomp, maar wel lachwekkend :)

Mijn andere herder, een teefje, daarentegen is helemaal niet lomp! Ik vind zelfs dat haar coördinatievermogen heel sterk is. Is niet rasgerelateerd volgens mij.... zou het misschien reu / teef zijn? Hahahahaha!

Maan
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

heeft de lompigheid niet wat te maken met leeftijd?
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

Welnee...de hond is lomp of niet...mijn herder is inmiddels bijna zeven en nog steeds hartstikke lomp !

Hij heeft me gisteren weer eens laten vallen en vandaag heb ik het zelf nog eens dunnetjes over gedaan...

Gevolg...pijn in mijn rug en mijn linkervoet verstuikt... :19:
Groetjes, Carola
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

awww bel de mensenbescherming "help mijn hond gooit met mij"
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

scooby1 schreef:Spike is ook zo'n lomperd
die heeft soms oogkleppen op en dan gaan met die banaan :smile:
Maar dat is geen heddur :mrgreen: Maar een blonde golden
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Carola Sabic schreef:Welnee...de hond is lomp of niet...mijn herder is inmiddels bijna zeven en nog steeds hartstikke lomp !

Hij heeft me gisteren weer eens laten vallen en vandaag heb ik het zelf nog eens dunnetjes over gedaan...

Gelukkig kan ik dit niet bevestigen.
Met honden (lees angstig of pups) is mijn enge hedder heel voorzichtig. Met spelen en rennen dus absoluut mega lomp, maar.... (afkloppen in het kwadraat en nog meer) hij is nu zeven en niet meer lomp (afkloppen, anders gebeurd er wat....).
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

Lil schreef:
Carola Sabic schreef:Welnee...de hond is lomp of niet...mijn herder is inmiddels bijna zeven en nog steeds hartstikke lomp !

Gelukkig kan ik dit niet bevestigen.
Met honden (lees angstig of pups) is mijn enge hedder heel voorzichtig. Met spelen en rennen dus absoluut mega lomp, maar.... (afkloppen in het kwadraat en nog meer) hij is nu zeven en niet meer lomp (afkloppen, anders gebeurd er wat....).
Mazzelaar !
Die van mij springt ook nog met regelmaat met zijn grote poten op mijn voeten ! :eek:
Groetjes, Carola
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

de mijne is een labrador maar in het begin was het ook lachen

we apporteerden en we gooiden dus de bal weg ze liep erachter ze kwam aanrennen en ze liep altijd pardoes op ons :mrgreen:
ze doet het gelukkig niet meer
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke is helemaal niet lomp, Nozem alleen af en toe bij het naderen van vreemde honden op afstand. Dan rent ze er het liefst tegenaan of overheen. Om dat te voorkomen gaat zij altijd even aan de lijn als er op grote afstand honden ons naderen. :wink:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nope, zo elegant als maar kan zijn. ze voelt zich daar veel te goed voor...

Met andere honden is het een kreng. ZIJ stelt de wetten en iedereen dient zich daar naar te schikken.

Ik vrees dat haar pups een strenge opvoeding te wachten staat :N: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”