Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We hebben onze Simba uit het asiel, waar ze niet wisten wat voor rassen er in konden zitten.
We zijn erg nieuwsgierig of iemand bepaalde rassen herkend.
Ze heeft wel wat van een vlinderhondje, maar is wel wat groter.
BC x vlinderhondje vind ik wel in de buurt komen. Of stabij x vlinderhondje maar zelf denk ik eerder het eerste, hoewel het tweede meer in de buurt komt door de ticking.
Even....mocht er bordercollie inzitten dan denk ik dat je wel iets van eyen of sluipen in het hondje zou zien. Dus bij deze, sluipt je hondje wel eens? Gaat hij wel eens uit zichzelf afliggen als je stokken of een bal gooit en kijkt hij wel eens heel strak naar honden met een laag koppie? Als een van deze dingen spelen kan je er bijna gif op innemen dat er bordercollie inzit. Je weet ook zeker dat het twee honden zijn met veel wit en zwart gezien de kleur en aftekening.
Verder tipt een van de oren wat bijna alleen bij collies het geval is.
MARC_S schreef:Even....mocht er bordercollie inzitten dan denk ik dat je wel iets van eyen of sluipen in het hondje zou zien. Dus bij deze, sluipt je hondje wel eens? Gaat hij wel eens uit zichzelf afliggen als je stokken of een bal gooit en kijkt hij wel eens heel strak naar honden met een laag koppie? Als een van deze dingen spelen kan je er bijna gif op innemen dat er bordercollie inzit. Je weet ook zeker dat het twee honden zijn met veel wit en zwart gezien de kleur en aftekening.
Het sluipen doet ze eigenlijk niet, het strak aankijken naar honden dan weer wel. Als ze schapen ziet rent ze er wel altijd op af en om heen, alsof hij ze wilt hoeden. Zo gaat ze ook met onze katten om. Verder is ze heel druk, ze kan niet stilzitten, en zeker ook slim. bedankt voor de reactie!
MARC_S schreef:Even....mocht er bordercollie inzitten dan denk ik dat je wel iets van eyen of sluipen in het hondje zou zien. Dus bij deze, sluipt je hondje wel eens? Gaat hij wel eens uit zichzelf afliggen als je stokken of een bal gooit en kijkt hij wel eens heel strak naar honden met een laag koppie? Als een van deze dingen spelen kan je er bijna gif op innemen dat er bordercollie inzit. Je weet ook zeker dat het twee honden zijn met veel wit en zwart gezien de kleur en aftekening.
Het sluipen doet ze eigenlijk niet, het strak aankijken naar honden dan weer wel. Als ze schapen ziet rent ze er wel altijd op af en om heen, alsof hij ze wilt hoeden. Zo gaat ze ook met onze katten om. Verder is ze heel druk, ze kan niet stilzitten, en zeker ook slim. bedankt voor de reactie!
Dan weet ik bijna zeker dat het een bordercollie x vlinderhondje is
jidde schreef:Maar Marc/Aimee, hoe veel vlinderhondjes zijn er? Erg weinig, dan lijkt mij de kans op een kruising ervan nog kleiner :N:
Volgens mij hangt dat van de regio af. In Amsterdam woonden er meerdere in onze buurt maar hier op het platte Gelderse heb ik er nog nooit een gezien. Hier heeft echt iedereen een DH of een Belgische herder. Ook stikt het itt in het noorden van de bouviers.
De allergrootste mode hier is de flatcoatretriever. Elke dag kom ik weer flatcoats tegen. Vandaag en ik lul niet, 6 honden tegengekomen en allemaal een flatcoat Verder geen ander ras gezien.
Ik ken overigens meerdere mensen die zowel border collies als vlinderhondjes hebben Qua kop zou ik denken dat er vlinderhondje in zit, maar ik ken ook border collies die een vergelijkbare vorm hebben.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 07 apr 2008 23:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ik vind dat het hondje van de topicstarter gewoon bijna identiek is aan beide honden. Van de ene de ogen, de snuit en de oren voor de helft. Van de andere de andere helft van de oren, de uitstraling en de aftekening.
Volgens mij worden vlinderhondjes en bordercollies wel samen gehouden door mensen die mini en maxi agillity willen doen
En dan zijn er ook nog vlinderkeesjes . In mijn regio meerdere keren gezien dat broodfokkers dit verkochten. Dus doelbewuste kruisingen tussen kees x vlinder.
Zo'n kruising gepaard aan de BC. Dat is ook nog een mogelijkheid.
jidde schreef:Tja ik ken 1 vlinder, die is bijna even groot als chihuahua :N: Dus daarom heb ik zo mijn vraagtekens
De vlindertjes die ik gekend heb waren duidelijk groter dan een chihuahua. Eventueel gekruist met een niet al te klein keesje (heb je ook in allerlei maten) Schofthoogte van het vlinderhondje is ca 28 cm. Zijn sommige Pembroke corgi's (25,5-30,5 cm) ook
Heb geen idee zou wegens de vacht al snel geneigd zijn naar een heidewachtel e.d.
Trouwens: een ras hoeft niet veel in NL aanwezig te zijn wil er een pup/hond rondlopen die ermee gekruisd is. Je hebt altijd voor een krusing maar één hond nodig van een bepaald ras