Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit voor spaniel?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

edithf
Vaste gebruiker

Wat is dit voor spaniel?

Ongelezen bericht door edithf »

Dat Joep geen ras echte Engelse Cocker Spaniel is, is te verwachten omdat ik geen stamboom van Joep heb. Maar hij is ook veel fijner dan een Cocker (qua lichaamsbouw) en hij heeft niet zo'n echte Cocker stop. Op de cursus vroeg iemand zich af of hij niet iets heeft van een American Cocker Spaniel. Ik heb niet zoveel verstand van al die verschillende spaniels. Hij luistert, goed, snuffelt veel, maar jaagt niet. Wat vinden jullie waar Joep op lijkt?

Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hij lijkt een beetje op de Engelse cocker die wij vroeger hadden. Met stamboom (geboren 1968) maar niet geselecteerd op rastypische eigenschappen. Zal later eens zoeken of ik nog foto's kan inscannen, maar dna heb ik eerst een nieuwe PC nodig. (komt misschien volgende week)
De enige foto die ik online heb is niet zo duidelijk
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Dat is moeilijk te zeggen hoor...

Ik vind Joep er wel uitzien als een cocker, want er bestaan andere cockers naast de showcockers ook. Lang heb ik gedacht dat mijn cocker ook niet helemaal zuiver was, maar nu ben ik van dat idee afgestapt want niet ALLE cockers hebben zo'n superlange showvacht.

Er bestaat ook zoiets als een working cocker, ja het bestaat nog! Een cocker die gefokt wordt om te werken.
Kijk eens op de volgende link: http://www.felsteadgundogs.com/cockerspanielstuds.htm
Ze hebben meestal een veel kortere vacht want ze mogen niet vast komen te zitten in de struikgewassen. Hun oor aanzet is ook iets hoger dan de gemiddelde showcocker en ze zijn veel smaller van bouw volgens mij ook.
Ik heb bv ook al een stamboomcocker gezien met kortere vacht...
Joep heeft wel een mooi verfijnd snoetje!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”