Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rhodesian Ridgeback vraagje/verzin een ras voor mas!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Rhodesian Ridgeback vraagje/verzin een ras voor mas!

Ongelezen bericht door M@scha »

even een vraagje.

wij willen als 1 van onze honden weg mocht vallen er een ander ras bij. eens zijn we het erover dat het best een maatje meer mag zijn.

nu zijn we allebei iebelig over lange haren maar veel rassen met korte haren en die ons aanstaan zijn er niet volgens mij.

nu heeft pascal het steeds over de ridgeback...

mijn idee iver dit ras is dat ze strontkoppig zijn, erg op zichzelf, lastig te trainen kortom een heftige hond...

nu lees ik net op de site van de RV onderstaand stuk. dat spreekt mij enorm aan en geeft mij een totaal ander beeld van dit ras (wat ik in het echt eigenlijk niet ken buiten een cursusgenootje van lola in de puppycursus, daarna nooit meer gezien)

even voor de ervaringsdeskundigen. klopt dit verhaal over het algemeen?

KARAKTER.
Jan Coppens, Hondenwereld juni 2000

Vergeleken met andere rassen is de Ridgeback excentriek. De volwassen hond is onafhankelijk, straalt rust uit en kan gereserveerd zijn tegenover vreemden. Ook laat hij een zekere vorm van arrogantie en zelfverzekerdheid zien.
De jonge Ridgeback overschaduwt de volwassen hond voor wat betreft zijn karakteristieke gedrag met al zijn ondeugd, koppigheid en overdrevenheid. In de eerste maanden van zijn jeugdige onschuld is het van belang dat men rustig maar vastberaden zijn dominantie over de jonge hond laat gelden. Een Rhodesian Ridgeback is bijzonder voor wat betreft de inprenting. Hij beschikt over een bijzonder goed associatievermogen en neemt dan ook alle indrukken die zijn omgeving hem bieden in zich op. Zowel positieve als ook negatieve indrukken. Consequent handelen en niet betuttelen zijn vereisten in deze levensfase. Een eerlijke aanpak, waarbij de hond als hond wordt gezien en niet wordt vermenselijkt zijn van cruciaal belang op zijn gedrag gedurende de rest van zijn leven.
Het is een hond die laat rijpt. De reuen zijn pas op de leeftijd van tweeënhalf jaar geestelijk volledig ontwikkeld. De teven daarentegen zijn wat sneller geestelijk in balans. Reuen zijn veelal betere bewakers en de teven hebben meer aanleg voor het jagen.
Zijn eigen wil, vastberadenheid en gevoel voor eigenwaarde maken dat de Rhodesian Ridgeback niet gemakkelijk tot onderworpenheid kan worden gedwongen. Het tegenwoordig bij trainers populaire "Flatten" is dan ook geen goede zaak bij het opvoeden van de Ridgeback.
De houding van deze hond is niet die van een slaaf maar van een partner en als zodanig dient hij ook behandeld te worden.
Contactarmoede, hardheid en geestelijke overbelasting kunnen deze hond in blijvende verwarring brengen. De enige manier om een Ridgeback goed te laten functioneren en om respect van hem te krijgen is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en een consequente goede training. Niet iedereen is geschikt om een Rhodesian Ridgeback een passende opvoeding te geven, het vraagt nogal wat energie en steeds maar weer consequent handelen.
Als huisgenoot en vriend demonstreert de Ridgeback een bijzondere trouw en toewijding aan zijn huisgenoten en zoekt een individu uit die hij als leider beschouwt. Het is zeer belangrijk dat binnen uw gezin een der huisgenoten in staat is de Alfa positie in te nemen. Een consequente figuur die veel van de verzorging op zich neemt is de uitverkorene. Veelal is dit, ja het is niet anders "moeder de vrouw".
De Ridgeback is een uitnemende bodyguard en waakhond. Hij beschouwt uw hebben en houden als het zijne en zal het dan ook beschermen.
Blaffen doet hij niet onnodig, alleen om u te waarschuwen voor gevaar of eventuele indringers.
Een karakteristiek gedrag, gekoppeld aan een nogal lui uitziende levensstijl is typisch voor de Ridgeback.
Signalen van waakzaamheid worden soms gedemonstreerd door het oplichten van een ooglid of het oprichten van het hoofd, onderwijl gapend en zich uitstrekkend.
Kinderen worden op verschillende manieren getolereerd, van onverschilligheid tot aanhankelijkheid.
Echter, de Ridgeback zal gerespecteerd moeten worden en mag niet worden behandeld als een stuk speelgoed. Uiteindelijk zal ook een Ridgeback, alhoewel hij een zeer hoge irritatiedrempel heeft, dit niet accepteren.
Van nature een luilak zal hij geen onnodige energie verspillen om zijn doel te bereiken. Hij zal vaak tevreden zijn als hij zijn tijd kan gebruiken om te dutten, het liefst pal in de zon of zich bijna schroeiend aan het haardvuur en in de meest vreemde posities liggend.
Dit mag gezien worden als het tegenovergestelde op de beschrijving van die energieke en dynamische hond waarvoor de Ridgeback vaak doorgaat. Voor zijn beweging en conditie opbouw zijn lange wandelingen of fietstochtjes in draf zeker geen overbodige luxe. De baas moet zelf actief zijn, de Ridgeback zal zijn voorbeeld dan volgen. Het is namelijk geen hond die als een dwaas rondjes gaat rennen wanneer de baas uit zit te rusten.
Zoals eerder gezegd zal de Rhodesian Ridgeback nooit zonder aanleiding gaan vechten, maar conflicten proberen te vermijden wanneer mogelijk. Is dit niet mogelijk, dan is vaak het tonen van zijn dominantie voldoende om respect te krijgen.
Van oorsprong is de Ridgeback een jacht- en waakhond. Hij heeft een scherp gezichtsvermogen en een uitstekende neus. Hij staat open voor indrukken en heeft een zintuig voor gevaar, zoals men dat vaker ziet bij wilde dieren. Wellicht is dit de verdienste van de jagers op groot wild die een bijzonder strenge selectie doorvoerden. Heel veel eigenschappen die verankerd zijn in het erfelijk materiaal van de Rhodesian Ridgeback.
Hij is intelligent en toegewijd zonder zijn aanhankelijkheid te verbergen. Kortom een hond die voor eenieder die eerlijk met hem omgaat, een trouwe en toegenegen huisgenoot en kameraad is die in extreme omstandigheden tot buitengewone prestaties bereid en in staat is.
Laatst gewijzigd door M@scha op 24 apr 2008 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

niemand weet hoe een RR in elkaar zit? :19:
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Lees deze site maar eens door:
www.rhodesianridgeback-info.com

Deze site is door mij en nog 2 andere eigenaren gemaakt.

De karakter omschrijving die J. Coppens geschreven heeft klopt uiteraard wel, maar zoals een ieder weet gaat het niet voor elke hond op.
Ik heb hier 1 "echte" RR, qua karakter en de andere is eigenlijk een Labrador in RR verpakking :smile:
Vindt vooral mensen erg leuk, zwemt zomer en winter en apporteert zich gek :mrgreen:

Laat je in iedergeval goed informeren. Mocht je meer info willen mag je me uiteraard ook PB-en.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:niemand weet hoe een RR in elkaar zit? :19:
LOL was net bezig een stukje te tikken :wink:
Kan vanavond pas weer hier kijken.
M@scha
Zeer actief

ik ga even lezen! dank je!

het gaat mij vooral om mijn verbazing dat het dus veel minder heftige honden zijn dan wat ik verwachtte.

ik snap natuurlijk dat niet alle RR's zo zijn maar het is een leidraad.
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Vergis je niet het kunnen hele heftige honden zijn, maar goed dat zijn wel meer rassen en de grootte zit dan vaak niet mee.
Met goede, eerlijke en consequente training kom je een heel eind.
En het zijn honden met een soort van zelf-oplossend vermogen, dus als de baas het niet regelt, regelen ze het zelf en dat is vaak niet hoe wij het graag zien :mrgreen:
M@scha
Zeer actief

het enige waar ik het echt benauwd van krijg is dat genoemd wordt dat er huidproblemen kunnen komen. dat het genoemd wordt laat mij de conclusie trekken dat het veel voorkomt? en als je sams verhaal kent snap je mijn angst.

ik heb je site helemaal gelezen en zie eigenlijk geen heel enge dingen dus dat is positief :wink:

hopelijk duurt het nog lang. maar de RR zou een optie kunnen zijn wat betreft karakter en uiterlijk. de prijzen vind ik schandalig maar daar moeten we dan maar overheen kijken denk ik :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
nu zijn we allebei iebelig over lange haren maar veel rassen met korte haren en die ons aanstaan zijn er niet volgens mij.
Hou effe in de gaten dat je qua verharen van een kortharig ras véél meer last hebt ;-)
Die f*ckhaartjes steken overal in en zijn moeilijk te verwijderen.
Ik heb hier langharen, een ruwhaar en een korthaar maar qua vacht heb ik dus van de korthaar het meeste last :N:
dat weet ik. het gaat mij ook niet om haar overlast maar die lange haren gaan vliegen enzo :N: mijn zwager heeft een golden en een vriendin van me een kruising mechelaar/witte herder met halflang haar.

die vegen haren aan de stof en die vliegende plukken verschrikkelijk.

stel nu dat ik een ras tegenkom dat 100% bij ons past en langer haar heeft moet ik daar over nadenken maar voor zo'n grote hond zou ik toch graag korthaar hebben.

bij een klein frutsel als een teckel die ik ook ooit nog wil vind ik het minder erg wat de haarsoort is.
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Kika schreef:En het zijn honden met een soort van zelf-oplossend vermogen, dus als de baas het niet regelt, regelen ze het zelf en dat is vaak niet hoe wij het graag zien :mrgreen:
...dat is inderdaad helemaal waar :mrgreen:

Naar mijn mening kan de RR een heel goed maatje zijn, maar het is (en dat is met ieder ras) maar net wat je er mee doet :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: Rhodesian Ridgeback vraagje

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef:mijn idee iver dit ras is dat ze strontkoppig zijn, erg op zichzelf, lastig te trainen kortom een heftige hond...
massam schreef:Vergeleken met andere rassen is de Ridgeback excentriek. De volwassen hond is onafhankelijk, straalt rust uit en kan gereserveerd zijn tegenover vreemden. Ook laat hij een zekere vorm van arrogantie en zelfverzekerdheid zien.
Maar geeft het tweede niet ongeveer hetzelfde aan als het eerste, maar dan in andere woorden? :wink:

Onafhankelijk en zelfverzekerd kun je 'vertalen' naar strontkoppig.
Gereserveerd en arrogant kun je 'vertalen' naar erg op zichzelf.
En een arrogante, zelfverzekerde en onafhankelijke hond zal ook niet makkelijk te trainen zijn.

Gewoon even benieuwd wat op jou zo anders overkomt in het stuk dat je hebt gelezen, omdat ik het uit interesse ook even heb doorgelezen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Qua vacht heb ik van beide honden hier niet zo'n "last".
Een RR heeft een enkelvoudige vacht, heeft het in de winter redelijk snel "koud". Niet dat je gelijk een jas aan moet trekken, maar als je te lang stilstaat hebben ze het koud. Mijn teefje Zazou heeft afgelopen winter "opeens" een wintervacht gekregen (ze is nu 3,5), dus ja zij verhaart op dit moment als een idioot, toch is de hoeveelheid nog steeds minder als wat we hadden van onze labrador.

Wat betreft de huidproblemen, ja die komen voor. Niet extreem, maar door de korte, enkele vacht kunnen ze snel geïrriteerde plekken hebben (de buik is bv niet geheel kaal, maar om nou te zeggen dat daar lekker veel haar zit, nee). Die van mij hebben nergens last van, maar krijgen bv nu het weer mooier weer wordt een donkere huid, zeker bij de poten waar echt weinig haar zit.
Er zijn een aantal RR's die ik ken met huidproblemen waar moeilijk de vinger op te leggen is.

Jagen doen ze ook, opzicht en reuk. Ik moet zeggen dat die van mij redelijk te handelen zijn daarin, lopen op de hei ook gewoon los, maar goed dat is wel iets waar je alert op moet zijn :mrgreen:

Ergens in oktober is er een Clubmatch, misschien leuk om te gaan kijken, kan je gewoon zien wat voor verschillen er zitten binnen het ras.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

He das grappig, Wij hadden het er laatst over dat over veeeele ( met heel veel eeee's) jaren als onze RR's er niet meer zijn een Stafford ons ook wel wat lijkt ;-)

Karakter klopt wel. Onze teef is erg gereserveerd naar vreemden. En heeft een aantal rassen waar ze het niet op heeft. Wij denken dat die te druk doen naar haar smaak. (borders, labjes)
Fynn is de goedheid zelve...naar mensen en teven dan ;-)
Andere intakte reuen kan hij wel eens lelijk naar doen. Maar dat hoort bij een intakte reu die nog geen drie is.
Asani is nog geen jaar. Deze is dus nog meer in ontwikkeling dan Fynn.
We hebben het idee dat hij straks iets pittiger zal zijn.

Huidproblemen hebben we alleen met Ijuba. Deze krijgt in januari kale plekken en deze verdwijnen weer tegen de zomer. Dit komt ws door de sterilisatie.
De huidproblemen die we kennen van andere RR's zijn vaak voedsel gerelateerd of gesteriliseerde teven net als Ijuba.

Als je meer wilt weten tzt ben je altijd welkom. We wonen wel in zeeland ;-)

En de prijs? als je nu wat opzij legt kun je hem/haar straks zo betalen, of een auto als je toch een ander ras kiest :wink:

Groetjes,

Simon.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb helemaal geen verstand van het ras maar hier in de buurt zie ik steeds meer RR's. Het lijkt wel een modehond aan het worden. Ik vind het stuk voor stuk dominante rakkers (vooral de reuen) die erg slecht luisteren. Ik heb nog niet met een eigenaar kunnen spreken omdat ik ze meestal ontloop maar ik ben een beetje bang dat broodfokkers een leuke boterham in dit ras zien.
Ik bedoel het niet negatief naar het ras toe want een verantwoord gefokte RR met een verantwoordelijke baas zal ongetwijfeld een heel ander verhaal zijn (én ik vind het prachtige honden) maar die ben ik hier nog niet tegengekomen.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik vind het prachtige honden met een pittig karakter, naar mijn idee!!!
Ik denk niet dat dit een beginnershond is....
Wat ik ook prachtige honden vind overigens is de Thai Ridgeback!!!! :I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :I: :I: :I:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mireillevdw schreef:Ik vind het prachtige honden met een pittig karakter, naar mijn idee!!!
Ik denk niet dat dit een beginnershond is....
Wat ik ook prachtige honden vind overigens is de Thai Ridgeback!!!! :I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :I: :I: :I:
Hier in de buurt loopt er eentje, echt een machtig mooi beest maar jeetje mina, dát zijn pas moeilijke honden :N: :N:
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Yep helaas is het een mode hond aan het worden, met dito "mode-fokkers" en baasjes die de hond vooral op het uiterlijk aanschaffen.
Tis gewoon een hond met een stevig karakter, wat geweldig is, maar je moet wel weten hoe je er mee om moet gaan en gezien het aantal herplaatsingen wat er plaats vind weten desbetreffende mensen dat nog steeds niet (de herplaatsingen daarbuiten gelaten die echt niet anders kunnen en het eigenlijk weinig met het ras te maken heeft).

Wij waarschuwen mensen ook dat als je de RR niet opvoed, je met bv een reu een 40 tot (helaas in sommige gevallen) 50 kg wegend probleem aan de lijn hebt, welke je als het tegenzit over het asfalt trekt naar where ever die heen wil.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Tamara. schreef:
Hier in de buurt loopt er eentje, echt een machtig mooi beest maar jeetje mina, dát zijn pas moeilijke honden :N: :N:
Ja, dat had ik ook begrepen toen ik de karakteromschrijving las. Ze zien er ook wel uit als behoorlijk pittige honden....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
M@scha
Zeer actief

Re: Rhodesian Ridgeback vraagje

Zoek stok! schreef:
massam schreef:mijn idee iver dit ras is dat ze strontkoppig zijn, erg op zichzelf, lastig te trainen kortom een heftige hond...
massam schreef:Vergeleken met andere rassen is de Ridgeback excentriek. De volwassen hond is onafhankelijk, straalt rust uit en kan gereserveerd zijn tegenover vreemden. Ook laat hij een zekere vorm van arrogantie en zelfverzekerdheid zien.
Maar geeft het tweede niet ongeveer hetzelfde aan als het eerste, maar dan in andere woorden? :wink:

Onafhankelijk en zelfverzekerd kun je 'vertalen' naar strontkoppig.
Gereserveerd en arrogant kun je 'vertalen' naar erg op zichzelf.
En een arrogante, zelfverzekerde en onafhankelijke hond zal ook niet makkelijk te trainen zijn.

Gewoon even benieuwd wat op jou zo anders overkomt in het stuk dat je hebt gelezen, omdat ik het uit interesse ook even heb doorgelezen.
ik lees in de beschrijving een meer stabiele hond met karakter ipv de razende roeland die ik in gedachte heb. ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

beetje het verschil tussen een heel arrogante meneer en een verwende puber. de beschrijving geeft meneer weer, mijn gedachte de puber :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

asani schreef: En de prijs? als je nu wat opzij legt kun je hem/haar straks zo betalen, of een auto als je toch een ander ras kiest :wink:

Groetjes,

Simon.
het gaat er niet om dat ik ervoor zou moeten sparen want dat is het geval. ik vind het gewoon een idioot bedrag voor een hond :mrgreen: maar geen reden om een MP'tje van 800 te kopen hoor :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

alm@ schreef:Ik heb helemaal geen verstand van het ras maar hier in de buurt zie ik steeds meer RR's. Het lijkt wel een modehond aan het worden. Ik vind het stuk voor stuk dominante rakkers (vooral de reuen) die erg slecht luisteren. Ik heb nog niet met een eigenaar kunnen spreken omdat ik ze meestal ontloop maar ik ben een beetje bang dat broodfokkers een leuke boterham in dit ras zien.
Ik bedoel het niet negatief naar het ras toe want een verantwoord gefokte RR met een verantwoordelijke baas zal ongetwijfeld een heel ander verhaal zijn (én ik vind het prachtige honden) maar die ben ik hier nog niet tegengekomen.
Hier zo'n beetje hetzelfde idee....ik vind ze zelf ook geweldig om te zien maar iets te veel hond voor mij, zeker gezien het voorgaande.
M@scha
Zeer actief

dat is wel iets wat me zorgen baart. het modeverschijnsel. je ziet het bij de staff. het wordt nu beter omdat de engelse staff gewoon niet stoer genoeg meer is maar oh wat is het moeilijk een goede fokker te vinden...

nu hoop ik pas over een jaar of 10 (dan zijn mijn rakkers 14 en 15 en dus misschien al niet meer bij ons) aan een nieuwe hond te beginnen en hoe is dan de kwaliteit.. maar dat dan van later zorg..
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Marie-Josée schreef:
alm@ schreef:Ik heb helemaal geen verstand van het ras maar hier in de buurt zie ik steeds meer RR's. Het lijkt wel een modehond aan het worden. Ik vind het stuk voor stuk dominante rakkers (vooral de reuen) die erg slecht luisteren. Ik heb nog niet met een eigenaar kunnen spreken omdat ik ze meestal ontloop maar ik ben een beetje bang dat broodfokkers een leuke boterham in dit ras zien.
Hier zo'n beetje hetzelfde idee....ik vind ze zelf ook geweldig om te zien maar iets te veel hond voor mij, zeker gezien het voorgaande.
Ik denk niet dat een RR meer hond is dan bijvoorbeeld een pittige herder maar ik heb wel het idee dat, omdat het een modehond aan het worden is (of al is), mensen géén idee hebben wat ze in huis gehaald hebben.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kom ze ook enorm veel tegen (niet in mijn dorp, maar in andere losloopgebieden), het lijkt wel de nieuwe labrador :N: Ik heb zelf het idee dat angst een probleem gaat worden in het ras, maar dat weten de kenners vast beter. Volgens mij zijn ze trouwens niet allemaal even 'moeilijk' hoor. Ik zie ook een heleboel vrolijke stabiele ridgebacks die prima luisteren en goed met andere honden samen gaan. Het is overigens Brams lievelingsras (de teven dan he :wink: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik heb jaren geleden stage gelopen bij een RR-fokker en die had op dat moment 12 puppies rondlopen :mrgreen: :cheer:
Ik vind het echt een superras! Maar echt heel anders dan een Staffie. In sommige dingen echt compleet het tegenovergestelde.
Maar ergens trekt dat ook wel weer, vooral bijv. die arrogantie bij het ontmoeten van 'vreemde' mensen. Sommige honden hebben dan echt zo'n air om zich heen, helemaal super :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier zie je ze ook heel veel en ik heb inderdaad ook het idee dat sommige mensen een RR aanschaffen als een labje in een leuke aparte kleur ofzo.
Veel reuen vind ik niet heel makkelijk met andere reuen, de teven die ik tegenkom zijn stuk voor stuk angstig. Zo angstig dat ze bij het zien van Saar (hoe niet-dominant wil je het hebben :mrgreen: ) de bosjes induiken, een boog van 50 meter dwars door de struiken om haar heen maken, en dan verderop er pas weer uit komen.

Maar dat is ook maar wat ik met mijn lekenoog zie hoor, ik heb verder geen verstand van het ras :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk dat de doorsnee Ridgeback minder baasgericht is dan bv de Stafford? Toch een beetje het eigenzinnige van de jachthond en het felle van de beschermer?
Ik zie wel een enorm verschil in omgang met andere honden tussen de reuen en de teven.
M@scha
Zeer actief

maitestar schreef:Ik heb jaren geleden stage gelopen bij een RR-fokker en die had op dat moment 12 puppies rondlopen :mrgreen: :cheer:
Ik vind het echt een superras! Maar echt heel anders dan een Staffie. In sommige dingen echt compleet het tegenovergestelde.
Maar ergens trekt dat ook wel weer, vooral bijv. die arrogantie bij het ontmoeten van 'vreemde' mensen. Sommige honden hebben dan echt zo'n air om zich heen, helemaal super :mrgreen:
dat is inderdaad wat ik mooi vind aan de rr's die ik zie. dat adelijke, dat lijf. wat karakter betreft zat ik dus best ernaast en dat valt me ook weer mee :mrgreen:

ik zal altijd een SBT dame hebben dat weet ik zeker. maar iets als een RR zou er volgens mij best naast passen

het zal zowiezo om een reu gaan. want zoals ik het nu zie wil ik zoals gezegd altijd een staffdame hebben.

daarbij val ik bij grote honden meestal op het net wat "meer hond" van een reu.
Laatst gewijzigd door M@scha op 24 apr 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je zou ook nog een wat grotere terriërsoort met plukvacht kunnen overwegen.
M@scha
Zeer actief

miekmiek schreef:Je zou ook nog een wat grotere terriërsoort met plukvacht kunnen overwegen.
help mij? :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Afbeelding

:I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”