Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

SBT zoektocht, hulp gevraagd!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

SBT zoektocht, hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door Maylala »

Aangezien Sjonnie en ik allebei helemaal dol zijn op engelse staffords, wil ik heel graag als tweede hond een SBT teefje, als Sjonnie oud genoeg is. Dus op z'n vroegst volgend jaar zomer.

Daarom wil ik echt ALLES weten over SBT's! Alles lezen wat los en vast zit, op bezoek bij fokkers, en een mooi nestje uitzoeken etc etc etc... Wil het echt helemaal goed doen en ben bereid te wachten als ik weet wat ik op het oog heb. ;)

Natuurlijk heb ik de algemene sites en google praktisch uitgeput, dus ik ben op zoek naar info van de kenners, boeken die goed zijn, sites, fora, alles wil ik lezen en weten! :mrgreen:

Gelukkig heb ik een aantal schatten van Stafford reutjes (zowel Engels als Amerikaantjes) in mijn omgeving, weekendjes mee weggeweest en dagen opgepast, dus in de omgang (en met Sjon) heb ik al wat ervaring opgedaan, genoeg om mij een donkerbruin vermoeden te geven dat dit de perfecte combi voor zowel mij als Sjon zou zijn. Nu is het dus tijd om dat vermoeden te bevestigen met keihard onderbouwde argumenten. :mrgreen: :pffff:

Dus wie heeft er voor mij goede tips om mijn zoektocht mee te beginnen?
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Eerst even een telefoontje met de rasvereniging, als je daarna nog een staff wil (de rasvereniging van de amstaff was er erg open over: "Ze gaan gewoon opzoek naar andere honden om te vechten omdat ze het leuk vinden" :N: ) zou ik inderdaad alles wat los en vast zit lezen. :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Hahaha ja ik snap wel dat ze je willen afschrikken, niet iedere malloot moet aangemoedigd worden een AST te nemen. :pffff: Mij krijgen ze echter niet zo snel van m'n missie af, ben ik bang... :mrgreen:

Wel een goed idee inderdaad om even de rasvereniging te bellen, dank je! :ok:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

De rasvereniging is een beetje een troep op dit moment. Ik zou bv naar de staffordtimes dag in Juni gaan, dan zie je echt de verschillende types en natuurlijk wat fokkers. Informatie genoeg op de 3 staffordfora :wink:
En vooral veel met mensen gaan praten, langs gaan etc. Ook bij niet fokkers :wink:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Zoals Valerie al aangeeft: Ga bij verschillende mensen langs die staffies hebben en eventueel fokken.

Ook zijn er verschillende types onder de Staffies:

- het bully type: hier slaan ze naar mijn mening in beetje in door. Zoals lekkere korte neuzen en pootjes maar wel zo breed mogelijk :roll:
- het terrier type: deze zijn een stuk hoger op de poten, erg atletisch maar ook qua karakter een stuk feller dan de eerste.
- en dan nog eens een combinatie van deze 2.

Wij zelf hebben Staffies met naar mijn mening een goede combinatie van Bull & Terriër. Vooral Josh en Caoimhe, Frencey weer iets minder.

Als je naar de Stafford Times gaat kun je van alle types hondjes zien lopen en leren kennen. En natuurlijk lopen daar genoeg fokkers rond om mee kennis te maken.

En hier ben je ook altijd welkom om de hondjes te leren kennen en te kletsen :mrgreen: In ding is gegarandeerd: het wordt een warm welkom met onze halve zolen :smile:
Groetjes,
Wendy
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik vond nog 4 clubbladen van de vereniging. 3 uit 2005 en 1 uit 2007
Ook nog 2 bladen van de Amstaffclub. een uit 2005 en een uit 2007'
Bij belangstelling kun je deze tegen verzendkosten krijgen.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Ik zou idd ook eerst gaan kijken wat voor type SBT je zoekt, zit nogal verschil in. Het is al bijna Juni dus ik zou zeker een kijkje gaan nemen op de staffordtimes dag omdat je daar staffies kan zien in alle maten en soorten. (op een gewone cac show zie je niet alle types verschijnen nl)
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

zou inderdaad ook Staff Times gaan bezoeken, en vooral niet verlegen zijn om te vragen :ok: :ok:

veel plezier alvast :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Zit even rond te kijken op de pagina van de Stafford Times, lijkt me inderdaad wel wat om een dagje van te maken.

Vraag me alleen af of je je eigen nonstaffje ook mee mag nemen? :denken:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

moet je even de organisatie mailen of dat mag.

staffordtimes is een heel leuke dag!

rasvereniging bij de SBT is niet wat je verwacht van een SBT en momenteel op z'n zachtst gezegd een puinhoop en het huidige bestuur zit er nu alleen nog tot er hopelijk een nieuw bestuur gekozen wordt dus daar zou ik zelf nu niet heenbellen of mailen :wink:

als ik jou was zou ik zonder je eigen hond gaan naar de staffordtimes. dan kun je zonder dat je je hond weg moet houden iedereen aanklampen en vragen stellen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Ja, daar heb je gelijk in. Moet Sjon maar even een dagje naar de nanny. :wink:

Ik heb er nu al helemaal zin in! :cheer: :cheer: :cheer:

Zijn er ook al HFers die het in de planning hebben om erheen te gaan?
Afbeelding
maula
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maula »

ik ga er heen :cheer:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

maitestar schreef:Zoals Valerie al aangeeft: Ga bij verschillende mensen langs die staffies hebben en eventueel fokken.

Ook zijn er verschillende types onder de Staffies:

- het bully type: hier slaan ze naar mijn mening in beetje in door. Zoals lekkere korte neuzen en pootjes maar wel zo breed mogelijk :roll:
- het terrier type: deze zijn een stuk hoger op de poten, erg atletisch maar ook qua karakter een stuk feller dan de eerste.
- en dan nog eens een combinatie van deze 2.

Wij zelf hebben Staffies met naar mijn mening een goede combinatie van Bull & Terriër. Vooral Josh en Caoimhe, Frencey weer iets minder.

Als je naar de Stafford Times gaat kun je van alle types hondjes zien lopen en leren kennen. En natuurlijk lopen daar genoeg fokkers rond om mee kennis te maken.

En hier ben je ook altijd welkom om de hondjes te leren kennen en te kletsen :mrgreen: In ding is gegarandeerd: het wordt een warm welkom met onze halve zolen :smile:
En dan heb je weer de eigewijze staffordeigenaren het hier niet mee eens zijn :mrgreen:
Naar mijn mening heb je dus ook nog de extreme bully, die lijkt op een stafford x engelse bulldog
Ik vind mijn Tyra gewoon een showbully en volgens mij die 2 die jij opnoemt ook :wink: Dat ze steeds breder gefokt worden betekent imo niet dat de types verschuiven.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”