Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet slapende hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

politie schiet slapende hond dood

Ongelezen bericht door Limanade »

waar gaat het heen!!

http://www.blid.be/archief/20080524.htm

pas op! foto's kunnen schokkend zijn!
Laatst gewijzigd door Limanade op 24 mei 2008 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik snap het verhaal niet zo goed. De hond zat in een bench aan de straatkant en was uit de bench gekropen op een bank. Het was buiten voor het huis, waarom staat een bench buiten voor het huis met een bank ernaast?
Op de foto lijkt de hond ook niet dood terwijl in het verhaal de suggestie gewekt wordt dat de hond doodgeschoten is.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Sjalot schreef:Ik snap het verhaal niet zo goed. De hond zat in een bench aan de straatkant en was uit de bench gekropen op een bank. Het was buiten voor het huis, waarom staat een bench buiten voor het huis met een bank ernaast?
Op de foto lijkt de hond ook niet dood terwijl in het verhaal de suggestie gewekt wordt dat de hond doodgeschoten is.
Niet? ik vind hem er anders behoorlijk dood uitzien. :jank:

De bench stond op het terras (tuin?) van hun en de hond is uit bench gekropen, en op de bank gaan zitten die blijkbaar aan straat stond.

Wat maakt het uit eigenlijk?
Welke randdebiel gaat een SLAPENDE hond doodschieten????
Zo'n mensen verdienen zelf de kogel.
:devil:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Schandalig, gewoon triest :jank:
De fotograaf was trouwens wel snel ter plaatse :denken: op deze foto leeft de hond nog steeds.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Sjalot schreef:Ik snap het verhaal niet zo goed. De hond zat in een bench aan de straatkant en was uit de bench gekropen op een bank. Het was buiten voor het huis, waarom staat een bench buiten voor het huis met een bank ernaast?
Nou, in mijn ogen ziet hij er behoorlijk dood uit. In het verhaal staat wel dat hij nog uit de stoel is gekomen, terwijl hij op de foto echt in een slaaphouding ligt? Plus, nog uit de stoel komen, als je een kogel door je kop hebt gehad?

Ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk bizar verhaal, ik weet niet wat ik er van moet geloven. Een hond wordt ook niet wakker als er politieauto's zijn veld oprijden?
Verder vind ik het raar dat er blijkbaar geen enkel politiebureau in de omgeving bereid was procesverbaal op te stellen. Ik bedoel, als je hond is doodgeschoten en een politiebureau weigert iets te doen, ga je naar de volgende stad neem ik aan.

Ik vind het niet echt een geloofwaardig artikel, het hele gebeuren is al heel bizar, het verdere verhaal is niet logisch en er is geen enkele referentie.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik vraag mij af of het wel echte agenten waren, ze willen zich ook niet bekendmaken
je hebt ook van die nep agenten.

heel raar verhaal , lijkt net alsof de agenten dan dronken waren, zomaar zonder aanleidingeen slapende hond doodschieten
is niet wat ze leren daar op de politieschool :boos:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Wat een verschrikkelijke foto;s.......... :jank:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het ook een bijzonder raar verhaal. Wie laat zijn hond nu snachts in de voortuin in de bench slapen? Overgeleverd aan alles en iedereen die iets met die hond wil doen. Hij was uit de bench gegaan en in de bank gaan liggen die ook in de voortuin stond?
Ik vind het een bijzonder raar verhaal dus.

Nu is hij dus doodgeschoten omdat die hond daar aan zijn lot werd overgelaten. Niemand anders dan de agenten heeft het schijnbaar gezien en die hebben echt niet verklaard dat ze een slapende hond doodschoten neem ik aan? :denken:
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik heb het verhaal niet gelezen :N: Maar ik zag wel dat het de Bild was... Daar kun je wel meer van dit soort rare verhalen in verwachten ;-)
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

MARC_S schreef:Ik vind het ook een bijzonder raar verhaal. Wie laat zijn hond nu snachts in de voortuin in de bench slapen? Overgeleverd aan alles en iedereen die iets met die hond wil doen. Hij was uit de bench gegaan en in de bank gaan liggen die ook in de voortuin stond?
Ik vind het een bijzonder raar verhaal dus.

Nu is hij dus doodgeschoten omdat die hond daar aan zijn lot werd overgelaten. Niemand anders dan de agenten heeft het schijnbaar gezien en die hebben echt niet verklaard dat ze een slapende hond doodschoten neem ik aan? :denken:
Da's dus precies wat ik ook bedoelde. Ik ben al als de dood dat er iets met mijn honden gebeurd als ze in mijn met schuttingen omheinde tuin zitten. 's Nachts en als ik niet thuis ben zitten de honden binnen.

Daarmee keur ik overigens niet goed dat een hond overhoop geknald wordt.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Sjalot schreef: Da's dus precies wat ik ook bedoelde. Ik ben al als de dood dat er iets met mijn honden gebeurd als ze in mijn met schuttingen omheinde tuin zitten. 's Nachts en als ik niet thuis ben zitten de honden binnen.
Wij laten de honden niet eens op het dakterras met hekken er omheen als we weg gaan. Ben al bang dat er iemand wat gooit of dat ze ineens toch over de hekken springen en op het platte dak gaan lopen. Laat staan dat ik snachts zeg, he hondjes, ga maar lekker in de bench slapen naast de voordeur :denken:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

schijnbaar waren het echte agenten..

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/arti ... hond.dhtml

stel dat de hond echt agressief reageerde.. dan had de hond echt niet op de bank blijven liggen.. die was echt wel naar de agenten toe gegaan
en dan nog vind ik het niet raar.. eigen terrein?
agenten hadden beter moeten weten ALS de hond daadwerkelijk agressief was want daar geloof ik niks van als ik de stukjes zo allemaal lees
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mara Roulette schreef:Ik heb het verhaal niet gelezen :N: Maar ik zag wel dat het de Bild was... Daar kun je wel meer van dit soort rare verhalen in verwachten ;-)
Het was niet de Bild maar Blid.
Belgische Landelijke Inspectie Dienst.

Maar ik vind het een vaag verhaal.
Bovendien, de eigenaresse ging "daags nadien" verhaal halen?

Ik had ze binnen een minuut over hun buro getrokken!
Vreemd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Anne Panne schreef:schijnbaar waren het echte agenten..

stel dat de hond echt agressief reageerde.. dan had de hond echt niet op de bank blijven liggen.. die was echt wel naar de agenten toe gegaan
agenten hadden beter moeten weten ALS de hond daadwerkelijk agressief was want daar geloof ik niks van als ik de stukjes zo allemaal lees
Deels heb ik echt zoiets van shit happens als je een hond in een open bench aan de straatkant van je huis laat overnachten. Dat is bijna hetzelfde als gewoon los op straat laten slapen vind ik. Daarnaast heb ik soms het idee dat deze honden echt nooooit iets verkeerd doen. Het is een stafford maar ook staffords worden niet slapend doodgeschoten op de bank hoor. Als je hond je dierbaar is pleur je hem niet in de voortuin om pas de dag erna verhaal te halen bij de politie. Dierbare honden slapen binnen of in een kennel in de achtertuin. Lieve slapende honden worden niet zomaar doodgeschoten, ook geen staffords. Er klopt dus duidelijk vanalles niet aan dit verhaal.

Je kunt niet klakkeloos aannemen dat de politie sowieso schuldig is omdat het hier een stafford betreft waar dan een haatcampagne tegen zou zijn.
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Marjoleine schreef:
Mara Roulette schreef:Ik heb het verhaal niet gelezen :N: Maar ik zag wel dat het de Bild was... Daar kun je wel meer van dit soort rare verhalen in verwachten ;-)
Het was niet de Bild maar Blid.
Belgische Landelijke Inspectie Dienst.
Hahahaha sorry. Dyslexie haalt soms rare grappen met je uit. Bij deze kan mijn opmerking als niet verzonden beschouwt worden :wink:
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Limanade
Zeer actief

MARC_S schreef:
Anne Panne schreef:schijnbaar waren het echte agenten..

Deels heb ik echt zoiets van shit happens als je een hond in een open bench aan de straatkant van je huis laat overnachten. Dat is bijna hetzelfde als gewoon los op straat laten slapen vind ik. Daarnaast heb ik soms het idee dat deze honden echt nooooit iets verkeerd doen. Het is een stafford maar ook staffords worden niet slapend doodgeschoten op de bank hoor. Als je hond je dierbaar is pleur je hem niet in de voortuin om pas de dag erna verhaal te halen bij de politie. Dierbare honden slapen binnen of in een kennel in de achtertuin. Lieve slapende honden worden niet zomaar doodgeschoten, ook geen staffords. Er klopt dus duidelijk vanalles niet aan dit verhaal.

Je kunt niet klakkeloos aannemen dat de politie sowieso schuldig is omdat het hier een stafford betreft waar dan een haatcampagne tegen zou zijn.
ik had precies hetzelfde gereageerd als het hier om een ander ras ging.. heeft niks met het ras stafford te maken.. maar om de manier waarop mensen met dieren omgaan
Afbeelding

shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shadow1 »

Nou ik had die zelfde nacht nog op het politiebureau gestaan als het mijn hond had geweesd,en ik had echt dat hele bureau verbouwd.
En ookal zou deze hond agressief zijn geweesd,dan nog vindt ik het een brute moord van de zijde van de politie.
vindt het al laf dat het beesje eerst door zijn kop wordt geschoten,en omdat hij nog strompelend verder loopt om hem dan nog maar een kogel te geven
het lijkt wel een execussie,nou ik had wraak genomen voor me hond.
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Gezien het kogelgat is er iig richting de stoel geschoten, dat de hond hier op lag lijkt mij dan niet onaannemelijk. Mocht dit verhaal idd zo zijn gegaan, is het natuurlijk meer dan absurd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

MARC_S schreef:
Als het een herder was geweest had ik precies hetzelfde gereageerd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Natuurlijk is dat verhaal absoluut absurd, maar dat is een bank in de voortuin waar een stafford snachts moet slapen ook. :19: Waarom zou de politie een slapende stafford in een woonwijk doodschieten in de voortuin naast zijn bench? Die rijden een rondje en dan zien ze een hond en denken, een stafford, laten we gewoon zomaar gaan schieten richting een huis op een slapende hond? :denken:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het een heel raar verhaal, en ik geloof zelf ook niet dat de hond op de bovenste foto al dood is. Een dode hond kan zijn kop toch niet omhoog houden lijkt me? :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als de hond vaker zo bivakkeerde in een bench voor het huis, misschien al wel eens eerder niet al te zorgvuldig opgesloten,zijn er vast ook klachten geweest waar de eigenaren niets mee hebben gedaan. Beetje vreemd om je hond in een bench naast het huis te laten slapen, dan ben je toch ook niet al te verantwoord bezig. Dat de hond op dat moment op eigen terrein was doet niet erg ter zake als hij gewoon een beetje los overal naar toe kan wandelen. Hij zat blijkbaar niet achter een hekwerk zoals het hoort als je je hond buiten laat zonder toezicht. Ik denk dat het wel klopt dat de hond de agenten niet al te vriendelijk benaderde. Je kan erover discussieren of dit niet anders had gekund en ik heb de politie heus niet al te hoog zitten, ze hebben misschien wel erg snel hun pistool getrokken, maar het verhaal zoals het er staat dat klopt van geen meter.

De hond op de foto kan later best gestorven zijn, maar is op de foto niet dood.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 25 mei 2008 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

LongFields schreef:Ik vind het een heel raar verhaal, en ik geloof zelf ook niet dat de hond op de bovenste foto al dood is. Een dode hond kan zijn kop toch niet omhoog houden lijkt me? :19:
Nee, mijn idee!
Heel apart verhaal.... lijkt me weinig van waar :denken:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... maf verhaal, idote foto's.
Ik geloof er geen sikkepit van eerlijk gezegd...
STEL dat een hond wordt doodgeschoten.. dan heeft hij 'een kogelwond' die vast niet zoveel bloed en op zoveel plekken op zijn lijf veroorzaakt. Zelfs als een hond op meerdere plekken geraakt is, lijkt me DIT aan 'rood' wat overdreven?
Ik denk 'bramensap'... ofzo... de hond lijkt me niet te zijn overleden, maar goed, dat zegt niets.... eigenlijk...

Suzanne
Limanade
Zeer actief

LongFields schreef:Ik vind het een heel raar verhaal, en ik geloof zelf ook niet dat de hond op de bovenste foto al dood is. Een dode hond kan zijn kop toch niet omhoog houden lijkt me? :19:
dat kan zeker wel.. als de hond nog niet stijf is en op de bank word gelegd dan kan dat zeker wel
Afbeelding

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inderdaad, dit is een hond die pijn heeft dus op de foto was hij nog niet dood denk ik.
Vreemd, heeel vreemd verhaal. Alsof de hond blijft slapen als een politieauto het terrein op komt rijden :19:
Jordi
Actief

Ongelezen bericht door Jordi »

WALGELIJK! Die mensen die dat doen zijn echt zo ongelooflijk dom. Geen woorden voor
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou zeker een klacht indienen en het tot een rechtszaak laten komen. Verder zou ik hulp in roepen van instanties die meer ervaren zijn, zoals de dierenbescherming, in het geval van Belgie zou ik Gaia erbij halen.

Deze agenten hebben niet rechtmatig gehandeld.
- de hond was niet agressief
- de hond was op eigen terrein.
- de eigenaars dienden eerst op de hoogte te worden gesteld

Verder is er sprake van dierenmishandeling. Die agenten dienen ontslagen te worden.

Ik moet er niet aan denken dat een van mijn honden zoiets zou worden aangedaan. Ik denk dat ze me dan zouden moeten opsluiten....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Anne Panne schreef:dat kan zeker wel.. als de hond nog niet stijf is en op de bank word gelegd dan kan dat zeker wel
Hoe wil je dat doen dan? :19: Ik heb helaas al meerdere honden (en mensen) dood gezien en die komen in een "ontspannen" houding te liggen, het hoofd omhoog is zeker niet iets wat zo'n beest nog kan tenzij het een spasme is maar dat ziet er toch echt anders uit. :wink:

Het lijkt me eerder een verzonnen verhaal met "geleende" foto's.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Anne Panne schreef:
dat kan zeker wel.. als de hond nog niet stijf is en op de bank word gelegd dan kan dat zeker wel
Ik geloof ook niet dat die hond al dood is, bizar verhaal en wat is er nu van waar :19:

Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”