Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Top 10 gezondste ras.
Moderator: moderatorteam
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Top 10 gezondste ras.
Weten jullie het?
Ik weet het niet.
Gr Bertus.
Ik weet het niet.
Gr Bertus.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit nu net het clubblad v/d Nederlandse vereniging van Saarlooswolfhonden te lezen. Dat blad is samengesteld of redaktie heeft de vrouw van hun voorzitter, en bijna het hele bestand van hun populatie draagt haar kennelnaam beschrijft over hun populatie. De rashond die tot de gezondste ter wereld behoort.corason del perro schreef:Ik denk dat er een hoop gezonde rassen rondlopen dan wel niet erkend. Werkrassen en minder populairen rassen zijn over het algemeen vrij gezond maar een top tien kan ik je niet geven daar heb ik geen informatie over. De Altdeutscher is nog erg gezond
Ik weet niet of zij dan nr 1 bedoeld van de lijst?
Gr Bertus.
-
kangalfan
- Zeer actief
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja ik vind dat altijd een beetje raar van de saarloos. Je hoort enorme dubbelen verhalen. Ik heb net honden manieren van deze maand gekocht en hierin stond ook een beschrijving van de saarloos waarin stond dat ze heel gezond waren en dat de NVSWH aangaf dat er nauwelijks oogproblemen voorkwamen en dat er maar enkele honden waren met hyperreflexie. Als dit zo is dan lijkt het me een vrij gezond ras. Maar ik heb geen idee hoeveel saarlozen er rond lopen ik kan mij voorstellen dat het er heel wat minder zijn dan zeg maar wat labradors. Dan kun je gezondheid niet aanduiden met een paar honden maar om goed te kunnen vergelijken zou je ook echt een vergelijking moeten maken hoeveel honden in de populatie problemen hebben. Als dit gebeurd is in dat artikel van het saarloos clubblad mag je denk ik wel stellen dat je een gezond ras hebt. Maargoed het is natuurlijk wel een erkend ras en zal daarbij ook alleen vergeleken worden met andere erkende rassen. En helaas is er een hoop mis met de meeste erkende rassen.idorh schreef:Ik zit nu net het clubblad v/d Nederlandse vereniging van Saarlooswolfhonden te lezen. Dat blad is samengesteld of redaktie heeft de vrouw van hun voorzitter, en bijna het hele bestand van hun populatie draagt haar kennelnaam beschrijft over hun populatie. De rashond die tot de gezondste ter wereld behoort.corason del perro schreef:Ik denk dat er een hoop gezonde rassen rondlopen dan wel niet erkend. Werkrassen en minder populairen rassen zijn over het algemeen vrij gezond maar een top tien kan ik je niet geven daar heb ik geen informatie over. De Altdeutscher is nog erg gezond
Gr Bertus.
Ik denk dat ze niet nummer een bedoeld als ze zegt dat ie tot de gezondste rassen van de wereld behoord. Ik vraag mij eigenlijk af of daar wel een lijst van bestaat.
-
hercujess
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij een RV is nu de populatie plm tussen de 200 a 300 stuks.(in 1996 was het ongeveer 500 stuks)corason del perro schreef:Ja ik vind dat altijd een beetje raar van de saarloos. Je hoort enorme dubbelen verhalen. Ik heb net honden manieren van deze maand gekocht en hierin stond ook een beschrijving van de saarloos waarin stond dat ze heel gezond waren en dat de NVSWH aangaf dat er nauwelijks oogproblemen voorkwamen en dat er maar enkele honden waren met hyperreflexie. Als dit zo is dan lijkt het me een vrij gezond ras. Maar ik heb geen idee hoeveel saarlozen er rond lopen ik kan mij voorstellen dat het er heel wat minder zijn dan zeg maar wat labradors. Dan kun je gezondheid niet aanduiden met een paar honden maar om goed te kunnen vergelijken zou je ook echt een vergelijking moeten maken hoeveel honden in de populatie problemen hebben. Als dit gebeurd is in dat artikel van het saarloos clubblad mag je denk ik wel stellen dat je een gezond ras hebt. Maargoed het is natuurlijk wel een erkend ras en zal daarbij ook alleen vergeleken worden met andere erkende rassen. En helaas is er een hoop mis met de meeste erkende rassen.idorh schreef:Ik zit nu net het clubblad v/d Nederlandse vereniging van Saarlooswolfhonden te lezen. Dat blad is samengesteld of redaktie heeft de vrouw van hun voorzitter, en bijna het hele bestand van hun populatie draagt haar kennelnaam beschrijft over hun populatie. De rashond die tot de gezondste ter wereld behoort.corason del perro schreef:Ik denk dat er een hoop gezonde rassen rondlopen dan wel niet erkend. Werkrassen en minder populairen rassen zijn over het algemeen vrij gezond maar een top tien kan ik je niet geven daar heb ik geen informatie over. De Altdeutscher is nog erg gezond
Gr Bertus.
Ik denk dat ze niet nummer een bedoeld als ze zegt dat ie tot de gezondste rassen van de wereld behoord. Ik vraag mij eigenlijk af of daar wel een lijst van bestaat.
Er zijn v/a 1996 tot 2006 wat bij ons bekend is 25 honden niet vrij gegeven op ongeveer 140 verschillende honden bij een RV. Het kwam neer op 1 op de 6 honden niet vrij gegeven.
Gr Bertus.