Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rare hond gezien

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

rare hond gezien

Ongelezen bericht door kawa2 »

eergisteren moesti k ff naar een winkel
ik kom daar binnen en ik zag een hond
die ik nog nooi had gezien

een jack russel maar dan niet bruin/wit of zwart/wit

maar echt grijs/wit :N:
en dat witte haar was langer als het grijze haar
bij dat grijze haar was het echt heel kort haar (ong. 1 mm)
en dat wit (ong. 1 cm)

lopen er meer van dat soort honden rond
of is dit echt een rare hond
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

och ja vast... je hebt kans dat die hond verkocht is onder de naam een blauwe JR....

beetje onzin...

en dat lang en kort haar tja ach.. uit een kruizing kan van alles komen he
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Dat is idd een raar hondje, maar ze komen al vaker voor. Iemand kwam pas tegen me zeggen dat ze haar black en tan jack russell (zag haar toch echt voro een tekkel aan) ging laten dekken door een blauwe jack. En ja, ze wisten dat het beiden geen jacks konden zijn, maar het waren wel jacks. Sorry, maar dan laat ik het zo. Ga geen verdere discusssie aan dan.

Schijnt nu weer in de mode te zijn. Een blauwe jack naast de black en tan hussell en als je ze kruist dan krijg je pas mooie honden :roll: :roll:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Hier zie je een nest te koop aangeboden.
Het zijn dus gewoon weer miskleuren.
Ik vraag me af of de kleur blauw bij de zuivere Jack Russell wel eens voorkomt.
Ik weet dat het bij de Corgi's en Duitse Herders wel af en toe in een nest kan komen.
Bij de Duitse herders zijn er enkele fokkers die er speciaal mee fokken, eventueel langharig. Ik moet zeggen dat ik ze dan wel mooi vind. Ook al is het niet volgens de standaard.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Wel grappig die blauwe vlekken in dat nestje. Wel vreemd dat die blauwe vlekken op dat rare hondje niet ruwharig waren en de rest wel. Je ziet wel meer dat blauw in rassen waar het niet hoort zorgt voor broos, afbrokkelend haar.

Mijn moeder heeft een blauw witte whippet en haar blauwe platen zijn ook iets korter en wolliger dan haar witte rest.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

Ongelezen bericht door domenique »

hier in de buurt loopt er ook een, een reutje, volgens mij een kruising jack met een fox. heel vaak lopen ze met ze drietjes te struinen door de buurt. vind het wel een aparte verschijning.
Afbeelding
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

boxersien schreef:Dat is idd een raar hondje, maar ze komen al vaker voor. Iemand kwam pas tegen me zeggen dat ze haar black en tan jack russell (zag haar toch echt voro een tekkel aan) ging laten dekken door een blauwe jack. En ja, ze wisten dat het beiden geen jacks konden zijn, maar het waren wel jacks. Sorry, maar dan laat ik het zo. Ga geen verdere discusssie aan dan.

Schijnt nu weer in de mode te zijn. Een blauwe jack naast de black en tan hussell en als je ze kruist dan krijg je pas mooie honden :roll: :roll:
Wat komt daar voor kleur uit dan? Geen blauw & tan mag ik aannemen tenzij ze al een tijdje aan het terugkruizen zijn.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

mijn neptekkel (tekkel x jackrussel) is ook zo'n raar kleurtje
Hij is over het algemeen black an tan met beetje wit op borst en pootjes maar krijgt her en der langere grijze haren erdoorheen,
Volgens een trimster is hij broken coated (tussen kort en ruw harig in)
De langere haren kan/moet ik plukken waardoor hij weer gladder en zwarter wordt
Moeder is een black and tan tekkel en vader een ruwharige wit (beetje grijzig) jack russel
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Webborn schreef:
boxersien schreef:Dat is idd een raar hondje, maar ze komen al vaker voor. Iemand kwam pas tegen me zeggen dat ze haar black en tan jack russell (zag haar toch echt voro een tekkel aan) ging laten dekken door een blauwe jack. En ja, ze wisten dat het beiden geen jacks konden zijn, maar het waren wel jacks. Sorry, maar dan laat ik het zo. Ga geen verdere discusssie aan dan.

Wat komt daar voor kleur uit dan? Geen blauw & tan mag ik aannemen tenzij ze al een tijdje aan het terugkruizen zijn.
jammer dan dat mijn kruising jack russel gesteriliseerd is :mrgreen: , die is 3 kleur (wit bruin blauw/grijs) heb trouwens geen flauw idee hoe ze aan die kleur komt???
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wat een leukerds.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”