In nederland is dit volgens mij toch een vrij zeldzaam ras?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Epagneul bleu de Picardie
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Epagneul bleu de Picardie
Die kwam ik vandaag twee tegen en ik was op slag verliefd, wat een prachtige honden! Ze straalden ook rust en zelfverzekerdheid uit, een beetje zoals Bruno.De eigenaar dacht dat het familie was
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
Ik dacht eerst ook dat het dat ras was, maar ik heb de onhebbelijke gewoonte altijd even aan de eigenaar om info te vragenmarian* schreef:Ja,ze zijn mooi he?
Ik vind ze wel wat op een Grote Munsterlander lijken.
Mijn hubby is daar niet zo blij mee want onze wandelingen ontaarden altijd in eindeloze hondenpraatjes
- Marie-Josée
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Komt me bekend voorMarie-Josée schreef:Ik dacht eerst ook dat het dat ras was, maar ik heb de onhebbelijke gewoonte altijd even aan de eigenaar om info te vragenmarian* schreef:Ja,ze zijn mooi he?
Ik vind ze wel wat op een Grote Munsterlander lijken.![]()
Mijn hubby is daar niet zo blij mee want onze wandelingen ontaarden altijd in eindeloze hondenpraatjes
Zo loopt er hier op de hei ook een mevrouw met 2 Épagneuls Francais en het heeft een poos geduurd eer ik ze herkende;zet een Épagneul Francais,een bonte Duitse Staande en een Drent naast elkaar en je moet heel goed kijken om te zien wat wat is.Ze zijn ook allemaal afstammelingen van de Spioen he?
Net als de Kooiker en de Stabij geloof ik.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
Ja en door de bonte langhaar zit grote Munsterlanderbloed, en volgens mij zit er ook epagneulbloed in de voorouders van een aantal van de staande honden.Veel mensen denken trouwens dat wij ofwel twee heidewachtels, twee langharen of twee Drenten hebben en dat geeft wel aan hoeveel de rassen onderling gemeen hebben.marian* schreef:Komt me bekend voorMarie-Josée schreef:Ik dacht eerst ook dat het dat ras was, maar ik heb de onhebbelijke gewoonte altijd even aan de eigenaar om info te vragenmarian* schreef:Ja,ze zijn mooi he?
Mijn hubby is daar niet zo blij mee want onze wandelingen ontaarden altijd in eindeloze hondenpraatjes![]()
Zo loopt er hier op de hei ook een mevrouw met 2 Épagneuls Francais en het heeft een poos geduurd eer ik ze herkende;zet een Épagneul Francais,een bonte Duitse Staande en een Drent naast elkaar en je moet heel goed kijken om te zien wat wat is.Ze zijn ook allemaal afstammelingen van de Spioen he?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou.........Marie-Josée schreef:Ja en door de bonte langhaar zit grote Munsterlanderbloed, en volgens mij zit er ook epagneulbloed in de voorouders van een aantal van de staande honden.Veel mensen denken trouwens dat wij ofwel twee heidewachtels, twee langharen of twee Drenten hebben en dat geeft wel aan hoeveel de rassen onderling gemeen hebben.marian* schreef:Komt me bekend voorMarie-Josée schreef:Ik dacht eerst ook dat het dat ras was, maar ik heb de onhebbelijke gewoonte altijd even aan de eigenaar om info te vragenmarian* schreef:Ja,ze zijn mooi he?
Mijn hubby is daar niet zo blij mee want onze wandelingen ontaarden altijd in eindeloze hondenpraatjes![]()
Zolang veel mensen denken dat mijn ruigharige honden Friese Stabij's zijn of een Drent geef ik niet veel voor de rassenkennis van veel mensen
- Marie-Josée
- Erelid
Zijn het dat niet dan?ranetje schreef:Nou.........Marie-Josée schreef:Ja en door de bonte langhaar zit grote Munsterlanderbloed, en volgens mij zit er ook epagneulbloed in de voorouders van een aantal van de staande honden.Veel mensen denken trouwens dat wij ofwel twee heidewachtels, twee langharen of twee Drenten hebben en dat geeft wel aan hoeveel de rassen onderling gemeen hebben.marian* schreef:Komt me bekend voorMarie-Josée schreef: Ik dacht eerst ook dat het dat ras was, maar ik heb de onhebbelijke gewoonte altijd even aan de eigenaar om info te vragen![]()
Zolang veel mensen denken dat mijn ruigharige honden Friese Stabij's zijn of een Drent geef ik niet veel voor de rassenkennis van veel mensen![]()
Nou ja, Bruno is ook al eens voor poedel uitgemaakt en Tomas na rijp en hoorbaar beraad voor mengelmoesje maar ik bedoel eigenlijk de mensen die serieze pogingen doen zich in rassen te verdiepen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een poedel?Marie-Josée schreef:Zijn het dat niet dan?ranetje schreef:Nou.........Marie-Josée schreef:Ja en door de bonte langhaar zit grote Munsterlanderbloed, en volgens mij zit er ook epagneulbloed in de voorouders van een aantal van de staande honden.Veel mensen denken trouwens dat wij ofwel twee heidewachtels, twee langharen of twee Drenten hebben en dat geeft wel aan hoeveel de rassen onderling gemeen hebben.marian* schreef: Komt me bekend voor![]()
Zolang veel mensen denken dat mijn ruigharige honden Friese Stabij's zijn of een Drent geef ik niet veel voor de rassenkennis van veel mensen![]()
![]()
Nou ja, Bruno is ook al eens voor poedel uitgemaakt en Tomas na rijp en hoorbaar beraad voor mengelmoesje maar ik bedoel eigenlijk de mensen die serieze pogingen doen zich in rassen te verdiepen.
Net zo erg als Rana die een Airedale was volgens een Engels echtpaar.
Alleen de kleur vonden ze dan wel heeeeeeeel bijzonder
Maar in ieder geval hebben beiden wel een ruige vacht
-
Ari@ne
Ja hoor, mogen jullie vragenMarie-Josée schreef:Ja daar ben ik ook benieuwd naar.samantha! schreef:Mag ik vragen waarom je er nu geen meer hebt?Ari@ne schreef:Sinds ik 4 Epagneuls heb gehad blijf ik gek op ze!
Ze kwamen allemaal uit Frankrijk, omdat er hier toen nog weinig waren (ik heb het over de Epagneul Français).
De oudste, in 1976 geboren, is een keer NK geweest en heeft 1 nest verwekt.
Ze zijn allemaal inmiddels al heel lang geleden overleden (allemaal door ziekte
Misschien, ooit......
-
brecht
- Actief
- Rosa
- Zeer actief
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Aantal honden: 2