Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil karakter tussen witte herder en duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Verschil karakter tussen witte herder en duitse herder

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

en dan bedoel ik de zwitserse natuurlijk.
:mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sprekend uit persoonlijke ervaring, ik had er twee van elk toen ik nog in Nederland woonde, springen er een paar karaktereigenschappen uit:

Mijn witte herders zijn zachtaardiger en minder bestand tegen druk.
Makkelijker op te voeden ook omdat ze een enorme will to please hebben.
Zo van 'jij wil dat zo, ok dan doen we het zo' terwijl ik mijn duitsers nog wel eens zag 'denken' van 'ja dat kun jij wel willen, maar dat doe ik toch echt niet'.
Neemt niet weg dat mijn witte reu de baas van het spul was en die taak bijzonder goed verrichtte.

Ik heb een keer of drie gewandeld met de witte herder vereniging, meer dan 40 honden bij elkaar, praktisch allemaal los en geen enkele wanklank.
Heb dat nooit met mn duitsers gedaan, dus ik weet niet of dat op dezelfde manier zou gaan, maar persoonlijk heb ik daar toch wat twijfels over.

Mijn mening is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, ik kan me voorstellen dat andere mensen andere ervaringen hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

renee-uk schreef:Sprekend uit persoonlijke ervaring, ik had er twee van elk toen ik nog in Nederland woonde, springen er een paar karaktereigenschappen uit:

Mijn witte herders zijn zachtaardiger en minder bestand tegen druk.
Makkelijker op te voeden ook omdat ze een enorme will to please hebben.
Zo van 'jij wil dat zo, ok dan doen we het zo' terwijl ik mijn duitsers nog wel eens zag 'denken' van 'ja dat kun jij wel willen, maar dat doe ik toch echt niet'.
Neemt niet weg dat mijn witte reu de baas van het spul was en die taak bijzonder goed verrichtte.

Ik heb een keer of drie gewandeld met de witte herder vereniging, meer dan 40 honden bij elkaar, praktisch allemaal los en geen enkele wanklank.
Heb dat nooit met mn duitsers gedaan, dus ik weet niet of dat op dezelfde manier zou gaan, maar persoonlijk heb ik daar toch wat twijfels over.

Mijn mening is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, ik kan me voorstellen dat andere mensen andere ervaringen hebben.
Ik herken wel veel dingen die je zegt bij de Witte herder die ik op dit moment bij mij in de roedel heb, vooral het zachte inderdaad.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”