Ik heb net uitgebreid de zoekfunctie gebruikt voor 'canicross' in de hoop dat ik ergens een club of vereniging in Nederland op kon duikelen die met Canicross bezig is. Of een agenda van eventuele wedstrijden of recreatieve lopen. Maar ik kan dus niets daarover vinden.
Nu zaten er tussen de zoekresultaten ook topics van een aantal jaar geleden, misschien dat die mensen inmiddels ervaren lopers zijn geworden?
Ik ben zelf net begonnen met hardlopen, rustig opbouwen (heel rustig zelfs) en hondjes mee. Nu zijn we ongeveer 30min bezig, incl warming up en cooldown. Nu gaan ook alle 3 de hondjes nog mee, het is de bedoeling om dit straks met maar 1 van de dames te gaan doen. Heupgordeldinges met lijn staan op mn wenslijstje voor mn verjaardag, zodat we dan ook buiten de losloopgebieden kunnen lopen. Het leukste zou ik het vinden om naar een evenement toe te kunnen trainen. Weliswaar nog steeds recreatief, maar ik hou graag van een concreet doel.
Iemand enig idee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Canicross in clubverband in NL?
Moderator: moderatorteam
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Canicross in clubverband in NL?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Helaas is canicross iets wat hier in nederland totaal niet leeft, je moet daarvoor echt bij onze zuiderburen de Belgen zijn, daar wordt op dat gebied veel georganiseerd. Hier in Nederland heeft een KC in de NO polder 1 keer per jaar een wedstrijd for the fun (kan zijn dat dat Pampus is, maar weet ik niet zeker) en daar is het naar mijn weten bij gebleven. Ik ben zelf ook fanatiek loper, onder andere halve marathons, en ik vind het ook erg jammer dat deze tak van sport nooit echt van de grond is gekomen hier.
Een tuigje voor de hond is een aanrader, verder is het ook handig om je hond "naast" en "af op afstand" te leren i.v.m. verkeer, fietsers en andere wandelaars. Onze honden vinden het geweldig om mee te gaan en ze blijven er super door in conditie. Zelfs ons ouwetje sjouwt nog vrolijk de 10 km mee. Veel succes met lopen, vooral volhouden dan wordt het leuker en leuker
.
Een tuigje voor de hond is een aanrader, verder is het ook handig om je hond "naast" en "af op afstand" te leren i.v.m. verkeer, fietsers en andere wandelaars. Onze honden vinden het geweldig om mee te gaan en ze blijven er super door in conditie. Zelfs ons ouwetje sjouwt nog vrolijk de 10 km mee. Veel succes met lopen, vooral volhouden dan wordt het leuker en leuker

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
Binnenkort is er een canicrosswedstrijd in Nederland, meerbepaald in Bovenkarspel op 26 oktober.
Meer info: http://www.hondenscholen.com/009informa ... matie.html
Meer info: http://www.hondenscholen.com/009informa ... matie.html