Vroeger was iig niet _alles_ beter
Moderator: moderatorteam

Ik heb totaal geen verstand van doggen hoor maar een oom van mij fokte in de jaren 60/70 doggen vooral gele en stroomde (en gecoupeerdjip007 schreef:vreselijk vooral die gekke borst van de teef , vroeger werd er volgens mij erg op koptype gefokt , de rest was niet zo belangrijk.

wij kochten onze eerste gele dog ruim 30 jaar geleden , die was zwaarder dan de doggen die je nu zietalm@ schreef:Ik heb totaal geen verstand van doggen hoor maar een oom van mij fokte in de jaren 60/70 doggen vooral gele en stroomde (en gecoupeerdjip007 schreef:vreselijk vooral die gekke borst van de teef , vroeger werd er volgens mij erg op koptype gefokt , de rest was niet zo belangrijk.) en toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we ook doggen.
Ik kan me herinneren dat doggen in die tijd wat ranker en kleiner waren. Tegenwoordig zie ik veel enorme nogal plompe doggen met grote hanglippen (was vroeger ook minder) en dat vind ik minder mooi als het wat rankere type van zo'n 40 jaar geleden.
Maar nogmaals ik kijk er als leek naar

Dat viel mij ook op. De koppen vind ik mooi. Vooral die van de reu. Maar die borst en die poten :N:jip007 schreef:vreselijk vooral die gekke borst van de teef , vroeger werd er volgens mij erg op koptype gefokt , de rest was niet zo belangrijk.
die gekke ondiepe afgeplatte borst en sterk afvallende croupe heeft denk ik weinig met voer te maken.Nanna schreef:Qua type vind ik ze niet eens slecht. Wel echte doggenuidrukking.
En ik zie dat de foto uit '49 komt, vlak na de oorlog dus. Ik kan me zo voorstellen dat er in die tijd nou niet echt kwalitatief prima voedsel voorhanden was om zulke grote honden evenwichtig op te laten groeien.