Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Echo
Moderator: moderatorteam
-
Ineke
Echo
Wie van jullie laat een echo maken om zekerheid van dracht te krijgen en wie niet?
En waarom dan (niet)?
En waarom dan (niet)?
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
alleen bij twijfel, meestal om bevestigd te zien dat ze echt niet drachtig is of dat ze een heel klein nestje draagt.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Echo
Ik maak altijd een foto. Maar dat is voornamelijk omdat ik sport/werk honden fok dus stil gelegd worden op het moment dat ze gedekt zijn. Vooral midden in het wedstrijdseizoen is het toch handig als ik met 4 weken al weet of er wel of geenpups komen.Ineke schreef:Wie van jullie laat een echo maken om zekerheid van dracht te krijgen en wie niet?
En waarom dan (niet)?
En verder vind ik het ook gewoon ontzetten leuk en mooi om te zien!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
foto met 4 wk al??? neem aan dat je echo bedoeld....Danielle schreef:Ik maak altijd een foto. Maar dat is voornamelijk omdat ik sport/werk honden fok dus stil gelegd worden op het moment dat ze gedekt zijn. Vooral midden in het wedstrijdseizoen is het toch handig als ik met 4 weken al weet of er wel of geenpups komen.Ineke schreef:Wie van jullie laat een echo maken om zekerheid van dracht te krijgen en wie niet?
En waarom dan (niet)?
hier wel "standaard" met 4 wk de echo, wil het gewoon zeker weten, zie natuurlijk wel t "verschil" aan de teef, maar gewoon, ook voor de pupkopers op de lijst....
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
- dotje
- Actief
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
Ineke
Ik weet van een nest waar 5 pups op de echo te zien waren, er werden 3 geboren.Inge O schreef:ja, ik laat er ook één maken, zo heb je zekerheid én heb je ook vaak al een indicatie van nestgrootte en beide zaken is nou net waar de toekomstige pupkopers heel erg hard zitten op te wachten.
Eén pup overleed na een paar dagen en zo kwamen ze van 5 opeens op 2 pups.
Dat lijkt me een vreselijke tegenvaller als je op 5 pups rekent.
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Contacteer:
Dat moet je ook niet doen, de echo is maar een richtlijn, en geeft geen bevestiging van het aantal pups, er kunnen minder pups geboren worden, en er kunnen ook meer pups geboren worden. Om die reden hou ik het aantal pups wat op de echo gezien is ook meestal voor mezelfIneke schreef:Ik weet van een nest waar 5 pups op de echo te zien waren, er werden 3 geboren.Inge O schreef:ja, ik laat er ook één maken, zo heb je zekerheid én heb je ook vaak al een indicatie van nestgrootte en beide zaken is nou net waar de toekomstige pupkopers heel erg hard zitten op te wachten.
Eén pup overleed na een paar dagen en zo kwamen ze van 5 opeens op 2 pups.
Dat lijkt me een vreselijke tegenvaller als je op 5 pups rekent.
Groetjes van Margo

-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eerste nestje heb ik het wel gedaan, het was zo ontzettend spannend!
Er waren toen één, misschien twee pupjes te zien, het werden er uiteindelijk zes.
Ondanks dat het wel heel mooi was om te zien, heb ik het bij ons tweede nestje niet gedaan. Het is voor de moeder toch wel een beetje spannend/vervelend (mijn DA doet dat bij een liggende teef) en eigenlijk merkte ik bij de eerste keer dat ik amper een week later het heel duidelijk kon zien dat ze zwanger was.
Dus op zich leuk, maar gewoon een persoonlijke afweging. En dat van die aantallen, daarin heeft Inge gewoon gelijk. Toch kan ik me voorstellen dat van 5 naar 2 best even slikken is.
Er waren toen één, misschien twee pupjes te zien, het werden er uiteindelijk zes.
Ondanks dat het wel heel mooi was om te zien, heb ik het bij ons tweede nestje niet gedaan. Het is voor de moeder toch wel een beetje spannend/vervelend (mijn DA doet dat bij een liggende teef) en eigenlijk merkte ik bij de eerste keer dat ik amper een week later het heel duidelijk kon zien dat ze zwanger was.
Dus op zich leuk, maar gewoon een persoonlijke afweging. En dat van die aantallen, daarin heeft Inge gewoon gelijk. Toch kan ik me voorstellen dat van 5 naar 2 best even slikken is.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
ik laat mijn teefje altijd 1x dekken en het is altijd wel gelijk raak en ik heb maar 1x per jaar of 2 jaar een nestje
ik laat mijn teefje altijd 1x dekken en het is altijd wel gelijk raak en ik heb maar 1x per jaar of 2 jaar een nestje
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry sorry, blond he...crutz schreef:foto met 4 wk al??? neem aan dat je echo bedoeld....Danielle schreef:Ik maak altijd een foto. Maar dat is voornamelijk omdat ik sport/werk honden fok dus stil gelegd worden op het moment dat ze gedekt zijn. Vooral midden in het wedstrijdseizoen is het toch handig als ik met 4 weken al weet of er wel of geenpups komen.Ineke schreef:Wie van jullie laat een echo maken om zekerheid van dracht te krijgen en wie niet?
En waarom dan (niet)?
hier wel "standaard" met 4 wk de echo, wil het gewoon zeker weten, zie natuurlijk wel t "verschil" aan de teef, maar gewoon, ook voor de pupkopers op de lijst....
uiteraard een echo en nooit een foto!
Danielle Boshouwers
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik laat wel een scan maken tussen de 24 en 28 dagen na de dekking(en) van mijn teefje. Zelf vind ik het prettig om zeker te zijn of mijn teefje drachtig is of niet, want ik ben bang dat als ik geen echo laat maken ik aan mijn teefje gewoon zie wat ik wíl zien, en dan na 63 dagen een teleurstelling krijg als mijn teefje niet drachtig, maar schijndrachtig is gebleken. Dan weet ik het liever maar zo vroeg mogelijk, hoef ik mijn teefje ook niet te gaan bijvoeren en kan ik de wachtenden op mijn lijst alvast het minder leuke nieuws brengen, zonder hen ook onnodig lang (tevergeefs) in spanning te laten zitten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als je fokt ben je fokkersunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
en ja ik heb ook een echo laten maken, wel zo fijn om te weten of ze drachtig is

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sunny1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
bulletjebe schreef:sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
ik laat mijn teefje altijd 1x dekken en het is altijd wel gelijk raak en ik heb maar 1x per jaar of 2 jaar een nestjedan ben je toch een fokker?
ik zie het anders maar daar ga ik niet over in discussie
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hondjes op de wereld zetten = fokken.... dat niet iedereen die dit doet een goede fokker is? dat moge duidelijk zijn hesunny1978 schreef:bulletjebe schreef:sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
ik laat mijn teefje altijd 1x dekken en het is altijd wel gelijk raak en ik heb maar 1x per jaar of 2 jaar een nestjedan ben je toch een fokker?
- Chione
- Zeer actief
1 teefje, 2 x per jaar dekken? En als je 1 of 2 nestjes per jaar doet ben je gewoon een fokker.sunny1978 schreef:bulletjebe schreef:sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
reu + teef = puppies = fokken toch?sunny1978 schreef:bulletjebe schreef:sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Ineke
Lijkt mij ook ja... Maar 't is nogalmalinois schreef:reu + teef = puppies = fokken toch?sunny1978 schreef:bulletjebe schreef:sunny1978 schreef:ik laat nooit een echo maken ik het het wel of een dekking gelukt is of niet zoniet jammer dan de volgende keer beter ik ben geen fokker dus ik hoef niet teweten of het gelukt is en hoeveel het er zijn.
Misschien ff in een nieuw topic (ook voor de andere mensen die hierop hebben gereageerd) ?
Even over die echo: aan de ene kant lijkt het me hartstikke leuk en
handig om zo vroeg al zekerheid van dracht te hebben,
aan de andere kant wil ik het de teef eigenlijk niet aandoen om -in wat
(lijkt mij) toch al een stressperiode is- haar naar de da te slepen voor
een echo, puur omdat ik wil weten of ze pups draagt
Nog een beetje in dubio dus, al denk ik niet dat het gaat gebeuren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het laten maken van de echo's tot nu toe niet als stressvol bij mijn honden ervaren. Het duurt maar even en ik ben bij ze als de echo gemaakt wordt, en dat is voor mijn honden geruststellend genoeg om niet in de stress te schieten. Voor mij weegt dat niet op tegen het voordeel om te weten waar je aan toe bent, en niet te gaan overvoeren als de hond niet drachtig blijkt te zijn.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb nu een paar keer een echo laten maken, maar dat had meer te maken met de reu ( teven die niet drachtig van hem worden) en om dat dan snel duidelijk te hebben.
daarvoor nooit een echo, was ook nooit een twijfel, een jack die 4/5 pups krijgt ( wat hier dan dus het geval was) daar zag ik het vlot genoeg aan.
maar de echo's die ik heb laten maken, waren niet stressvol, ik ken natuurlijk mijn eigen teven, als er wat geschoren moet worden doe ik dat thuis al, alles gaat in alle rust.
ik denk dat ik een volgende keer wel een echo laat maken, puur omdat ik nu een aantal keren een lege teef heb gehad en wellicht wat ongeduldiger ben geworden om het te weten
maar ik zie het wel de volgende keer, wie weet doe ik het gewoon niet.
daarvoor nooit een echo, was ook nooit een twijfel, een jack die 4/5 pups krijgt ( wat hier dan dus het geval was) daar zag ik het vlot genoeg aan.
maar de echo's die ik heb laten maken, waren niet stressvol, ik ken natuurlijk mijn eigen teven, als er wat geschoren moet worden doe ik dat thuis al, alles gaat in alle rust.
ik denk dat ik een volgende keer wel een echo laat maken, puur omdat ik nu een aantal keren een lege teef heb gehad en wellicht wat ongeduldiger ben geworden om het te weten
maar ik zie het wel de volgende keer, wie weet doe ik het gewoon niet.
-
Ineke
Met dat overvoeren heb je inderdaad wel een goed punt.LongFields schreef:Ik heb het laten maken van de echo's tot nu toe niet als stressvol bij mijn honden ervaren. Het duurt maar even en ik ben bij ze als de echo gemaakt wordt, en dat is voor mijn honden geruststellend genoeg om niet in de stress te schieten. Voor mij weegt dat niet op tegen het voordeel om te weten waar je aan toe bent, en niet te gaan overvoeren als de hond niet drachtig blijkt te zijn.
Wat ik me afvraag, heb je echt pas na 63 dagen door dat het een schijndracht is?
Kun je dat niet eerder vaststellen?
-
Ineke