Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbereiding op fokplannen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

hercujess

Voorbereiding op fokplannen

Ongelezen bericht door hercujess »

Hoe hebben fokkers zich hier op het fokken voorbereid en zich verdiept in hún ras?

Ik kan wel het een en ander verzinnen, maar wil graag wat tips. Misschien dat het wel nooit gebeurt, maar mocht ik ooit de stap nemen om Sterre te laten dekken (duurt nog ff tot ze 2 jaar is), dan wil ik wel weten waar ik aan begin en er niet zo maar een reu opgooien en that's it.
  • Shows bezoeken, honden bekijken
  • Rasstandaard bestuderen
  • Sterkte en zwakke punten van je teef weten (zodat je een goede reu kunt uit zoeken) en dus ook showen
  • Gezondheidsonderzoeken
  • KK1
Aanvullingen?
hercujess

Nanna schreef:Héél belangrijk is om geen roze bril te hebben ;-)
Dus niet alleen maar jouw teef prachtig vinden maar duidelijk zien wat haar tekortkomingen zijn en die proberen via de keus van de reu weg te werken.
Of zelfs tot de slotsom komen dat het beter is niet te fokken met deze hond.
Bedankt. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Je (tenminste, vind ik) wil tenslotte je ras verbeteren, niet alleen vermeerderen. Daarom zeg ik ook: 'ik weet niet of het er ooit van komt'. Sterre is nu ruim 4 maanden, dus daar valt nog niks over te zeggen. En ook al heb je een prachthond, maar is ze bijvoorbeeld drager van PRA of cataract, dan houdt het ook op.

Is KK1 een goede manier om je meer te verdiepen in de genetica e.d.? Zijn er nog andere boeken die ik zou kunnen bestuderen? (Ik ben dol op lezen namelijk)
hercujess

Mickie schreef:Práten! Met andere rasliefhebbers en -fokkers, of hun manieren je nu aan staan of niet, overal valt iets uit te leren, al was het maar hoe jij het dús niet wilt doen.
Gelukkig heb ik in dat opzicht ook veel aan dit forum! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”