Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slaan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jovas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Slaan

Ongelezen bericht door Jovas »

Als ik zo wandel bij mij in de buurt, heerlijk gebied trouwens lekker vrij, kom ik toch vaak dingen tegen die me niet aanstaan.
Hele gewone mensen, mensen waar je eerste indruk gewoon vaak goed van is, slaan hun hond(en).
Gewoon omdat het even uitviel, in de weg liep, of niet luisterde...
Ik denk dat het een uiting is van onmacht.
Zien jullie dit ook gebeuren?
Groetjes Joyce

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. en ik doe het soms ook. bij sam niet maar als lola het grappig vindt naar een hond uit te vallen ofzo of erboven gaat hangen om ff cool te doen dan haal ik haar daar niet met een snoepje vanaf.

echt idioot agressief gedrag naar je hond toe keur ik zeer af en zal ik ook laten merken
Afbeelding
Jovas
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jovas »

Weet je, ik vind straffen best ok. Ik pak Danjo soms ff in zijn nekvel.
Maar mensen die met zo'n kast van een lange lijn (ben ff de naam kwijt) hun hond op hun bek slaan, vind ik niet normaal.
Ik zie het echt vaak, mensen lijken soms hun hond te gebruiken als manier van afreageren van dingen die hun frustreert maar waar ze niks mee kunnen.
Ik ben al menig maal erg boos geworden en mensen geconfronteerd met hun idiote gedrag. Meestal krijg je dan een grote mond terug... Ik moet me er dan maar niet mee bemoeien.
Groetjes Joyce

Afbeelding
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ozzy had laatst een heerlijke dode rottende vogel in de polder gevonden, die hij niet wou lossen ondanks dat hij dat normaal wel doet.
Hij heeft een tik (niet hard) op zijn neus gehad en toen liet hij wel los :19:

Verder zou ik hem nooit slaan, maar laat hem dit echt niet opeten :wink:
Mensen die op hun dier in lopen te slaan/schoppen die hoop ik niet tegen te komen :evil:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Slaan is vrij zinloos, volgens mij.
Hooguit kun je het gebruiken als je je hond wilt laten schrikken (om iets te leren dus). Maar dan nog. En nooit hard natuurlijk, en zeker niet op de kop.
Ik zie het zelden gelukkig. De mensen hier zijn vrij lakoniek ;)
Ozzfest schreef:Ozzy had laatst een heerlijke dode rottende vogel in de polder gevonden, die hij niet wou lossen ondanks dat hij dat normaal wel doet.
Ja, dat probleem ken ik :mrgreen:
Wetters pakken alles. Lang dood is alleen maar leuker :?

Optillen helpt.
Vier pootjes van de grond, dan gaat dat bekje vanzelf open.
Kan je ze er meteen een eindje bij weghalen voor je ze neerzet ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Marjoleine schreef:Slaan is vrij zinloos, volgens mij.
Hooguit kun je het gebruiken als je je hond wilt laten schrikken (om iets te leren dus). Maar dan nog. En nooit hard natuurlijk, en zeker niet op de kop.
Ik zie het zelden gelukkig.\De mensen hier zijn vrij lakoniek ;)
Ozzfest schreef:Ozzy had laatst een heerlijke dode rottende vogel in de polder gevonden, die hij niet wou lossen ondanks dat hij dat normaal wel doet.
Ja, dat probleem ken ik :mrgreen:
Wetters pakken alles. Lang dood is alleen maar leuker :?

Optillen helpt.
Haha, dat trucje probeerde ik dus eerst voordat ik hem dat tikje gaf (met als gevolg dat hij er nog driftiger op kauwde).
Voortaan hou ik mijn ogen wat beter open, hoef ik hem ook niet te corrigeren :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ozzfest schreef:
Marjoleine schreef: Optillen helpt.
Haha, dat trucje probeerde ik dus eerst voordat ik hem dat tikje gaf (met als gevolg dat hij er nog driftiger op kauwde).
Voortaan hou ik mijn ogen wat beter open, hoef ik hem ook niet te corrigeren :mrgreen:
:smile: :smile:

Het helpt wel hoor, maar als het heel erg lekker is, wordt hetmoeilijk... Laatst had Rinne Roos een rat, helemaal zelf gevonden :N:
Optillen hielp, maar er was wel hulp van een derde nodig voor ze hem echt los wilde laten inderdaad ;)

Ik geef nooit een tikje, omdat ze wel moeten blijven apporteren... maar als een daas rondjes racen met een uit elkaar vallend lijk is ook minder :N:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

er is een verschil tussen slaan en slaan
ik geef mijn hond ook wel eens een corrigerende tik

maar ik sla haar echt niet de tyfus hoor

kijk.. dat je een chihuahua niet slaat oke.. die sla je zelfs met een corigerende tik zowat door midden..
maar sommige honden hebben het echt 'nodig'
je kan niet alles oplossen met een snoepje :wink:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Met dat laatste ben ik het helemaal eens, dat sommige honden het wel even nodig hebben, omdat de afleidings-aanpak niet werkt.

Ik zie hier eerlijk gezegd ook zo vaak mensen waarbij ik het liefst de riemuit hun hand zou willen scheuren, en er met de hond vandoor gaan. Om dingen die voor honden soms doodnormaal zijn, wordt zo'n beest dan zowat afgetuigd door zn eigenaar.

Laten mensen voordat ze een hond nemen, maar eerst een verplichte cursus hondengedrag volgen. Als je weet waarom je hond iets doet, maakt dat de omgang veel makkeliljker lijkt me. Voor baas én hond.

Laatst liep ik met Abby over het fietspad, en er kwam me een man met een jonge labrador-reu tegemoet lopen. Ik hield Abby gewoon naast me,omdat hij zijn hond aan een korte leren riem naast zich hield. Labrador werd enthousiast, Abby kwispelde, Labje wou Abby begroeten, dus zet wat meer kracht om bij haar te komen en ... RUK! doet meneer de baas. Die vent gaf zo'n ruk aan de riem dat de slipketting (gelukkig) knapte! Waardoor hond vrolijk om Abby heen danste. Nog geen seconde later wordt Labje aan zn nekvel weggesleurd met de mededeling dat hij niet zo naar andere honden moet uitvallen... :boos: Man, leer je hond eens kennen... Dat was in de verste verte nog geen uitvallen!:devil: In zulke gevallen kan ik erg meeleven met de hond die weer de dupe wordt van een onwetende eigenaar. :evil:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik sla niet.

De enige keer dat Jan van mij een knal voor zn kop heeft gehad was toen hij me, uit oversprong gedrag, op de training praktisch een tepelpiercing beet.
Dat was actie-reactie zonder dat ik er ook maar bij nadacht.
Hij heeft het nooit meer gedaan, maar dook daarna nog wel een behoorlijke tijdlang weg voor mijn hand. Voor mij de bevestiging dat slaan niet de oplossing is.

Gina heb ik nog nooit geslagen.

Ik denk dat er betere manieren van corrigeren zijn dan slaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

renee-uk schreef:Ik sla niet.

De enige keer dat Jan van mij een knal voor zn kop heeft gehad was toen hij me, uit oversprong gedrag, op de training praktisch een tepelpiercing beet.
Dat was actie-reactie zonder dat ik er ook maar bij nadacht.
Hij heeft het nooit meer gedaan, maar dook daarna nog wel een behoorlijke tijdlang weg voor mijn hand. Voor mij de bevestiging dat slaan niet de oplossing is.

Gina heb ik nog nooit geslagen.

Ik denk dat er betere manieren van corrigeren zijn dan slaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.
wilde je geen tepelpiercing dan?gratis en voor niks :mrgreen: :wink:

ik geef die van ons wel eens een tikje voor hun bips als ze je kompleet negeren omdat het grassprietje lekkerder ruikt.
Daar kan ik echt niet tegen want ze staan me dan wel met zo'n schuin oog aan te kijken om te zien of ik het wel zie......... :devil:
En demi wil ook nog wel eens een mepje krijgen als ze maar blijft blaffen omdat er mensen voor de flat met elkaar praten,ze blijft dan mopperen en dat wil ik gewoon niet hebben.
maar nooit afrossen,dat gebeurd gewoon niet.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik sla niet en vind het niet prettig om te zien dat een hond geslagen wordt. Bij kinderen vind ik het ook niet prettig. Het ziet er nooit uit alsof degene die slaat ook nog maar enigszins controle over zichzelf heeft. En ik heb ook niet het idee dat het aankomt bij de geslagene in de zin dat hij er iets van leert.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
renee-uk
Zeer actief

eefje+huig schreef: wilde je geen tepelpiercing dan?gratis en voor niks :mrgreen: :wink:
Nee, ik ben meer van de tattoos :mrgreen:

Voor de goede orde: ik heb niet gerost hoor, maar hij had wel een fikse knal voor zn kop te pakken. Dr zat echt aan allebei de kanten een gat in mn tepel :?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 aug 2008 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waar ik niet tegen kan, is als de hond EINDELIJK bij baasje komt en dan nog flink gemopper na krijgt of een ros voor zijn kop :19: Dat vind ik echt zinloos
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zoek stok! schreef:Ik sla niet en vind het niet prettig om te zien dat een hond geslagen wordt. Bij kinderen vind ik het ook niet prettig. Het ziet er nooit uit alsof degene die slaat ook nog maar enigszins controle over zichzelf heeft. En ik heb ook niet het idee dat het aankomt bij de geslagene in de zin dat hij er iets van leert.
een opvoedkundige draai om de oren zou sommige kinderen van tegenwoordig echt geen kwaad doen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
*Jessy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Jessy »

jidde schreef:Waar ik niet tegen kan, is als de hond EINDELIJK bij baasje komt en dan nog flink gemopper na krijgt of een ros voor zijn kop :19: Dat vind ik echt zinloos
Ja, je ziet zo'n hond denken: "dat doen we dus ook nooit meer... "

Ongelofelijk dat je dat nog steeds zo vaak ziet.
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Dingo schreef:
Zoek stok! schreef:Ik sla niet en vind het niet prettig om te zien dat een hond geslagen wordt. Bij kinderen vind ik het ook niet prettig. Het ziet er nooit uit alsof degene die slaat ook nog maar enigszins controle over zichzelf heeft. En ik heb ook niet het idee dat het aankomt bij de geslagene in de zin dat hij er iets van leert.
een opvoedkundige draai om de oren zou sommige kinderen van tegenwoordig echt geen kwaad doen :wink:
Een kind vanaf het begin af aan duidelijk en consequent opvoeden doet kinderen van welke tijd dan ook goed. Een kind volledig vrij laten en dan ineens tikken uit gaan delen, slaat nergens op :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Een tikje op hun bil mag wel vind ik, maar slaan doe ik nooit.
Spike kreeg vroeger wel eens haar riem achter haar kont aangegooid als ze te ver (naar mijn zin) van me weg was, maar ik ben een slechte gooier en het was er meestal km'rs naast :mrgreen: maar het had wel effect, ze kwam dan dalijk aan mn been plakken..maar echt slaan.. :neenee:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodig :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

*Linda* schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodig :roll:
jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppen :smile: Zijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat Linda zegt is hier idem :wink:
renee-uk
Zeer actief

goh laat Jan nou ook de enige tik van zn leven gehad hebben op de club tijdens de africhting......
hmmmmmm was wel tijdens appèl en niet tijdens het pakwerk maar ach, wat maakt het uit, africhting is africhting en daar vind je alleen maar beulen :roll:

Je hebt daar wel een punt hoor *Linda* :ok:
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een baas die schreeuwt, slaat, schopt e.d. doet niets anders dan rondlopen met een groot neonbord op de harses waar in koeieletters op staat:
ATTENTIE, IK HEB EEN PROBLEEM!!!
"Jezus, moet die paniekzaaier mijn leider voorstellen?" denkt de hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, ik ben in principe tegen slaan hoor, maar gisteren heb ik Cody toch een (zachte) schop onder zijn kont verkocht. :oeps:

Ik liep met een hete pan in mijn handen naar de tafel en hij moest dus opzij omdat hij in het looppad lag. Omdat meneer boos werd dat hij uit de weg werd gestuurd, dook hij vol op Kyra die net nietsvermoedend langsliep. En niet zo zuinig ook want ze gilde echt :evil: :evil: :evil: .
Toen heb ik in een reflex mijn voet uitgehaald. Ik moet zeggen dat het wél werkte, hij liet Kyra's oor direct los, keek mij stomverbaasd aan en heeft de rest van de avond aan mijn been geplakt gezeten. En elk commando direct én perfect opgevolgd :mrgreen: .
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

lieke schreef:Ik liep met een hete pan in mijn handen naar de tafel en hij moest dus opzij omdat hij in het looppad lag.
:mrgreen: Zomaar hoor, maar vraag je je dan ook af waarom hij daar lag?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jaap* schreef:
lieke schreef:Ik liep met een hete pan in mijn handen naar de tafel en hij moest dus opzij omdat hij in het looppad lag.
:mrgreen: Zomaar hoor, maar vraag je je dan ook af waarom hij daar lag?
Nee hoor, mijn honden liggen graag in de weg :mrgreen: . En het hangt van m'n bui af (of een hete pan :mrgreen: ) of ik ze wegstuur of er gemakshalve over heen stap.
Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Nanna schreef:
lieke schreef: Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???
Dat weet ik wel zeker ;-)
De mijne liggen NOOIT in de weg ;-)
Zijn dingen pakken en dan heel hard kwispelend wegrennen ook een vorm van muiten? :hmmm:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

lieke schreef:Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???
Muitend weet ik niet, maar hij ligt er nooit per ongeluk :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

lieke schreef: Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???
Het is in ieder geval bijzonder dat hij er zo boos van wordt als je hem wegstuurt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

jidde schreef:
*Linda* schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodig :roll:
jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppen :smile: Zijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?
Gut "wie is de volgende"?? Noem ik namen dan? Wat ik hier noem is gewoon een feit. Dat ik daar wat mensen mee tegen de benen schop, is dan jammer. Waarom reageer je eigenlijk als je je er zo aan stoort? Inhoudelijk komt er toch geen reactie van je :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”