Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raad u maar

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

English Shepherd oftewel een mislukte BC....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Lopen er al English Shepherds in Nederland?
Ik vind het hele leuke honden, een beetje collie/border collie voordat het een ras werd :mrgreen:
Lijkt ook wel een beetje op de "Ouderwetse Belg".
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Danielle schreef:English Shepherd oftewel een mislukte BC....
Van die mislukte BC weet ik niet, maar de English Shepherd is in ieder geval :ok:
Ik vind het trouwens best mooie hondjes ;-)
Mislukt in het kader van dat ze qua uiterlijk uiteraard heel erg op de BC lijken, maar hetgene wat de BC juist zo bijzonder en uniek maakt: het "eyen", dat hebben ze dus niet. Oftewel we fokken een soort BC die niet het meest typerende kenmerk heeft waar de BC zo bekend om is en dan geven dan het "ras" maar snel een ander naampje....

Dit is bijvoorbeeld een echte BC die toch sprekend lijkt op de 1e foto.

Afbeelding
Danielle Boshouwers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wat bedoel je nou met: "We fokken een soort BC".
English Shepherds stammen toch af van 'boeren-honden' die Engelse en Schotes immigranten meenamen naar Amerika?

Hier een stukje info van de English Shepherd club:

HISTORY
English Shepherds are descendants of the Shepherds' dogs of Scotland and N. England. This group also gave rise to modern "show" Collies and Border Collies. English Shepherds differ from their cousins in having been bred primarily for an upright, loose-eyed herding style, and by the continuous selection for all-around ability. These abilities include not only herding but also guarding and hunting. The surge in popularity of dog shows and sheepdog trials in the 20th century resulted in increased demand for the Collie types which these venues were designed to showcase. English Shepherds have never been primarily show dogs or trial dogs, but rather practical versatile workers for farmers who were interested in function rather than flash.
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Afbeelding

En een Hovawart??????????????, lijkt er wel wat op.
Maar het is het toch niet :denken:
Laatst gewijzigd door hovawart op 04 sep 2008 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik heb gehoord dat het ras English Shepherd niet zou bestaan. Net zoals de Australian Shepherd...
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Wat bedoel je nou met: "We fokken een soort BC".
English Shepherds stammen toch af van 'boeren-honden' die Engelse en Schotes immigranten meenamen naar Amerika?

HISTORY
English Shepherds are descendants of the Shepherds' dogs of Scotland and N. England. This group also gave rise to modern "show" Collies and Border Collies. English Shepherds differ from their cousins in having been bred primarily for an upright, loose-eyed herding style, and by the continuous selection for all-around ability. These abilities include not only herding but also guarding and hunting. The surge in popularity of dog shows and sheepdog trials in the 20th century resulted in increased demand for the Collie types which these venues were designed to showcase. English Shepherds have never been primarily show dogs or trial dogs, but rather practical versatile workers for farmers who were interested in function rather than flash.
Precies wat ik dus zeg en wat je quote ook beschrijft. Ze hebben honden gehaald uit Schotland en N. Engeland (waar dus voornamelijk Border Collies werken). Het verschil tussen de Engelse Shepherd en hun neefjes (oftewel de Border Collie) is dat ze werken met een hoog opgerichte stijl zonder "the eye". Oftewel voor mij blijft het een mislukte BC.

Het is trouwens geen officieel erkend ras hoor....
Danielle Boshouwers
Rami
Zeer actief

Danielle schreef:

HISTORY
Precies wat ik dus zeg en wat je quote ook beschrijft. Ze hebben honden gehaald uit Schotland en N. Engeland (waar dus voornamelijk Border Collies werken). Het verschil tussen de Engelse Shepherd en hun neefjes (oftewel de Border Collie) is dat ze werken met een hoog opgerichte stijl zonder "the eye". Oftewel voor mij blijft het een mislukte BC.

"Ze" hebben geen honden uit Schotland en Noord-Engeland gehaald maar die zijn meegekomen naar Amerika door Schotse en Engelse immigranten.
Een Engelse Shepherd 'eyed' dan misschien niet maar het is - zo te lezen- wel een veelzijdige hond: waken, jagen en herderen.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat 'mislukte' van jou een beetje lullig klinken.
Oh en of 'ie wel of niet officieel erkend is, interesseert me geen fluit. Ik heb sowieso niet veel met rassen, wel met honden... :wink:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Die 2e hond is ook voor te raden?
Denk niet dat het goed is, maar is het proberen waard..
een Beauceron langhaar?
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Is dat dan erg dat ze niet 'eyen'? Er zijn toch genoeg rassen gefokt voor het werken met vee die dat niet hebben?
Ik vind ze prachtig.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rami schreef:
Danielle schreef:

HISTORY

"Ze" hebben geen honden uit Schotland en Noord-Engeland gehaald maar die zijn meegekomen naar Amerika door Schotse en Engelse immigranten.
Een Engelse Shepherd 'eyed' dan misschien niet maar het is - zo te lezen- wel een veelzijdige hond: waken, jagen en herderen.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat 'mislukte' van jou een beetje lullig klinken.
Oh en of 'ie wel of niet officieel erkend is, interesseert me geen fluit. Ik heb sowieso niet veel met rassen, wel met honden... :wink:
ik vind jou commentaar dus juist een beetje lullig klinken, het maakt mij geen **** uit of je geintereseerd bent in stamboom honden hoor, maar alsof mensen die daar wel mee bezig zijn ,niet ook van "honden" houden, die niet een boom bezitten. vind ik echt kortzichtig, ik denk dat danielle heel goed weet waarover ze praat en ook zeker zeer kritisch mag zijn.

bah, ik vind je laatse opmerking echt naar.
Ellen.
Zeer actief

Nanna schreef:
Ellen. schreef:Die 2e hond is ook voor te raden?
Denk niet dat het goed is, maar is het proberen waard..
een Beauceron langhaar?
Het zijn beide english shepherds ;-)
Echt... das wel heel stom van me dan :mrgreen:
ik vond die English Shepherd op de tweede foto zo'n smalle
kop lijken te hebben, vond het ook wel een teckel-kopje, kan
het ook fout hebben, maar dat was mn eerste ingeving.
Maar toch bedankt voor de informatie, had nog nooit van dit
ras gehoord, weer iets bijgeleerd. :cheer:
Ellen.
Zeer actief

Een Duitse Herder is nou eenmaal ook geen mislukkeling van de
Oud-Duitse herder, maar dit is mijn mening, net zoals het de mening
van Danielle is. Misschien niet terecht maar dat is een ander verhaal.
Rami
Zeer actief

yamie schreef:
ik vind jou commentaar dus juist een beetje lullig klinken, het maakt mij geen **** uit of je geintereseerd bent in stamboom honden hoor, maar alsof mensen die daar wel mee bezig zijn ,niet ook van "honden" houden, die niet een boom bezitten. vind ik echt kortzichtig, ik denk dat danielle heel goed weet waarover ze praat en ook zeker zeer kritisch mag zijn.

bah, ik vind je laatse opmerking echt naar.
Dat spijt me dan oprecht. Want zo is het absoluut niet bedoeld.
Ik vind het gewoon jammer om te lezen dat een hond die mij aanspreekt (qua uiterlijk vooral maar ook wat ik er over gelezen heb in de jaren) als 'mislukt' wordt bestempeld.
Dat is waar ik op reageerde.
Ik ben helemaal niet uit op kwetsen, niet, nooit. En als mijn laatste opmerking zo overkomt, dan heb ik 'm fout geformuleerd. Het enige wat ik er mee bedoel is dat een hond voor mij niet per se erkend hoeft te zijn. Dat ik daar zelf helemaal niet mee bezig ben. En dat een ander daar wel mee bezig is prima en leuk.
Ik geef toch nooit af op rashonden of op fokkers die met eer en geweten met hun ras bezig zijn? Waarom zou ik ook? Een hond is voor mij een hond.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als hij helemaal zwart was geweest was hij onze Blacky in zijn jonge jaren. Een raszuivere kruizing border.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”