Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
...is onze zelfgefokte Laecey geïnventariseerd en goedgekeurd voor fokdoeleinden
Ook haar zusje Banu is goedgekeurd. Zij deed ook nog mee aan de jongehondendag van de RV (die was eerst nog, ik had Laecey alleen voor de inventarisatie opgegeven) en zij werd 2 Uitmuntend in een jeugdklasse van 18 teven
De keurmeester vond haar prachtig, maar ze moet nog uitzwaren...vandaar geen eerste, maar een tweede plaats. Desondanks een erg knappe prestatie
Al met al een topdagje dus!
Hier een foto van onze eigen Laecey, gisteren genomen net na de inventarisatie voor we naar huis gingen...
Gefeliciteerd, mooie resultaten van je fokprodukten!
Laecey staat er attent bij op de foto, ik vind alleen de positie van de voorpoten verre van ideaal. Ik weet niet of het alleen zo lijkt of ook zo is, maar het lijkt op de foto of ze enorm zwakke polsen heeft. Dat zal wel niet gezien haar resultaat van de inventarisatie, maar op de foto lijkt het wel zo en dat vind ik zonde.
Ze heeft idd wel wat zwakke polsen. Caely (haar moeder) heeft dat ook. Dat is geen punt waarop een hond afgekeurd wordt bij een inventarisatie hoor
Op exterieurgebied is dat ook haar enige minpuntje, naast het feit dat ze nog moet uitzwaren
Dit is een andere foto van haar...in het gras valt het wat minder op, maar ze heeft het echt wel ietwat
zeta-jones schreef:Ze heeft idd wel wat zwakke polsen. Caely (haar moeder) heeft dat ook. Dat is geen punt waarop een hond afgekeurd wordt bij een inventarisatie hoor
Op exterieurgebied is dat ook haar enige minpuntje, naast het feit dat ze nog moet uitzwaren
Dit is een andere foto van haar...in het gras valt het wat minder op, maar ze heeft het echt wel ietwat
top dat je dit ook gewoon zegt, ik had na aanleiding van je foto ook even op je site gekeken en vond daarop idd ook, dat haar polsen wat zwak zijn, maar goed, ken niet alles hebben he
zeta-jones schreef:Ze heeft idd wel wat zwakke polsen. Caely (haar moeder) heeft dat ook. Dat is geen punt waarop een hond afgekeurd wordt bij een inventarisatie hoor
Ik bedoelde ook niet dat ze er op afgekeurd zou worden, maar dat er wellicht iets over gezegd zou zijn.
Op deze foto valt het inderdaad al minder op, haar opperarm staat hier ook mooier recht onder haar lichaam, dat scheelt ook al denk ik.
Het is zonder meer een prachtige teef om te zien, daar mag je trots op zijn!
LongFields schreef:
Ik bedoelde ook niet dat ze er op afgekeurd zou worden, maar dat er wellicht iets over gezegd zou zijn.
Op deze foto valt het inderdaad al minder op, haar opperarm staat hier ook mooier recht onder haar lichaam, dat scheelt ook al denk ik.
Het is zonder meer een prachtige teef om te zien, daar mag je trots op zijn!
Ik heb veel gehoord van wat er gezegd werd, maar niet alles. Ik hoop dat er wat van gezegd is (ik krijg het rapport pas over ongeveer twee weken thuis gestuurd denk ik), want ze hééft het nu eenmaal
De meeste dingen heb ik gewoon gehoord, maar soms stonden ze wat verder weg en wat er toen gezegd is weet ik natuurlijk niet
Trots ben ik sowieso op haar, het is een geweldige hond
yamie schreef:
top dat je dit ook gewoon zegt, ik had na aanleiding van je foto ook even op je site gekeken en vond daarop idd ook, dat haar polsen wat zwak zijn, maar goed, ken niet alles hebben he
van harte iig het is gewoon wel een knappe dame
Waarom zou ik het niet gewoon zeggen? Elke hond heeft minpuntjes en ik zou mezelf belachelijk maken als ik zeg dat het alleen maar zo lijkt terwijl er diverse foto's van haar op mijn site staan waarop het ook te zien is
Bij de keuze voor een reu voor Caely heb ik er rekening mee gehouden, maar Laecey heeft toevallig tóch de polsen van mama meegekregen Ik ga er bij de keuze voor een reu voor Laecey zelf ook rekening mee houden, maar wat er uiteindelijk uitkomt is altijd afwachten
yamie schreef:
Waarom zou ik het niet gewoon zeggen? Elke hond heeft minpuntjes en ik zou mezelf belachelijk maken als ik zeg dat het alleen maar zo lijkt terwijl er diverse foto's van haar op mijn site staan waarop het ook te zien is
Bij de keuze voor een reu voor Caely heb ik er rekening mee gehouden, maar Laecey heeft toevallig tóch de polsen van mama meegekregen Ik ga er bij de keuze voor een reu voor Laecey zelf ook rekening mee houden, maar wat er uiteindelijk uitkomt is altijd afwachten
mwoh .... ik zie en hoor dat iets te vaak, van fokkers over hun eigen honden dus, het is gewoon perfect en als er iets niet perfect is, ligt het aan het moment
yamie schreef:
mwoh .... ik zie en hoor dat iets te vaak, van fokkers over hun eigen honden dus, het is gewoon perfect en als er iets niet perfect is, ligt het aan het moment
Ik snap wat je bedoelt
Maar ik weet precies wat de minpuntjes van mijn honden zijn en schaam me er niet voor te vertellen wat ze zijn. Wat heb je eraan als je zelf vanaf een roze wolk naar je honden kijkt? Ik probeer altijd kritisch te kijken naar mijn eigen honden, want perfectie bestaat niet (al zien veel fokkers dat idd vaak anders als ze naar hun eigen honden kijken )...
zeta-jones schreef:
Maar ik weet precies wat de minpuntjes van mijn honden zijn en schaam me er niet voor te vertellen wat ze zijn. Wat heb je eraan als je zelf vanaf een roze wolk naar je honden kijkt? Ik probeer altijd kritisch te kijken naar mijn eigen honden, want perfectie bestaat niet (al zien veel fokkers dat idd vaak anders als ze naar hun eigen honden kijken )...
Hier idem dito. Het is juist goed als je van je eigen honden ziet wat er minder aan is en dus verbeterd zou kunnen worden. Dan kun je daar zo goed mogelijk op proberen in te spelen bij de partnerkeuze voor de volgende generatie. Dat geeft natuurlijk nog geen enkele garantie op verbetering van die mindere puntjes, maar ik vind het wel nodig om me daar bewust van te zijn.
Zelf heb ik altijd het gevoel dat ik té kritisch ben, hetgeen natuurlijk de keuze voor een dekreu alleen maar moeilijker maakt (zeker bij de populatie en (het gebrek aan veel) genetische variëteit waar ik bij mijn ras mee te maken heb).
Een mooie hond ...
Ik was zaterdag op de Honden show in Zwolle en waar de schnauzers gekeurd werden waren de Witte Zwitsere Herders ook aan het wachten.
Wat een lieve mooie honden!
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Abischa schreef:Een mooie hond ...
Ik was zaterdag op de Honden show in Zwolle en waar de schnauzers gekeurd werden waren de Witte Zwitsere Herders ook aan het wachten.
Ik had willen gaan kijken, woon namelijk in Hattem...maar we waren net bij mijn ouders en die wonen in Limburg, dus is dat niet gelukt...
Er is wel nogal wat te doen geweest rondom de keurmeester. 8 Van de 25 witjes hebben de beoordeling Nicht Zu Beurteilen gekregen en de keurmeester zou vreselijk hardhandig zijn geweest met het gebit bekijken. Het is weliswaar vreselijk OT, maar heb jij bij de Schnauzers iets daarvan gezien? Was dezelfde keurmeester namelijk...
Ik vind het ook goed dat je eerlijk kunt toegeven wat de zwakheden zijn van eigen honden, dat vind ik een groot pluspunt als het erop aan komt om een fokker te kiezen.
Maar hoe erg is dat nu precies zwakke polsen? Hebben ze dan meer aanleg voor blessures of dergelijk? Kan het de gezondheid beïnvloeden zeg maar?
Ik had willen gaan kijken, woon namelijk in Hattem...maar we waren net bij mijn ouders en die wonen in Limburg, dus is dat niet gelukt...
Er is wel nogal wat te doen geweest rondom de keurmeester. 8 Van de 25 witjes hebben de beoordeling Nicht Zu Beurteilen gekregen en de keurmeester zou vreselijk hardhandig zijn geweest met het gebit bekijken. Het is weliswaar vreselijk OT, maar heb jij bij de Schnauzers iets daarvan gezien? Was dezelfde keurmeester namelijk...
Gefeliciteerd met Laecey !
En dat van die keurmeester, ik vind het raar dat iemand extra ruw naar gebitten gaat kijken, alsof dat voor de hond zo fijn is. En een wat gevoelige hond kan er schuwer door worden !
Ik vind het ook goed dat je eerlijk kunt toegeven wat de zwakheden zijn van eigen honden, dat vind ik een groot pluspunt als het erop aan komt om een fokker te kiezen.
Maar hoe erg is dat nu precies zwakke polsen? Hebben ze dan meer aanleg voor blessures of dergelijk? Kan het de gezondheid beïnvloeden zeg maar?
En dat van die keurmeester, ik vind het raar dat iemand extra ruw naar gebitten gaat kijken, alsof dat voor de hond zo fijn is. En een wat gevoelige hond kan er schuwer door worden !
Wat bedoel je met OT ? die afkorting ken ik niet.
Je hebt er soms wel eens keurmeesters bij die wat minder 'lief' te werk gaan. Deze keurmeester kroop met haar hele hand in de bek. Dat heb ik ook op een foto van een exposant gezien.
OT betekent Off Topic, oftwel over iets anders babbelen dan waar het eigenlijk over ging
misschien een keurmeester die (op een beetje extreme manier) wil benadrukken dat hij het karakter heel belangrijk vindt en van overmatige schuwertjes af wil?
Dat ze enorm naar gedrag kijkt weet ik uit ervaring. De keurmeester was mevrouw Schweizer uit Zwitserland en ik heb haar in Eindhoven gehad in 2005. Toen heeft ze ook honden een disq. gegeven vanwege het gedrag en ik vond dat destijds terecht gezien het gedrag.
Hoe het zaterdag is gegaan weet ik niet. Ik hoor het verhaal van twee kanten...de ene kant dus dat ze enorm ruw was en daardoor honden bang maakte, de andere kant dat het toch echt aan de honden lag en niet aan de keurmeester. Daar ik er zelf niet bij was, kan en ga ik er niet over oordelen, ik weet alleen wel dat 8 van de 25 niet te beoordelen erg veel is...ik zag gisteren ook honden die nauwelijks te betasten waren en toen ik dat hardop opperde, werd er meteen gezegd dat dat door eergisteren in Zwolle kwam.
Van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten. het is een prachtige jonge dame.
Wat betreft de polsen: kan dat geen erfenis van de Duitse herder zijn? Daar zitten de zwakke polsen aardig ingebakken. Vele toppers, ook al van ca 80 jaar geleden hadden zwakke polsen en tegenwoordig heeft het grote gros van de DH dit. Of psitief benoemd: geen steile polsen
Weet niet hoe het bij de witjes is gesteld.
Elmar schreef:Van harte gefeliciteerd met de mooie resultaten. het is een prachtige jonge dame.
Wat betreft de polsen: kan dat geen erfenis van de Duitse herder zijn? Daar zitten de zwakke polsen aardig ingebakken. Vele toppers, ook al van ca 80 jaar geleden hadden zwakke polsen en tegenwoordig heeft het grote gros van de DH dit. Of psitief benoemd: geen steile polsen
Weet niet hoe het bij de witjes is gesteld.
Je ziet het bij de witjes ook vrij veel, bij bepaalde lijnen meer dan bij andere. Dat het een erfenis is van de Duitse herder klinkt zeker aannemelijk
Inge O schreef:
maar.......nou weet je ook wel hoe mensen vaak zelf niet willen (in)zien dat hun hond niet het stabielste karakter heeft .
het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het (idd hoge) aantal te wijten is aan het feit dat andere keurmeesters er helemaal niét naar kijken .
toevallig las ik een kwartiertje terug op het hovawartforum dat zij daar ook door die mevr. schweizer gekeurd werden - ze konden haar ook wel schieten, maar dan om heel andere redenen (onduidelijke plaatsingen, verkeerde vermeldingen op keurrapport enz.) maar over moeilijkheden bij het keuren zelf werd niks gezegd - terwijl hovawarten wat dat betreft ook echt wel snel 'op hun teentjes getrapt' kunnen zijn .
Ik weet wel dat veel keurmeesters niet zo erg naar karakter kijken. Heb honden 1 Uitmuntend zien worden die zich nauwelijks lieten betasten en met de staart onder de buik geklemd stonden te trillen als een rietje in de ring. Dat is dan een erg extreem voorbeeld, maar heb dat wel met eigen ogen gezien. Terughoudendheid zit van nature in het ras, maar dat hoeft helemaal geen verkeerde eigenschap te zijn. Ik herinner me een Duitse keurmeester die Caely keurde toen ze net 9 maanden oud was...eerst waren de reuen aan de beurt en toen ik zag hoe de keurmeester het gebit bekeek (vrijwel hetzelfde als hoe mevrouw Schweizer dat in Zwolle gedaan schijnt te hebben) vond ik dat wel erg apart...bek open trekken en er zowat zelf in kruipen. Caely zat er niet mee en hij opperde ook dat haar karakter er erg uitsprong toen (ze is toen ook Bundesjugendsiegerin geworden, was op de show in Dortmund).
Daar ik er in Zwolle niet bij was, kan en ga ik ook niet oordelen...ik kan het alleen maar doen met wat anderen me vertellen.
Wel ik was dus wel aanwezig en ik ben zo blij dat ik zelf geen hond had ingeschreven.
Trouwens ik had haar niet geshowt die dag bij diekeurmeester maar haar terug getrokken en wel per direct! De manier waarop deze keurmeester keurt is een gevaar voor je hond zijn show cariere of vertrouwen in mensen.
Niet normaal echt niet zo als die keurt en weing respect heeft voor de
hond, en ze ging maar door.
Bekken open trekken echt ver dan haar handen er in en dan nog een keer extreem ver open trekken.
Tegen het onbeschofte aan , en dat wil wat zeggen want we zijn wel wat gewend!
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"