Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alle kangals en andere anatolische herders verzamelen!!!
Moderator: moderatorteam
-
kangalfan
- Zeer actief
Alle kangals en andere anatolische herders verzamelen!!!
Wie heeft er hier allemaal een kangal of een andere Anatolische herder?
-
moderatorteam
- Zeer actief
-
Assie&Dessie
- Actief
- Mijn ras(sen): De Kangal
-
kangalfan
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
Lemuria
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lemuria schreef:Ik zag pas geleden een Kangal in het echie. M'n moeder zag pas geleden een "mooie man" in d'r straat lopen met een "beer van een hond", maar ze wist niet wat het was. Heb m'n ogen uitgekeken toen die vent uiteindelijk met z'n Kangal"pup" van 8 maanden langsliep. Wat een kalluf :N:.
-
Catootje
- Actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
kangalfan
- Zeer actief
8 maanden. hmmm. Die zal nog een stuk groter worden. Woonde er bij mij in de buurt ook maar een kangal. Als ik eenmaal een huis met een grote tuin heb zal ik ook een kangal nemen.Lemuria schreef:Ik zag pas geleden een Kangal in het echie. M'n moeder zag pas geleden een "mooie man" in d'r straat lopen met een "beer van een hond", maar ze wist niet wat het was. Heb m'n ogen uitgekeken toen die vent uiteindelijk met z'n Kangal"pup" van 8 maanden langsliep. Wat een kalluf :N:.
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
-
Reagan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
Dat vindt ik nou zo leuk aan dit forum, ik kom de meest geweldige (voor mij onbekende) rassen tegen!
Karabash, weet niet of je dat wist, en wil niet uit de hoogte komen, maar ik
zeg het maar even, ook voor mn eigen leer
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- MarijeEnBoomer
- Actief
-
kangalfan
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
Anatolische herder is een groep van hondenrassen. Daaronder valt o.a kangal, akbash en karshond. Anatolische herder is geen apart ras. Alle kangals zijn anatolische herders maar andersom is dat niet waar. Begrijp je het nu?Ellen. schreef:Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
Dat vindt ik nou zo leuk aan dit forum, ik kom de meest geweldige (voor mij onbekende) rassen tegen!
zeg het maar even, ook voor mn eigen leer![]()
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ja ik ken alle asielhonden die ik hier plaats persoonlijk ga ook elke dag op pad om alle asiels af te gaan want verder heb ik niets te doen.....kangalfan schreef:Ken jij die hond persoonlijk? Is het een lieve hond? Bezoek jij dat asiel regelmatig?
Nee ik plaats ze hier en als mensen intresse hebben moeten ze contact opnemen met het asiel, het gaat erom wat toekomstige eigenaren met de hond hebben wat ik er wel of niet mee heb is niet relevant
Er wordt zoveel geschreeuwd over dit ras dus een oude hond van 10 jaar mag dan wel even wat aandacht en dus misschien kans een nieuwe mand.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Oke dus als ik het goed begrijp is een Kangal eigenlijk een begrip datkangalfan schreef:Anatolische herder is een groep van hondenrassen. Daaronder valt o.a kangal, akbash en karshond. Anatolische herder is geen apart ras. Alle kangals zijn anatolische herders maar andersom is dat niet waar. Begrijp je het nu?Ellen. schreef:Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
valt onder de Anatolische Herders, dat is een 'groep' en geen ras.
Misschien eerst maar vragen voordat ik hier iets neerzet wat niet waar is :N: Maar die akbash en karshond, zijn dat honden die nooit voorkomen,
ik heb er ook nog nooit van gehoord en ben wel nieuwsgierig..
Hoe zit dit nou precies...
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Klopt dat wel?kangalfan schreef:Anatolische herder is een groep van hondenrassen. Daaronder valt o.a kangal, akbash en karshond. Anatolische herder is geen apart ras. Alle kangals zijn anatolische herders maar andersom is dat niet waar. Begrijp je het nu?Ellen. schreef:Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
Bij de lijst van NL goedgekeurde honden op de site van de Raad worden de Belgische en Hollandse herder namelijk heel anders aangeduid dan de Anatolische Herdershond. De Kangal is in NL wel erkend, de Akbash niet.
Als jij gelijk zou hebben zouden ze de aanduiding daar moeten aanpassen, want zoals het er nu staat is Kangal een andere naam voor Anatolische herder, niet 1 van de rassen die onder een groep vallen.
Laatst gewijzigd door Bons op 03 okt 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik dacht ook dat de Karshond familie was van de Sarplaninac en daar ergens uit Joegoslavie komen? Dan lijkt het me geen Anatolische HerderWebborn schreef:Klopt dat we?kangalfan schreef:Anatolische herder is een groep van hondenrassen. Daaronder valt o.a kangal, akbash en karshond. Anatolische herder is geen apart ras. Alle kangals zijn anatolische herders maar andersom is dat niet waar. Begrijp je het nu?Ellen. schreef:Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
Bij de lijst van NL goedgekeurde honden op de site van de Raad worden de Belgische en Hollandse herder namelijk heel anders aangeduid dan de Anatolische Herdershond. De Kangal is in NL wel erkend, de Akbash niet.
Als jij gelijk zou hebben zouden ze de aanduiding dara moeten aanpassen, want zoals het daar nu staat is Kangal een andere naam voor Anatolische herder, niet 1 van de rassen die onder een groep vallen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
Birsu
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou nee hoor...Birsu schreef:Zover ik het weet is een anatolische herder, niet 100% kangal, maar een mix tussen een Kangal/Golden retriever of labrador..
De Anatolische Herders hond wordt ook wel Karabash, of door de Turken Kangal genoemd.
Officieel werd door de F.C.I de naam Coban Kopegi aangesteld, wat letterlijk "hond van de herder" betekent.
In Nederland gebruikt de Raad van Beheer de naam Anatolische Herder.
Hierin is geen onderscheid gemaakt van de diverse regionale type hondenrassen die Turkije rijk is.
de verschillende namen zijn ontstaan door het vele verschil in type, daarom hebben ze types naar plaatsen aldaar genoemd, een kangal is dus een anatolische herder, van het type wat voornl in Kangal voorkomt ( voorkwam)
-
kangalfan
- Zeer actief
Ik kijk regelmatig naar kangalvideos en ik lees vaak wat kangalfokkers schrijven. Ze gebruiken steeds vaker de aanduiding 'anadolu coban kopegi" (Anatolische herdershond) als overkoepelende groep voor alle verschillende herdershonden die uit Turkije komen. Ook een onderzoeksinstituut die verbonden is aan een universiteit gebruikt "Anatolische herder" om alle herdershonden uit Anatolie aan te geven. Ik hecht meer waarde aan de kangalkenners in Turkije dan aan de FCI.Bons schreef:Klopt dat wel?kangalfan schreef:Anatolische herder is een groep van hondenrassen. Daaronder valt o.a kangal, akbash en karshond. Anatolische herder is geen apart ras. Alle kangals zijn anatolische herders maar andersom is dat niet waar. Begrijp je het nu?Ellen. schreef:Kangals zijn ook wel Anatolische Herders, evenals Turkse Herder,Catootje schreef:Ik heb wel eens Anatolische Herders gezien, maar ik had nog nooit van de Kangal gehoord. Wat een prachtige honden zeg!
Als jij gelijk zou hebben zouden ze de aanduiding daar moeten aanpassen, want zoals het er nu staat is Kangal een andere naam voor Anatolische herder, niet 1 van de rassen die onder een groep vallen.
-
Duivelinnetje
- Actief
Ook ik weet (na er veel over te hebben gelezen en veel over te hebben gepraat met kenners) niet beter dan wat Birsu schrijft. Als je Anatolen bekijkt, zien ze er allemaal verschillend uit, Kangals hebben dezelfde uiterlijke kenmerken. Maar zodra je naar een show gaat met een Kangal, valt hij onder de noemer Anatolische herder, tot grote weerzin van de Turken die echt heel trots zijn op het ras Kangal.Birsu schreef:Zover ik het weet is een anatolische herder, niet 100% kangal, maar een mix tussen een Kangal/Golden retriever of labrador..
Mij maakt het niet uit of iemand mijn Mozes nu Kangal of Anatool noemt, hij wordt er niet minder om