Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geen interesse meer in pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

geen interesse meer in pups

Ongelezen bericht door maart »

de pups zijn 4 weken (voorbij). Nu, Ds wil ze praktisch niet meer zogen, dus verplicht ik haar soms van in de kist te gaan te liggen.

Ook buiten vertoont ze maar weinig interesse meer. :19: of ze wil er dan mee spelen, maar ze is gewoon te geweldig. Als er dan eentje komt zuigen, pakt ze die vast in zijn kop. (op zich niet erg en ze doet de pup ook geen pijn). Maar ze kan soms wel wat te lomp zijn lijkt me.

als ze vandaag al 3 keer bij de puppen is geweest, zal het veel zijn...

Moet ik ze laten doen? 's nachts zit ze in de kamer met pups opgesloten, maar dan ligt ze ook niet in de werpkist.

de pups eten wel erg goed hun vaste voeding, ze eten op dit moment 's morgens één kilo, 's middags wat minder en 's avonds één kilo.

Maar ze hebben toch ook wel nog nood aan af en toe wat melk?
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

als ze hun vaste voedsel goed eten, hoeft het niet perse. Keb 1 teef gehad die vond 4 wk meer als zat en anderen die tot 7 wkn zoogden (dan aten de puppen minder vast voedsel).
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd wat Seleen zegt,
als ze hun vaste voedsel goed eten is t niet erg,
hier ook verschillend, Dellie zoogde de pup die er met 9 wk was nog als ze de kans kreeg (na de 9 wk was t ook ineens over)
Umi was ze bij haar eerste nest ook met iets meer dan 4 wk zat, dit nest is pas met 4 wk aan de vaste voeding gegaan en madam vraagt er nu echt nog om om te mogen zogen.....merk het ook dat ik de puppen dus minder bij hoef te voeren....
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

Ha die Maart,

Tara heeft vandaag 4 weken geleden ook pups gekregen, weet je vast nog wel :wink: !
Hier hetzelfde probleem. Tara kijkt niet meer naar de pups om :denken: Soms verplicht ik haar bij de pups te liggen, die er dan ook als beesten op aanvallen, maar zodra ik me omdraai, staat Tara weer en wil weg..

Ze eten al redelijk vast voer en ze komen elke dag aan, dus ik ga ervan uit dat de natuur het goed regelt en Tara het goed doet..

Tara begint ook te corrigeren als ze te hard bijt en bijv. in haar poot! :evil:

Dus, ik hoop dat je pups goed blijven eten en groeien en wie weet, lopen ze elkaar nog eens tegen het hondenlijf :smile:
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
maart
Zeer actief

ok, dan laat ik het zo :ok:

Zowiezo maak ik me er niet te druk in, gezien ze goed eten en (water) drinken. Maar dacht het toch maar eens te vragen, je weet maar nooit dat ik met een abnormale mams zat :N:

mss ook maar goed dat ze niet meer zoogt, dan kunnen die hangtieten beginnen met verdwijnen :sst: (want dat is echt geen zicht :N: )
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

maart schreef:ok, dan laat ik het zo :ok:

Zowiezo maak ik me er niet te druk in, gezien ze goed eten en (water) drinken. Maar dacht het toch maar eens te vragen, je weet maar nooit dat ik met een abnormale mams zat :N:

mss ook maar goed dat ze niet meer zoogt, dan kunnen die hangtieten beginnen met verdwijnen :sst: (want dat is echt geen zicht :N: )
In plaats van water zou ik ze wel puppymelk geven. Zit ook nog het nodige in. Voor de rest gewoon op z'n beloop laten.
Maggie
Maggie
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

De teef dwingen om bij de pups te zijn terwijl ze het eigenlijk helemaal niet wil zou ik zelf niet doen. Als de pups gewoon lekker doorgroeien op het vaste voedsel en je voert ze wat puppymelk bij (zoals Tulp al aangaf), dan is er niets aan de hand.

Ik heb hier met 2 teefjes ook 2 verschillende ervaringen gehad, Sjefke bleef tot een week of 7 gewoon doorzogen en ook ruimde ze nog tot die leeftijd af en toe uitwerpselen op bij haar eerste nest), Nozem zoogde vanaf een week of 4 ook veel minder en met 6 weken was dat wel gebeurd. Zij stopte direct met uitwerpselen ruimen toen de pups vast voer kregen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena vond het op die leeftijd ook niks meer... als ze goed eten wat er al eerder gezegd is, is er niets aan de hand
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief

ok, ik hou dit in de gaten :ok:

wat me nu wel opvalt, is dat de pups precies in beurten gaan gaan zuigen :19: vb in ploegskes van 6 ofzo :denken:

Wel leuk, daarnet lag ds fijn te spelen met een pup. Het was wel hard tegen hard, ze speelde met de oranje teef, en tja, das precies geen normale :N: :mrgreen:
Ds vind het wel leuk, ze kan dan ook ff een knauw geven of eens met een poot slaan :mrgreen: waarop oranje dan gewoon heel gemeen in haar oog gaat bijten :eek: :smile:
Brightstar
Vaste gebruiker

Hee Maart,

aangezien jou hond ongeveer gelijk pupjes heeft gekregen was ik benieuwd of Ds ook zo gromt en snauwt als de pups wel willen drinken??
Tara is niet zo'n hele liefdevolle moeder, heb ik het idee.. :denken:
Of ze laat ze links liggen of als de pups wel naar haar (kunnen) toekomen
kunnen ze een grom/grauw krijgen.
Hoe ervaar jij de houding van Ds naar de pups? :idea:
Met vriendelijke groet van Karin en een poot van Tara, Amalia, Alexia, Ariane, Aida, Abe en Ayrton
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier zijn de pups een week ouder maar ook hier wordt geregeld gesnauwd. Heel prima vind ik juist. Ze worden groter en mama start met de opvoeding.
maart
Zeer actief

Brightstar schreef:Hee Maart,

aangezien jou hond ongeveer gelijk pupjes heeft gekregen was ik benieuwd of Ds ook zo gromt en snauwt als de pups wel willen drinken??
Tara is niet zo'n hele liefdevolle moeder, heb ik het idee.. :denken:
Of ze laat ze links liggen of als de pups wel naar haar (kunnen) toekomen
kunnen ze een grom/grauw krijgen.
Hoe ervaar jij de houding van Ds naar de pups? :idea:
de keren dat ze erbij gaat, is het eigenlijk gewoon voedertijd, dus ze snauwt niet.

wat ze wel doet, is er al eens mee spelen, en daarmee komt de nodige grommen en snauwen aan te pas. als er één pup alleen wil gaan drinken, dan pakt ze die bij de kop vast en zet hem zo weg van de bar :mrgreen:

gisteren was ze aan het spelen met een pupje, en dat was echt leuk om te zien, de pup mocht bijten en snauwen en grommen in Ds haar kop. Maar plots ging ze één stap te ver en toen werd ze met een duidelijk grom op haar plaats gezet.

erg interessant om zien eigenlijk, die onderlinge communicaties, ook tussen de pups onderling.
Brightstar
Vaste gebruiker

En?? Is alles verdere goed gegaan?? Pups goed gegroeid en het huis al uit??
Ga je nog een keer een nestje doen? Ds tot het eind zorgzaam geweest en leuk met de pups gespeeld?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”