Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennel Club, veranderingen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
The Kennel Club is releasing the first of these new breed standards today, for the Pekingese, and has taken a tough line with the breed following extensive and abortive consultations. This is set to radically improve the health of the Pekingese which for nearly a hundred years was bred to have a flat face; a feature which can lead to breathing problems; under the new health plan the breed will be required to have a defined muzzle.
Niemand die blij is dat de peek straks weer een gezichtje met snuit moet hebben ipv een platte bakkes?
eerst zien dan geloven. hoezee voor het initiatief van de kennelclub. dat wel. zij zijn ook de aangewezenen om dat om te draaien dacht ik zo.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tsja,ik denk dat ze ook niet meer anders kunnen na wat ik laatst gelezen en gezien heb,maar inderdaad eerst zien en dan geloven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Lees ik nou goed dat er straks in Engeland geen pups meer gefokt mogen worden door mensen die niet door de KennelClub zijn goedgekeurd? Dat betekent dat er alleen nog maar rashonden gefokt mogen? :denken:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Mizzsylver schreef: denk je echt dat dat gaat komen dan?
De kennelclub gaat zo failliet, als in de rest van de wereld de rashonden er zo uit blijven zien zoals ze nu doen, en in Engeland moeten ze er ineens anders uit gaan zien, bv een peek met gezicht, dan komt de rest van de wereld niet meer naar Crufts.

De FCI zou zich in moeten zetten hiervoor. Rasspecifieke fokreglementen maken en hun leden (de kennelclubs in alle aangesloten landen) verplichten die na te leven. Niet elk land voor zich.
de FCI staat los van de AKC en de kennelclub
daarbij heeft engeland zoizo al eigen rasstandaarden die bij sommige rassen behoorlijk verschillen met de FCI of de AKC standaarden.
overigens erkennen de AKC en kennelclub aanzienlijk minder rassen dan de FCI.

alles goed en wel bekeken zouden ze inderdaad alles gelijk moeten trekken, en deze allemaal beter moeten samen werken en 1 vuist maken, ben ik helemaal met je eens, maar dus niet alleen de FCI :wink:

maar dat zal wel een utopie zijn, aangezien elk FCI land bijvoorbeeld al verschillende regels heeft op shows tbv kampioenschappen e.d. dat zouden ze ook gelijk moeten trekken vind ik.

desalniettemin vind ik dit al een goed teken, nu nog een goede uitvoering zien :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef::blah: :blah: en maar doen alsof ze dit heeeelemaal op eigen intiatief hebben gedaan *getrommel op de borst*, ze waren er allang mee bezig :pffff: :pffff: , 'they have been working hard in recent years abladiebla'.

ja hoor, helemaal toeval, dat samenvallen met de BBC-film :roll: .
Ik denk eerder dat er verbanden zijn met Europese regelgeving zo hier en zo daar.
Oostenrijk is ook al bezig en er zijn nog veel meer landen. Het BRS hier is ook niet direct uit de lucht komen vallen tenslotte.

Engeland zal niet achteraan willen komen met dit verhaal, want tja, ze vallen toch al buiten de FCI. Dat willen ze natuurlijk zelf, maar toch.
Ze houden er niet van met dingen achter de feiten aan te lopen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge O schreef:
Marjoleine schreef:Ze houden er niet van met dingen achter de feiten aan te lopen.
dat hebben ze dan wel goed verborgen kunnen houden :mrgreen: .
het blijven Engelsen, die lopen altijd op alles achter :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Eerlijk gezegd maakt het me geen bal uit of het nou door die BBC-documentaire komt of door andere zaken: ik juich dit alles van ganser harte toe. Natuurlijk is het afwachten of het in de praktijk ook echt allemaal zo zal werken maar op zijn minst is de voorzet gegeven en er zullen allicht een aantal zaken verbeteren. Om met Jacobse en Van Es te spreken: het ken er nooit op achteruit gaan.

Het is wél een beetje gemiste kans dat er niet meteen wereldwijd of op zijn minst in Europees verband een aanpak is afgesproken. Pekinezen met platte bekken vind je ook in Nederland en ook in Frankrijk, tenslotte. Net als het fokken op de schoonheid en minder op gezondheid. Wat dat betreft wordt het echt tijd dat al die clubs eens echt de handen ineen gaan slaan.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
Hanneke schreef: Pekinezen met platte bekken vind je ook in Nederland en ook in Frankrijk, tenslotte. Net als het fokken op de schoonheid en minder op gezondheid. Wat dat betreft wordt het echt tijd dat al die clubs eens echt de handen ineen gaan slaan.
om niet te vergeten dat pekinezen maar één van de vele platbekrassen zijn.
En geen woord over de cavalier, waar het tenslotte allemaal mee begon in die BBC-documentaire.

Maar ik vind het prima dat ze het zo aanpakken (als ze er echt werk van maken, that is), want Engeland is toch wel redelijk toonaangevend in de hondenwereld, dacht ik?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Goed initiatief van Engeland maar hoop dat de FCI snel meedoet. Anders word het voor Engeland ook vrij moeilijk. De Mopshonden daar waren toch zo'n beetje allemaal familie van elkaar? Dan word dat moeilijk als zij als enigste land het exterieur van die hond willen veranderen. Kunnen ze dus geen dekreuen of pups uit andere landen halen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”