ik denk dan: zo kan iedereen zomaar rottweilers met stamboom fokken en dan krijg je toch geen goede honden en mooie honden en hebben ze straks allemaal HD.
wat vinden jullie hier nu van?
Moderator: moderatorteam
-------------------------------------------------------
55 cm schofthoogte voor een teef, die voldoet ook nog hoor, dat is 55-62 cmrick en kimo schreef:ik vind een mooie rottweiler een hond die voldoet aan de rasstandaard van de rottweiler dus niet 55 cm schofthoogte om maar iets te noemen. dan krijg je straks honden die weinig meer weg hebben van een rottweiler. snap je
Nee, hoor, maar ja, daar kan jij ook niet van op de hoogte zijn...je fokt immers niet volgens de Rasstandaard :N:herejede schreef:55 cm schofthoogte voor een teef, die voldoet ook nog hoor, dat is 55-62 cmrick en kimo schreef:ik vind een mooie rottweiler een hond die voldoet aan de rasstandaard van de rottweiler dus niet 55 cm schofthoogte om maar iets te noemen. dan krijg je straks honden die weinig meer weg hebben van een rottweiler. snap je
Nee, dat wilde de NRC juist niet, die wilde dat de stamboomafgifte gekoppeld is aan de fokregels van de RV....en dit is ook jaren zo geweest. Maar vorig jaar of begin dit jaar heeft de RvB het convenant met de NRC eenzijdig opgezegd, maar houd wel vast aan die MAG test...voor stamboom uitgifte...rick en kimo schreef:dat zou heel goed kunnen daar ging het wel over dat alleen de mag test nog nodig was om een stamboom te krijgen. mij is vertelt dat de NRC dit wou doen maar dan zal diegene dat wel zo gehoort hebben maar ik ben natuurlijk homes niet dus ik ken niet met zekerheid zeggen of het waar was of nie.
Rasbeschrijving:tura schreef:Nee, hoor, maar ja, daar kan jij ook niet van op de hoogte zijn...je fokt immers niet volgens de Rasstandaard :N:herejede schreef:55 cm schofthoogte voor een teef, die voldoet ook nog hoor, dat is 55-62 cmrick en kimo schreef:ik vind een mooie rottweiler een hond die voldoet aan de rasstandaard van de rottweiler dus niet 55 cm schofthoogte om maar iets te noemen. dan krijg je straks honden die weinig meer weg hebben van een rottweiler. snap je
11- Grootte en Gewicht
Schofthoogte reuen : 61 tot 68 cm, 61-62=klein, 63-64=middelgroot, 65-66=groot-juiste grote, 67-68=zeer groot.
Teven: 56 tot 63 cm, 56-57=klein, 58-59=middelgroot, 60-61=groot-juiste grootte, 62-63=zeer groot.
Gewicht reuen : ca. 50 kg, teven ; ca 42 kg.
55 is dus te klein....
64 is weer te groot...