Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stoppen met behendigheid??
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
stoppen met behendigheid??
Ik doe nu al een aantal weken behendigheid met Boy (shih tzu), op aanraden van een gedragsdeskundige. Boy heeft namelijk een beetje maling aan mij, en daarom leek het haar goed om o.a. meer met hem bezig te zijn....
Alleen nu merk ik, dat hij het helemaal niet leuk vind. Hij springt wel over de hindernissen, en gaat door de tunnels wanneer ik het zeg, maar hij doet het niet omdat HIJ het leuk vind, en vaak weigert hij ook..
Kwa beloning wil hij alleen een snoepje.. speelgoed e.d. reageerd hij niet op.
Hij gaat echt niet met plezier mee.... nu zit ik er dus aan te denken daarmee te stoppen en wat anders te doen/zoeken. Doe ik daar goed aan of moet ik hem toch dwingen erin dat hij het leuk moet gaan vinden???
Alleen nu merk ik, dat hij het helemaal niet leuk vind. Hij springt wel over de hindernissen, en gaat door de tunnels wanneer ik het zeg, maar hij doet het niet omdat HIJ het leuk vind, en vaak weigert hij ook..
Kwa beloning wil hij alleen een snoepje.. speelgoed e.d. reageerd hij niet op.
Hij gaat echt niet met plezier mee.... nu zit ik er dus aan te denken daarmee te stoppen en wat anders te doen/zoeken. Doe ik daar goed aan of moet ik hem toch dwingen erin dat hij het leuk moet gaan vinden???
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- Katja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shelties !!!
- Contacteer:
Ik zou zeggen ; geef het nog niet op ! Gewoon lekker doorgaan en hartstikke vrolijk doen
Denk niet dat je hem kunt dwingen het leuk te vinden... jij moet proberen het leuk te maken
Misschien kun je intussen kijken of er meer is wat je kunt doen. Zoals bijv G&G, Flyball, Doggydance enz. Maar blijf vooral lekker bezig. Succes .

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Als de band tussen jullie niet je-van-het is (en dat begrijp ik uit je verhaal), zie je dat terug in hoe de sport gaat. Ik zou agility even laten varen en werken aan de band tussen jullie. Gewoon wat truukjes gaan leren, samen spelen, etc. Als dat goed gaat, kun je vervolgens een sport gaan zoeken die jullie beide leuk vinden.
Lessen volgen terwijl hij er geen bal aan vindt en hij er regelmatig de brui aan geeft, leert hem alleen maar dat samen met jou bezig zijn stom is en hij kan doen en laten wat hij wil.
Lessen volgen terwijl hij er geen bal aan vindt en hij er regelmatig de brui aan geeft, leert hem alleen maar dat samen met jou bezig zijn stom is en hij kan doen en laten wat hij wil.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ligt eraan hoe je traint en waar je trainer op let.
Als je aan je band moet werken en je hebt een trainer die je daar bij de behendigheid bij helpt, dan zou ik vooral doorgaan! Doet hij dat niet dan zou ik op zoek gaan naar een plaats/sport (doet er niet toe wat) waar je geholpen wordt om die band op te bouwen.
Mijn eerste behendigheidtrainer werkte tijdens de behendigheid aan lichaamstaal, communicatie, omgang met je hond, gehoorzaamheid etc. dat is super. Ook heb ik plaatsen meegemaakt waar het alleen om behendigheid draait, dat kan ik dan niet aanbevelen. Dan is het belangrijker om eerst die band te hebben.
Als je aan je band moet werken en je hebt een trainer die je daar bij de behendigheid bij helpt, dan zou ik vooral doorgaan! Doet hij dat niet dan zou ik op zoek gaan naar een plaats/sport (doet er niet toe wat) waar je geholpen wordt om die band op te bouwen.
Mijn eerste behendigheidtrainer werkte tijdens de behendigheid aan lichaamstaal, communicatie, omgang met je hond, gehoorzaamheid etc. dat is super. Ook heb ik plaatsen meegemaakt waar het alleen om behendigheid draait, dat kan ik dan niet aanbevelen. Dan is het belangrijker om eerst die band te hebben.
-
- Zeer actief
Hoi,
Zou voor jou een hondenschool met clickertraining iets kunnen zijn? Ik heb gemerkt dat dat bij Merlijn een wereld van verschil uitmaakt namelijk.
Ik ben zeker van mening dat je het "moet blijven proberen" maar aan de andere kant zit daar een grens in. Ik vind dat iedereen "iets" moet doen met zijn hond, maar dat kan willekeurig welke sport zijn of jagen of behendigheid of flyball of Treibball of eh.. gehoorzaamheid, doggydance... alles is goed, zolang baas EN hond het maar leuk vinden.
Het kan dus dat jouw hond agilitye niets vindt, of dat de manier van aanleren geen click met 'm heeft (dan kan andere hondenschool een idee zijn). Dan kan het zeker een overweging zijn om een andere hondenschool te zoeken die iets doet waar jouw hond (met jou!) wel plezier aan beleeft.
Het kan ook (let op; KAN) dat hij oppikt dat jij het misschien niet leuk vind, maar dat je behendigheid doet omdat je "moet"?
Nog even proberen dus, en anders op zoek naar of een andere school of een andere cursus (dus geen behendigheid maar een andere 'tak van sport')
Groetjes,
Suzanne
Zou voor jou een hondenschool met clickertraining iets kunnen zijn? Ik heb gemerkt dat dat bij Merlijn een wereld van verschil uitmaakt namelijk.
Ik ben zeker van mening dat je het "moet blijven proberen" maar aan de andere kant zit daar een grens in. Ik vind dat iedereen "iets" moet doen met zijn hond, maar dat kan willekeurig welke sport zijn of jagen of behendigheid of flyball of Treibball of eh.. gehoorzaamheid, doggydance... alles is goed, zolang baas EN hond het maar leuk vinden.
Het kan dus dat jouw hond agilitye niets vindt, of dat de manier van aanleren geen click met 'm heeft (dan kan andere hondenschool een idee zijn). Dan kan het zeker een overweging zijn om een andere hondenschool te zoeken die iets doet waar jouw hond (met jou!) wel plezier aan beleeft.
Het kan ook (let op; KAN) dat hij oppikt dat jij het misschien niet leuk vind, maar dat je behendigheid doet omdat je "moet"?
Nog even proberen dus, en anders op zoek naar of een andere school of een andere cursus (dus geen behendigheid maar een andere 'tak van sport')
Groetjes,
Suzanne
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik denk dat het voor jou alleen maar frustrerend werkt als je hondje er de brui aan geeft of weinig plezier heeft in het spelletje en dit werkt denk ik averechts op jullie band samen.
Ik zou iets zoeken wat jullie beide leuk vinden, samen plezier hebben versterkt jullie band meer dan samen dingen "moeten doen".
Overigens sluit ik niet uit dat wanneer jullie band verbeterd is het spelletje behendigheid ook een stuk leuker wordt, maar dat kan je altijd nog bekijken, mocht je dit willen
Heel veel succes ermee.
Ik zou iets zoeken wat jullie beide leuk vinden, samen plezier hebben versterkt jullie band meer dan samen dingen "moeten doen".
Overigens sluit ik niet uit dat wanneer jullie band verbeterd is het spelletje behendigheid ook een stuk leuker wordt, maar dat kan je altijd nog bekijken, mocht je dit willen

Heel veel succes ermee.

- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In overleg met de instructeurs is besloten dat we nog 1 les doen. De afgelopen les (dinsdag) hebben we parcour gelopen met de riem vast. Waardoor ik hem dat zetje kon geven wanneer hij over een hindernis moest springen... bij de tunnel ging dat niet, en bleef hij dus staan.
Volgende week doen we alles met de riem los... weigerd hij dan nog.... (hij sjokt maar een beetje mee) gaan we toch iets anders zoeken.
IK vind het wel leuk, maar je motivatie wordt wel minder wanneer je een hond hebt die niet echt met plezier meegaat.
Volgende week doen we alles met de riem los... weigerd hij dan nog.... (hij sjokt maar een beetje mee) gaan we toch iets anders zoeken.
IK vind het wel leuk, maar je motivatie wordt wel minder wanneer je een hond hebt die niet echt met plezier meegaat.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

Ailena schreef:In overleg met de instructeurs is besloten dat we nog 1 les doen. De afgelopen les (dinsdag) hebben we parcour gelopen met de riem vast. Waardoor ik hem dat zetje kon geven wanneer hij over een hindernis moest springen... bij de tunnel ging dat niet, en bleef hij dus staan.
Lijkt me niet handig om een hond die er geen zin in heeft met de riem te begeleiden zodat hij wel "moet". Denk niet dat hij er daardoor meer zin in krijgt, hooguit minder....
Werk je met zijn lievelingsspeeltje of voertje???
Zijn jullie wel begonnen met latjes op de bodem en een tunnel die maar enkele cm lang is, dus niet helemaal lang getrokken, maar helemaal ingeklapt. Zo niet, dan zou ik daar niet lang meer trainen. Niet elke hond ziet in waarom hij over die gekke dingen moet springen. Wij leerde iedere hond met de latjes op de bodem de eigenaar te volgen (die enthousiast was en veel beloonde en speeltje/voertje had) en als dat goed ging, de latjes en andere toestellen langzaam weer een beetje hoger. Daar nooit gemerkt dat honden weigerden (tenzij de eigenaar ze verkeerd stuurde waardoor ze echt niet konden springen, maar dat is wat anders) Zat heel vroeger bij een vereniging waar de honden vanaf dag 1 moesten springen en daar zag ik dergerlijk weiger gedrag veel vaker. Denk hierdoor dus dat de manier van trainen veel invloed heeft op de motivatie van de hond.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi
Ik denk dat je met hem wel een band op kan bouwen mbv de agility.
Alleen moet de pret voorop staan en niet de uitvoering van de toestellen.
Als je samen losse toestellen doet en er daarna een feestje van maakt,
wordt de band beter en gaat het samen steeds makkelijker.
Een heel parkoersje lopen lijkt me niet de oplossing en zeker niet aangelijnd.
Bh is een sport wat je samen doet en er dus een goede band moet zijn.
Die band is er niet maar kan wel komen door samen de toestellen te doen.
En alleen doorgaan als jij het ook leuk vind.
Het opbouwen van een band die er niet is kost tijd welke sport je ook doet.
heel veel sterkte
Erica
Ik denk dat je met hem wel een band op kan bouwen mbv de agility.
Alleen moet de pret voorop staan en niet de uitvoering van de toestellen.
Als je samen losse toestellen doet en er daarna een feestje van maakt,
wordt de band beter en gaat het samen steeds makkelijker.
Een heel parkoersje lopen lijkt me niet de oplossing en zeker niet aangelijnd.
Bh is een sport wat je samen doet en er dus een goede band moet zijn.
Die band is er niet maar kan wel komen door samen de toestellen te doen.
En alleen doorgaan als jij het ook leuk vind.
Het opbouwen van een band die er niet is kost tijd welke sport je ook doet.
heel veel sterkte
Erica