Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een vraagje
Moderator: moderatorteam
- rick en kimo
- Actief
een vraagje
ik vroeg me af of waneer je honden fokt en je hebt een paar nestjes gehad of je dan minder snel een band met de pups krijgt.
dit vraag ik omdat ik 3 jaar vogels heb gehouden en nog steeds doe op kleine schaal, want doordat ik vogels heb gehad krijg ik geen band meer met men ratten en met men vogels.
eerst had ik dat wel met de vogels en de ratten want met de eerste vogeltje ging ik naar de dieren arts om ze in te laten slapen maar als er nu een ziek is doe ik het zelf (alleen bij de vogels dan bij de ratten ga naar de dieren arts voor alles.) het klinkt wel wat hard maar anders word het duur.
want als dit ook geld met honden fokken dan zie ik van mijn plannen af.
dit vraag ik omdat ik 3 jaar vogels heb gehouden en nog steeds doe op kleine schaal, want doordat ik vogels heb gehad krijg ik geen band meer met men ratten en met men vogels.
eerst had ik dat wel met de vogels en de ratten want met de eerste vogeltje ging ik naar de dieren arts om ze in te laten slapen maar als er nu een ziek is doe ik het zelf (alleen bij de vogels dan bij de ratten ga naar de dieren arts voor alles.) het klinkt wel wat hard maar anders word het duur.
want als dit ook geld met honden fokken dan zie ik van mijn plannen af.
-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Eh...Ik snap er niks van
Met pups krijg je wel een band maar die gaan hoe dan ook de deur uit. Pas als je een pup aanhoudt kan je gaan werken aan een langdurige band.
Verder, tja...Ik heb 2 honden waar ik een band mee heb, 2 slangen waar je vrijwel geen band mee kan krijgen.
En ik fok muizen en we maken de jongen zelf dood. Heel simpel: Ik vind het leuke beestjes en zolang ze leven zorg ik er goed voor en speel ik zelfs met ze dus heb je een soort band. Is het de hoogste tijd dan schakel ik om, wordt het voer en zal ik er geen traan om laten om ze te doden.
Maar dat is voor een ander doel.
Kortom, het is maar waar je prioriteiten liggen. Met een nest pups heb je minder lang de kans een band op te bouwen. En wat je overige dieren betreft: Prioriteiten stellen. Ook met een nest pups kun je aandacht besteden aan je andere beesten.
Met pups krijg je wel een band maar die gaan hoe dan ook de deur uit. Pas als je een pup aanhoudt kan je gaan werken aan een langdurige band.
Verder, tja...Ik heb 2 honden waar ik een band mee heb, 2 slangen waar je vrijwel geen band mee kan krijgen.
En ik fok muizen en we maken de jongen zelf dood. Heel simpel: Ik vind het leuke beestjes en zolang ze leven zorg ik er goed voor en speel ik zelfs met ze dus heb je een soort band. Is het de hoogste tijd dan schakel ik om, wordt het voer en zal ik er geen traan om laten om ze te doden.
Maar dat is voor een ander doel.
Kortom, het is maar waar je prioriteiten liggen. Met een nest pups heb je minder lang de kans een band op te bouwen. En wat je overige dieren betreft: Prioriteiten stellen. Ook met een nest pups kun je aandacht besteden aan je andere beesten.
- rick en kimo
- Actief
ratten zijn geen voer die had ik gehaald als gezelschaps dier maar nu krijg ik er geen band mee ik zal maar een voorbeeld noemen dat bv bij sommige kennels ouder dieren worden aan geboden en ik bedoel dus als je daar dan makkelijker mee word zou ik dus nooit willen fokken.
mijn plannen dat ik ooit wel graag wil fokken.
Laatst gewijzigd door rick en kimo op 01 nov 2008 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
- Mit
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is je vraag dan nu precies en wat zijn je plannen of ideen daaroverrick en kimo schreef:ratten zijn geen voer die had ik gehaald als gezelschaps dier maar nu krijg ik er geen band mee ik zal maar een voorbeeld noemen dat bv bij sommige kennels ouder dieren worden aan geboden en ik bedoel dus als je daar dan makkelijker mee word zou ik dus nooit willen fokken.
- rick en kimo
- Actief
- rick en kimo
- Actief
- Mit
- Zeer actief
Volgens mij snap ik hem. Ik denk niet dat het eraan ligt dat je niet makkelijk meer een band krijgt met dieren als je er meerdere hebt ofzo hoor.rick en kimo schreef:ratten zijn geen voer die had ik gehaald als gezelschaps dier maar nu krijg ik er geen band mee ik zal maar een voorbeeld noemen dat bv bij sommige kennels ouder dieren worden aan geboden en ik bedoel dus als je daar dan makkelijker mee word zou ik dus nooit willen fokken.
Het kan per dier verschillen toch? Ik heb 4 ratten gehad als huisdier, waarvan ik met 2 een band had en met 2 niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Of je op den duur ook zo makkelijk afstand van je honden doet als nu van je ratjes, bedoel je?
Tja, bij mij is het een kwestie van de knop omzetten.
Als ik weet dat ik misschien een pup aan ga houden vind ik het dan ook moeilijker dan wanneer ik van te voren weet dat ik dat niet doe.
Als je weet dat er misschien een blijft, weet je ook dat je met een een band op zal gaan bouwen en zijn ze allemaal potentieel jouw hondje tot je hebt gekozen.
Als je weet dat er niets blijft, stel je je daar op in (ik tenminste).
Dan krijg je nog steeds een band, maar anders.
Herplaatsen is iets heel anders en hangt bovendien af van de reden, lijkt mij.
Zelf doden zou ik niet kunnen.
Ik werd ooit gevraagd om een sectie te assisteren bij een van mijn eigen dieren en dat kon ik ook niet.
Maar ik neem aan dat dat verschillend is.
Tja, bij mij is het een kwestie van de knop omzetten.
Als ik weet dat ik misschien een pup aan ga houden vind ik het dan ook moeilijker dan wanneer ik van te voren weet dat ik dat niet doe.
Als je weet dat er misschien een blijft, weet je ook dat je met een een band op zal gaan bouwen en zijn ze allemaal potentieel jouw hondje tot je hebt gekozen.
Als je weet dat er niets blijft, stel je je daar op in (ik tenminste).
Dan krijg je nog steeds een band, maar anders.
Herplaatsen is iets heel anders en hangt bovendien af van de reden, lijkt mij.
Zelf doden zou ik niet kunnen.
Ik werd ooit gevraagd om een sectie te assisteren bij een van mijn eigen dieren en dat kon ik ook niet.
Maar ik neem aan dat dat verschillend is.
- rick en kimo
- Actief
ik zal maar een voorbeeld noemen als hier een vogel dood gaat denk ik jammer terwijl ik er eerst echt mee zat.
er zullen ook echt wel pups dood gaan en als ik dan ook denk jammer zou ik het niet willen.
er zullen ook echt wel pups dood gaan en als ik dan ook denk jammer zou ik het niet willen.
- Mit
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Je wordt ook ouder he? Vroeger huilde ik om mijn hamster, later is het toch tja..anders.rick en kimo schreef:ik zal maar een voorbeeld noemen als hier een vogel dood gaat denk ik jammer terwijl ik er eerst echt mee zat.
Maar met honden krijg je een veel diepere band dan met vogeltjes denk ik, dus je zal niet meemaken dat je bij een dode pup denkt: Jammer.
Tenzij het eventueel een doodgeboren pup is, misschien is het dan iets anders.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, sommige dingen wennen inderdaad, maar afvlakken: nee.
Elk nest heeft er wel een die extra leuk is.
Maar het hangt erg af van de reden waaróm je fokt, denk ik.
Ik fok heel bewust om een bijdrage te leveren aan het ras en probeer ook om dieren in de fokkerij te krijgen, daar begeleid ik ook in als dat nodig is.
Als je fokt voor het geld zal het vast anders zijn.
Elk nest heeft er wel een die extra leuk is.
Maar het hangt erg af van de reden waaróm je fokt, denk ik.
Ik fok heel bewust om een bijdrage te leveren aan het ras en probeer ook om dieren in de fokkerij te krijgen, daar begeleid ik ook in als dat nodig is.
Als je fokt voor het geld zal het vast anders zijn.
- rick en kimo
- Actief
ik zou nooit fokken voor het geld ik weet ook wel dat een goed verzorgd nest meer zal kosten dan het zal op leveren en ik wil fokken om het ras te versterken.
ik snap wat jullie bedoelen.
ik wil dit graag weten omdat ik het vervelend vind dat ik nu minder om kleine dieren geef.
ik snap wat jullie bedoelen.
ik wil dit graag weten omdat ik het vervelend vind dat ik nu minder om kleine dieren geef.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij fokken niet veel. Ik ben gek met de pupjes. Maar als ze weg gaan heb ik daar geen moeite mee. Ik stel me daar op in. En we boffen bijna altijd door zeer selectief te werk te gaan met de kopers. Tot nu toe hebben we altijd uit elk nest wat aangehouden voor de show, en later eventueel voor de fok. Oudere honden gaan zelden weg, en dan ook nog vaak naar familie. Inslapen bij puppen als het echt nodig is doen we ook zelf. Maar gelukkig is dat nog maar 2 x voor gekomen. Zijn de puppen ouder dan doet de d.a het.rick en kimo schreef:ik zal maar een voorbeeld noemen als hier een vogel dood gaat denk ik jammer terwijl ik er eerst echt mee zat.
Maggie
Maggie
- rick en kimo
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- rick en kimo
- Actief
- rick en kimo
- Actief
je snapt me niet en je hoeft niet meteen zo aan te vallen van "je kan beter geen honden fokken"
ik heb het over dat als je geen band krijgt met die pups dan hoeft het niet.
ik heb het niet over geld.
ik kan het ook niet anders uit leggen.
je kent me amper en uit een paar berichtjes denk jij te kunnen zeggen dat ik beter niet kan fokken omdat ik het volgens jouw niet goed heb uitgelegt. je kunt toch ook gewoon vragen of ik voor het geld wil fokken je hoeft toch niet meteen je oordeel te vellen.
en met dat laat zitten ik bedoel gewoon "vergeet wat ik zij".
maar ik heb geen zi om hier ruzie te krijgen.
ik weet niet of dit nu het geval is maar als het verkeerd te recht gekomen is sorry daarvoor.
je kent me amper en uit een paar berichtjes denk jij te kunnen zeggen dat ik beter niet kan fokken omdat ik het volgens jouw niet goed heb uitgelegt. je kunt toch ook gewoon vragen of ik voor het geld wil fokken je hoeft toch niet meteen je oordeel te vellen.
ik weet niet of dit nu het geval is maar als het verkeerd te recht gekomen is sorry daarvoor.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon niet reageren.rick en kimo schreef:je snapt me niet en je hoeft niet meteen zo aan te vallen van "je kan beter geen honden fokken"
Ik heb ook dit soort reacties gehad op sommige items. Als je kijkt naar het aantal geplaatste berichten van haar kun je daaruit opmaken dat ze overal op reageert.
Maggie
Maggie
-
sampiej
- geregistreerd lid
tja ik moet zeggen dat ik het allemaal wel begrijp ... maar het lijk mij dat de eerste paar nesten heel moeilijk weg te doen zijn. Een goede fokker geeft ook veel om zijn honden en wil dan ook dat ze goed terecht komen. Maar hoe vaker je zal gaan fokker hoe meer afstand je zal gaan houden van je puppen .. lijkt mij zoniet ... moet je ook maar niet gaan fokken.
Maar een tip is dan wel 1 keer in de zoveel tijd een leuke meeting houden.
greetzz Sam & Gina

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
MIsschien ligt het eraan hoe je zelf bent. Ik had vroeger ook vogels die af en toe jonge vogels kregen. Ik vond de 10e vogel net zo leuk als de eerste.
Bij mijn nestje had ik een band met de pups en heb ik ruim 7 weken alles wat ik kon gegeven aan dit nestje. Ik was dol op de pups en heb genoten van iedere minuut. Ik weet zeker dat ik na 25 nesten nog net zo ga genieten.
Als je het zo voelt bij je vogels en ratten zou het ook best kunnen dat je dat bij puppen gaat voelen. Ik denk niet dat je hier ervaringen kunt vragen, ieder voelt dat anders. Fokken moet je alleen doen als je een band op kunt bouwen met de pups, pups hebben dit nodig in hun latere leven.
Als je twijfelt niet fokken dus.
Bij mijn nestje had ik een band met de pups en heb ik ruim 7 weken alles wat ik kon gegeven aan dit nestje. Ik was dol op de pups en heb genoten van iedere minuut. Ik weet zeker dat ik na 25 nesten nog net zo ga genieten.
Als je het zo voelt bij je vogels en ratten zou het ook best kunnen dat je dat bij puppen gaat voelen. Ik denk niet dat je hier ervaringen kunt vragen, ieder voelt dat anders. Fokken moet je alleen doen als je een band op kunt bouwen met de pups, pups hebben dit nodig in hun latere leven.
Als je twijfelt niet fokken dus.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik zie het zo...
Ik kweek valkparkietjes. Bij sommige jongen moest ik wel even slikken als ze weggingen, maar meestal lukt het me prima om geen band met ze te krijgen. (Ik heb er van afgelopen seizoen nog 4 zitten en zal blij zijn als ze allemaal een plekje hebben gevonden!)
Echter; met een paar van de ouderdieren heb ik WEL een band. En die blijft ook, onafhankelijk van hun jongen.
Bedoel jij nu dat je geen band meer met de ouderdieren had toen je begon te fokken?
Ik kweek valkparkietjes. Bij sommige jongen moest ik wel even slikken als ze weggingen, maar meestal lukt het me prima om geen band met ze te krijgen. (Ik heb er van afgelopen seizoen nog 4 zitten en zal blij zijn als ze allemaal een plekje hebben gevonden!)
Echter; met een paar van de ouderdieren heb ik WEL een band. En die blijft ook, onafhankelijk van hun jongen.
Bedoel jij nu dat je geen band meer met de ouderdieren had toen je begon te fokken?

-
doggy
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat vind ik dus niet. Als je goed fokt hou je geen afstand. Je weet van te voren dat ze weggaan maar dat betekend nog niet dat je geen band opbouwt.sampiej schreef:tja ik moet zeggen dat ik het allemaal wel begrijp ... maar het lijk mij dat de eerste paar nesten heel moeilijk weg te doen zijn. Een goede fokker geeft ook veel om zijn honden en wil dan ook dat ze goed terecht komen. Maar hoe vaker je zal gaan fokker hoe meer afstand je zal gaan houden van je puppen .. lijkt mij zoniet ... moet je ook maar niet gaan fokken.
-
doggy
Daarna zegt hij:kitty schreef:Dat vind ik dus niet. Als je goed fokt hou je geen afstand. Je weet van te voren dat ze weggaan maar dat betekend nog niet dat je geen band opbouwt.sampiej schreef:tja ik moet zeggen dat ik het allemaal wel begrijp ... maar het lijk mij dat de eerste paar nesten heel moeilijk weg te doen zijn. Een goede fokker geeft ook veel om zijn honden en wil dan ook dat ze goed terecht komen. Maar hoe vaker je zal gaan fokker hoe meer afstand je zal gaan houden van je puppen .. lijkt mij zoniet ... moet je ook maar niet gaan fokken.
......lijkt mij zo niet......
-
estelle
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik fok zelf niet, dus kan ik je hierop geen antwoord op geven. Persoonlijk denk ik dat je met al je pups steeds weer een band opbouwt. Een goede fokker is m.i. veel met zijn pups bezig en ik kan me niet voorstellen dat je dan geen band opbouwt. Maar ik denk wel dat het voor een groot deel bepaald hoe je zelf bent. Ik heb momenteel 6 ratten, waarvan ik met allemaal een goede band heb. Je hebt er natuurlijk wel altijd 1 of meer tussen zitten waar je een hele sterke band mee hebt, want ze hebben allemaal ieder hun eigen karakter en het ene karakter spreekt je meer aan dan het andere karakter. Ik heb momenteel er weer een zorgenkindje bij en dat maakt de band heel sterk. Ik heb een jaar geleden ook zo'n zorgenkindje gehad en om er dan op een gegeven moment een punt achter te moeten zetten is echt vreselijk moeilijk voor mij. Je weet dat het beter is voor het beestje, maar ratten overlijden nu eenmaal zelden aan ouderdom en ik ben er dan ook helemaal kapot van als 1 van mijn ratten moet worden ingeslapen.
Dat wordt echt niet minder. Maar als je alles hebt gedaan voor jouw eigen idee en het zorgenkindje die je altijd 's avonds lekker in een handdoek gewikkeld mee op de bank nam en lekker verwende toch moet worden ingeslapen, is dat erg verdrietig en fustrerend.
Ik ben ondertussen wel een beetje afgedwaald, geloof ik.
Ik ben ondertussen wel een beetje afgedwaald, geloof ik.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 02 nov 2008 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.