Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oefendag Berg a/d Maas Limburg

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Oefendag Berg a/d Maas Limburg

Ongelezen bericht door Inge »

Vandaag was het dan zover, de allereerste oefendag voor Biène en mezelf voor het basiscertificaat.
Vanmorgen om 6 uur stond ik dus (erg slaperig nog) naast mijn bed.
Om kwart over 7 vertrok ik met Marouck en Biène (Nika had ik vanwege het weer lekker thuis gelaten, warm en droog).
Na Twan (clubgenoot) opgehaald te hebben in Eindhoven vertrokken we naar het zuiden, waar we rond half 9 arriveerden.
Na de honden uitgelaten te hebben en even kennis gemaakt te hebben met een paar mensen in de kantine, werden we rond kwart voor 9 officieel verwelkomd door de afdeling Limburg en vertrokken we in een lange rij auto's naar de speurvelden.

Bij de speurvelden mochten ikzelf en Ellen (Gos) het spits afbijten.
Mij werd gevraagd hoever ik nu was qua speuren (tja, een U-tje en net begonnen met het eindvoorwerp) en daarna werd een spoortje uitgelegd. Henk, de speurexpert :wink: die het spoor uitlegde, vroeg wat ik straks wilde met de voorwerpen (apporteren of verwijzen). Op mijn antwoord dat ik haar eigenlijk wil laten verwijzen omdat ik dat het rustigste vind, kreeg ik te horen dat als Biène het commando af kende ze ook meerdere voorwerpen op het spoor kon hebben :eek: dus hij legde een spoor met 2 voorwerpen + een eindvoorwerp, met op mijn verzoek wel wat voer op het spoor.
En toen mocht ik het spits af gaan bijten. :eek:

Bij het uit de auto halen van Biène was ze weer eens wat dwarsig (ik kom er niet uit :boos: ) en moest ik haar uit de kennel trekken, waardoor ze wat gestresst was, dus even een paar minuutjes laten wennen aan alles om haar heen en toen naar het spoor toe.
Ze ging rommelig van start, veel stukjes afwijken van het spoor, veel te hard willen zodat ik met kracht haar tegen moest houden etc. De eerste hoek nam ze heel strak en vanaf dat moment begon ze ook netter te speuren. Ze werd rustiger en geconcentreerder.
Vlakbij het eerste voorwerp werd ik erop attent gemaakt en bij het voorwerp kreeg ik haar met een commando af. Biène (die dat nog nooit gedaan heeft en het dus ook nog niet snapt) wilde direct het voorwerp in haar bek nemen (apporteren), maar met een foei liet ze het toch los. Henk maakte haar vervolgens met zijn hand attent op het voorwerp en ik moest zeggen dat ze braaf was. :wink: Daarna mocht ik verder gaan. Ik vergat het voorwerp eerst op te nemen en te laten zien (wat stom...helemaal vergeten :oops: ). Biène speurde nu netjes verder en ook de tweede hoek werd weer strak genomen. Weer werd ik erop geattendeerd waar het voorwerp lag en kon ik haar dus af laten gaan. Ik was wel iets te vroeg, volgens Henk had ze het voorwerp eigenlijk nog niet echt geroken. :wink: Weer maakte Henk Biène attent op het voorwerp en daarna moest ik dat zelf doen. Toen voorwerp oprapen, laten zien (hand omhoog) en verder.
Bij het geweer (eindvoorwerp) aangekomen haar weer af laten gaan, best goed gegaan vond ik. :wink:
Ik kreeg nog wat tips voor het speuren. Volgens Henk moet ik het voer snel afbouwen omdat hij vind dat ze vooral voer aan het zoeken is ipv aan het speuren (zeker het eerste stuk was dat ook zo). Daarnaast gewoon doorgaan nu met voorwerpen op het spoor, hij vertelde dat het een manier was om wel vlak voor het voorwerp wat voer te leggen, zodat ze netjes recht voor het voorwerp komt te liggen en daar ook gelijk beloond wordt. Hij vond haar wel een hond die liet zien dat ze wilde zoeken, toch leuk om te horen. :wink:

Na mij was Ellen aan de beurt. Hiervan heb ik 2 foto's gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Ellen was niet helemaal tevreden maar kreeg een uurtje later een herkansing en toen ging het heel goed! :ok:
Nu was het wachten, wachten en wachten....er waren nog veel meer mensen die moesten speuren.
Wat had ik het koud toen we eindelijk weer in de auto stapten en weer in een lange rij auto's richting de vereniging reden.
Daar aangekomen eerst mijn blaas geleegd (pfieuw) en daarna eerst een kop koffie genomen om wat warm te worden.
Daarna Biène uit de auto gehaald, uitgelaten en richting het appèl terrein voor het volgwerk. :wink:

Na een tijdje op onze beurt gewacht te hebben waren we eindelijk aan de beurt. Twan de camera in zijn handen geduwd en opgedragen gewoon maar te knippen. :mrgreen:
Eerst aanmelden bij de keurmeester, waar werd verteld wat de bedoeling was.
Afbeelding
Daar gingen we, ik een klein beetje gespannen omdat ik niet wist of Biène zou reageren op de auto's die op de snelweg reden en de ruiter die net langs kwam rijden toen ik aan de beurt was. :roll:
Afbeelding
Gelukkig bleek ze er niet op te reageren en bleef ze redelijk goed bij de les.
Afbeelding
Bij de versnelde pas werd ze springerig en blafferig, niet fijn want dan wordt ze slordiger. :roll:
Afbeelding
Na het parcours gelopen hebben weer melden bij de keurmeester met een nog steeds blaffende Biène.
Afbeelding
Nu het "los" volgen (ik had wel besloten de lijn er aan te laten), met de afleiding door geluid en het omcommanderen.
Biène was weer wat alerter gelukkig, het blafferige werd minder.
Op het geluid volgde totaal geen reactie en het omzetten naar de andere zijde tijdens het volgen ging ook goed.
Afbeelding
Ik kreeg wel als tip iets ruimer om de pionnen heen te gaan.
Weer "los" volgen nu, waarbij groepen pratende mensen van alle zijden op haar in liepen.
Ook daarop werd nauwelijks gereageerd, prima dus (tot nu toe hadden we dat met 2 personen ofzo geoefend, nu liepen er van 4 zijden alles bij elkaar een man of 12 op haar in).
Afbeelding
Hierna kwam het af tijdens het volgen, wat zover ik weet prima ging.
Afbeelding
Na haar weer opgehaald te hebben weer richting de keurmeester voor het vooruitsturen.
Afbeelding
Ik had een balletje bij de pion gelegd en op het commando ging Biène als een speer richting de pion.
Afbeelding
om daar de bal te pakken en een flinke bocht te maken :boos: en te weigeren te gaan liggen. :devil:
Afbeelding
Haar opgehaald (trutttt :boos: ) en opnieuw gedaan, dit keer bleef Twan bij de pion om eventueel direct in te kunnen grijpen. Nu ging het (natuurlijk :roll: ) wel goed, direct af bij de pion en zelfs het terugkomen ging goed (normaal kent Biène geen goede rem en knalt ze vol tegen me aan bij het terugkomen).
Op het teken van de keurmeester heb ik Biène vervolgens weggelegd voor het afliggen.
Afbeelding
Toen de ander bijna klaar was met het volg-programma mocht ik Biène weer op gaan halen, zodat ik naar de volgende oefening (de springoefeningen) kon vertrekken. Na het ophalen van Biène kreeg ik op mijn donder, ik had niet op het teken van de keurmeester gewacht. :oops:

De springoefeningen gingen naar verwachting. De haag tikte ze natuurlijk weer eens aan (luilak), de kuil werd erg ruim gesprongen.
Daarna een stukje volgen en halthouden door puin, wat we na mijn dagje in Stiphout nog niet getraind hadden.
Afbeelding
Wat aanwijzingen gekregen (ik draaide bv. direct om aan het einde terwijl ik ook een paar meter door mag lopen en dan mag omdraaien) en het nogmaals gedaan.

Nu richting het zoeken. De voorwerpen werden weggelegd zoals het hoort.
Biène ging prima van start en had de eerste 2 voorwerpen vrij snel gevonden. Het derde voorwerp lag op een vertakking in een boom, op eenhoogte van een centimeter of 80. Het duurde even voordat ze lucht had, toen begon ze om de boom te cirkelen en ineens ging haar kop omhoog en had ze het voorwerp te pakken. Dat ging dus prima, alleen kreeg ik zelf weer op mijn donder. :mrgreen: Ik moest netter werken. Haar strakker laten volgen naar de keurmeester, mijn riem netjes opbergen ipv op de grond te gooien etc. :oops: Biène had ik ook wat te ver door laten lopen tijdens het zoekwerk, kreeg de tip haar wat eerder terug te roepen.

Nu richting het voorwerp revieren. We waren de laatsten, dus overlegd waar ik nu mee bezig was en wat haar "probleem" is (het teruggaan naar het spoor ipv in het bos te blijven). Besloten haar kort te laten verwijzen.
Eerst het breekijzer. Biène het bos ingestuurd, maar ze overliep het voorwerp een aantal keren. Toen kreeg ze wel lucht, snuffelde even maar deed niets, dus het commando AF gegeven zodat ze ging liggen.
Bij het ophalen van Biène haar even goed laten richten op het breekijzer (kijk dan...braaf) en opnieuw afgezet. Nu ging het beter, ze ging nu direct liggen. Nog een keer herhaald en ook nu ging ze direct liggen.
Door naar het tweede voorwerp. Er werd me verteld waar het lag en na overleg met Twan haar een meter of 15 van te voren het bos ingestuurd. Ze bleef gelukkig redelijk makkelijk in het bos en bleef goed zoeken. Bij het geweer aangekomen bleef ze weer staan, dus een commando AF gegeven voor de zekerheid. Haar bij me geroepen en opnieuw afgezet, nu ging ze wel direct liggen.
Kreeg als tip om voorlopig zo door te gaan (dus steeds kort revieren) en de afstand geleidelijk op te voeren. Dat was ook het idee wat Twan en ik hadden gelukkig.

Nu richting het persoonrevieren. Twan haalde terwijl ik al de goede richting in liep haar kendekje wat ze draagt tijdens het persoonrevieren.
Bij de keurmeester aangekomen moesten we nog even op Twan wachten, ondertussen heeft de keurmeester me uitgelegd hoe ik haar een terrein moet laten afzoeken, omdat ze tot nu toe altijd een spoor heeft uitgewerkt omdat we niet precies wisten hoe het persoonrevieren precies moest.
Er bleek al iemand te liggen (Twan en ik hadden vantevoren besproken dat we Twan anders in het bos zouden laten liggen). Na overleg met Twan besloten haar gewoon los te laten werken en haar terug te roepen als ze te ver weg zou gaan.
Ik mocht haar afzetten en na het commando revierrrrr ging Biène van start en mocht ik zelf gaan lopen. Ze liet zich goed sturen (en ik ook, ik ging braaf rechtsaf toen ze riepen dat ik dat moest doen, hahaha).
Ineens zag je haar lucht krijgen en ging ze overtuigend richting de plek waar de man lag. Daar aangekomen bleef ze netjes op die plek (niet ontwijken :cheer: ) maar had ze een kleine herinnering nodig om te gaan blaffen (luid!). Tot mijn schrik blafte ze een paar keer vlak langs het oor van het slachtoffer :N: . Ik mocht haar ophalen en ik mocht haar nog een keer kort afzetten, nu met haar eigen bal tussen de voeten van het slachtoffer.
Ik kreeg als tip om de clicker te gaan gebruiken. Het slachtoffer een clicker te gaan geven en Biène op de click van hem de bal te laten pakken. En goed trainen op het blaffen bij de voeten :N:

Nu op naar de laatste oefeningen, de hindernissen en het optillen en doorgeven van Biène.
De trap en loopplank heb ik pas een paar keer kunnen trainen. De trap ging ze te snel op (mijn fout, ik had haar met de riem tegen moeten houden), ze liep direct door over de loopplank en nam de afloop redelijk, netjes af op het einde.
Een keer herhaald en nu tegengehouden op de trap. Nu nam ze de trap iets beheerster, maar het overpakken van haar riem ging wat moeizaam waardoor ze dreigde naar beneden te springen. :eek: Haar richting de loopplank gestuurd, waar ze goed overheen liep, alleen ging ze nu iets te snel van de afloop af, waardoor ze een halve meter voor het einde naar beneden sprong en zich stootte. :wink: Nou ja...dat kan ze hebben. :wink: Volgens Henk, die me hielp bij deze oefening, was ze nog wat te onbesuisd maar wel enthousiast en zeker genoeg en zou dit toestel weinig problemen gaan geven als ik het straks wat vaker kan gaan oefenen. :wink:
Vervolgens de kruipgang. Dit oefenen we wel al vaker omdat we een buis hebben op de club. Dit was wel een andere buis (beton ipv kunststof) maar zonder enige aarzeling ging Biène erdoorheen en ze ging netjes liggen aan het einde.
Hierna nog het oppakken en overgeven van de hond, Biène liet zich prima tillen en haar overgeven aan Henk was ook geen probleem. :cheer:

Alle oefeningen zaten erop voor ons, alleen het sorteren moest nog. Ik heb het materiaal voor het sorteren nog niet, dus Biène in de auto gelegd.
Even later mocht ik haar toch gaan halen om te laten zien hoe je begint met sorteren. Er werd 1 voorwerp in de sorteerbak gelegd. Biène liep er naartoe, maar snapte niet dat ze het staafje eruit moest pakken en ging over in het (revier)blaffen. Buisje werd er door Piet uitgehaald, ze werd aangemoedigd door hem tot ze het pakte en apporteerde. De tweede poging wilde ze het er wel uitpakken, maar ik verzuimde haar goed aan te moedigen, waardoor ze weer overging op blaffen.
Weer haar wat geholpen, zo een paar keer herhaald.
Hierna kreeg ik de tip om samen met haar langs de bak te lopen en bij het buisje direct het commando apport te geven. Nu leek het beter te gaan, maar weer kreeg ze het buisje niet direct uit de bak getild en weer overgaan in blaffen.
Daarna werd het buisje gewoon weggegooid door Piet, nu pakte ze het wel direct op en bracht ze het terug.
Met Piet dus even staan napraten hoe ik het beste kan beginnen met haar straks. Volgens hem kon ik het beste beginnen met het sorteren vanaf de grond en de bak er later pas bijpakken als ze het principe goed snapt.
Eerst beginnen met 1 belucht buisje, daarna een onbelucht buisje erbij en zo uitbreiden.

Het was een intensieve dag vandaag waar ik ontzettend veel geleerd heb. Veel tips gehad, gewezen op fouten die ik zelf maakte...

Biène heeft me niet teleurgesteld, ze heeft eigenlijk weinig dingen laten zien die ik niet verwachtte, sommige dingen (zoals het persoonrevieren) gingen zelfs boven verwachting. :wink:
Volgende week hebben we nog zo'n dag, dan in Reek, bij Henk op de club.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Een leuke dag zo te lezen :ok:

Die Inge.... van de foto's die ik van haar zag hier in dit topic......

Ze lijkt erg op iemand die ik ken van een paar jaar terug van een G & G cursus.

Heeft / had ze "vroeger" toevallig ook één of twee X Stabij's???
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Leuk, Ik vind Ellen er beetje gespannen uitzien, het duurt nog een aantal weken tot aan de keuring. :wink:
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:Een leuke dag zo te lezen :ok:

Foto's zijn van Gos (speuren) en van mijzelf en wij hebben beide geen stabij's gehad. :wink:

Jan, Ellen gaat nog niet naar de keuring hoor. En dit was het eerste spoor, wat ook niet zo lekker liep. Na het tweede spoor van haar keek ze weer een stuk vrolijker. :mrgreen:
Op het briefje wat er vandaag hing was achter mijn naam wel keuring geschreven, vond ik toch wel een beetje voorbarig :eek: dus maar snel gezegd dat ik zover nog lang niet was. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Klinkt goed Inge :ok:

Veel bekende mensen op de foto's :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Inge schreef:
doggy schreef:Een leuke dag zo te lezen :ok:

Foto's zijn van Gos (speuren) en van mijzelf en wij hebben beide geen stabij's gehad. :wink:
Ah,oké.

Ze lijkt er sprekend op. :mrgreen:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

He shit, had ik geweten dat er hier vlakbij een oefendag was dan was ik wel even komen kijken. Wel een mooi verslag, klinkt alsof jullie zeker een leerzame dag hebben gehad :ok:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

dbdobi schreef:Wel een mooi verslag, klinkt alsof jullie zeker een leerzame dag hebben gehad :ok:
Dit soort oefendagen zijn altijd heel leerzaam (vooral over wat je zelf allemaal fout doet :wink: ), ook omdat je de kans hebt eens in een heel andere omgeving te trainen, met andere afleiding voor de hond en jezelf, maar bijvoorbeeld ook een andere grondsoort om op te speuren (die zit nu nog op m'n auto orum_banned2.gif ).

Verder zijn de mensen die er als keurmeester staan en een aantal anderen echt heel actief en positief bezig met je verder te helpen. Als je ziet wat een tijd en energie die mensen in een ander steken, dan mag je steeds weer in je handen knijpen dat je de kans krijgt zo bezig te zijn :ok:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
dbdobi schreef:Wel een mooi verslag, klinkt alsof jullie zeker een leerzame dag hebben gehad :ok:
Dit soort oefendagen zijn altijd heel leerzaam (vooral over wat je zelf allemaal fout doet :wink: ), ook omdat je de kans hebt eens in een heel andere omgeving te trainen, met andere afleiding voor de hond en jezelf, maar bijvoorbeeld ook een andere grondsoort om op te speuren (die zit nu nog op m'n auto orum_banned2.gif ).

Verder zijn de mensen die er als keurmeester staan en een aantal anderen echt heel actief en positief bezig met je verder te helpen. Als je ziet wat een tijd en energie die mensen in een ander steken, dan mag je steeds weer in je handen knijpen dat je de kans krijgt zo bezig te zijn :ok:
Twan had vanmorgen nog zijn zakken vol "Limburg" zitten :mrgreen: en mijn wasmachine heeft het zwaar gehad om mijn broek weer schoon te krijgen. :wink:
Ik heb de dag gisteren inderdaad als leerzaam ervaren, maar ook als een prettige dag. Fijn om te ervaren hoe je hond er voor staat (zeker omdat ik natuurlijk "alleen" train, de enige ben die dit programma doet op de club). En met de tips die ik gisteren gehad heb kan ik weer verder. :wink:

En Ellen....moest van Twan nog zeggen dat je altijd welkom bent als je een keer bij ons wil komen trainen, samen trainen is natuurlijk ook prettiger. :wink: Misschien is het zowiezo een idee om met de mensen die minder vaak het hele programma kunnen trainen omdat ze de enige zijn op de club, of doordeweeks beperkter zijn, samen te trainen. De 2 mannen uit Geldrop waren bv. ook de enigen op hun vereniging en liepen ook tegen beperkingen op (zodra een pakwerker in beeld was konden zij ook niet meer verder trainen op de vereniging).
Groetjes Inge
Afbeelding

Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

wauw heel leuk om te lezen, echt super :ok:
ik ben me helemaal vol aan het zuigen met informatie over deze voor mij nieuwe tak van sport en dan zo'n verslag te lezen is te gek.

en de honden hebben er ook zo'n plezier in,dat vond ik afgelopen zaterdag ook zo leuk om te zien met mijn 1e kennismaking in deze sport.

Groetjes uit het Zuiden (locatie Pinkpop :wink:)
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Esther 1 schreef:wauw heel leuk om te lezen, echt super :ok:
ik ben me helemaal vol aan het zuigen met informatie over deze voor mij nieuwe tak van sport en dan zo'n verslag te lezen is te gek.

en de honden hebben er ook zo'n plezier in,dat vond ik afgelopen zaterdag ook zo leuk om te zien met mijn 1e kennismaking in deze sport.

Was jij er ook op de oefendag dan?
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag rustig aan gedaan qua training.
Vanmorgen wel eerst gaan speuren, nu dus voorwerpen op het spoor zoals me gisteren aangeraden is. Moest nog wel AF zeggen natuurlijk, maar ze kwam netjes rond. Alleen het eerste stuk wat slordig, maar nu lag er ook nauwelijks voer op het spoor (alleen bij de voorwerpen en bij de hoeken wat). Bij het eindvoorwerp (geweer) ging ze vandaag voor het eerst uit zichzelf liggen. :wink:

Daarna voorwerpjes gezocht in het bos, wat prima ging.
Qua appel alleen vooruitsturen gedaan, geen balletje bij de pion. Ze ging netjes vooruit en direct af op commando.

Met de tips die ik gisteren gekregen heb ook het voorwerp revieren gedaan, haar kort gestuurd en laten verwijzen. Ging een stuk beter dan gisteren.
Heb nu het geweer en het breekijzer in de auto liggen zodat ik het deze week overdag een keer kan doen in het bos.

En als laatste manrevieren gedaan. Het haar flink moeilijk gemaakt, vooral ook getraind op het gericht sturen in het bos maar ze had Twan uiteindelijk netjes gevonden. :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Inge schreef:
Esther 1 schreef:wauw heel leuk om te lezen, echt super :ok:

Was jij er ook op de oefendag dan?

Nee ik was niet daar waar jij was, ik heb kennisgemaakt met VDH Bronsheim (ligt in Brunssum) en dat was ook afgelopen zaterdag, ik heb de 1e x gespeurd met mijn pup van bijna 15 weken (met natuurlijk alle uitleg erbij :wink: ) en ik vondt het geweldig. Verder heb ik de trainingen kunnen bekijken ivm het examen van volgende week. Ik moet nog heeeeeeeel veel leren, deze tak van sport is echt nieuw voor mij maar het is :ok:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Inge schreef: Heb nu het geweer en het breekijzer in de auto liggen zodat ik het deze week overdag een keer kan doen in het bos.
Leg je het geweer wel uit het zicht :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Inge schreef: Heb nu het geweer en het breekijzer in de auto liggen zodat ik het deze week overdag een keer kan doen in het bos.
Hahaha....ja, het is niet zichtbaar :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef:
Gos schreef:
Levensgevaarlijk die heddermensen....lopen met geweren door het bos :wink:

Wb bij jullie oefenen, bedankt voor het aanbod! Hoe zien jullie dat voor je, op een tijdstip dat er geen PH1 getraind wordt?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Inge schreef:
Gos schreef:
Levensgevaarlijk die heddermensen....lopen met geweren door het bos :wink:

Wb bij jullie oefenen, bedankt voor het aanbod! Hoe zien jullie dat voor je, op een tijdstip dat er geen PH1 getraind wordt?
Daar valt wel wat op te verzinnen, bv. door 's middags te trainen, of juist tijdens het stelwerk te gaan speuren oid. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

kom dit topic nog tegen.
Mooie foto's. Inmiddels klaar voor een keuring?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:kom dit topic nog tegen.
Nee, ik denk dat ik in het najaar ga. Ben nu net begonnen met sorteren (nou ja...buisjes netjes oppakken) en speuren heeft ook nog wel wat werk nodig. De rest gaat redelijk volgens plan, maar de puntjes moeten straks nog op de i :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Inge schreef:
Sonnie1983 schreef:kom dit topic nog tegen.
Nee, ik denk dat ik in het najaar ga. Ben nu net begonnen met sorteren (nou ja...buisjes netjes oppakken) en speuren heeft ook nog wel wat werk nodig. De rest gaat redelijk volgens plan, maar de puntjes moeten straks nog op de i :wink:
Dan is het misschien beter nog even te wachten ja. Voor beide wat fijner als je weet dat het echt goed gedaan kan worden allemaal.

Wij zijn net ruim een maandje bezig dus voor ons duurt het nog heeeeeeeeeeeeel lang :)
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”