Hopelijk nemen ze de asielhond!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
presidentiële pup
Moderator: moderatorteam
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja ik hoorde het net op de radio
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dat je asiel hier en asiel in de VS niet kan vergelijken. Asiel VS betekent in veel steden precies 4 dagen te leven. Dus 4 dagen om herplaatst te worden en ander gaat de spuit erin. Gevolg is dat er in bepaalde staten honderduizenden honden per jaar de roze spuit krijgen. Dat is wegwerp-consumptie en daarom vind ik ook dat hij een asielhond moet nemen. Honden als wegwerpartikel is in de VS misschien nog wel een groter probleem dan in bv Spanje. In de VS lopen er niet zo extreem veel op straat hoewel ik ook durf te betwijfelen of dat niet zo is op het platteland.
Ik zou hem dus ook graag de statement zien maken dat zelfs het witte huishondje een simpel asielhondje kan zijn. Puur om wat daar speelt met honden.
Hier in NL maakt het me niet uit. Er wordt hier zelden een gezonde hond ingeslapen en dus speelt dat hier niet zo
Ik zou hem dus ook graag de statement zien maken dat zelfs het witte huishondje een simpel asielhondje kan zijn. Puur om wat daar speelt met honden.
Hier in NL maakt het me niet uit. Er wordt hier zelden een gezonde hond ingeslapen en dus speelt dat hier niet zo
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Hij neemt maar een hond uit het asiel! Hij is er (las ik op dit forum) zelf over begonnen vorig jaar.
Als hij voor een bepaald ras kiest moet iedereen zo'n hond. De broodfokkers gaan veel geld verdienen en veel van die hondjes zitten straks in het asiel.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat hij een voorbeeldfunctie heeft. En inderdaad, wij hebben ons niet te bemoeien wie welke hond moet nemen maar dit geval ligt anders. Hij is tenslotte de president!
Als hij voor een bepaald ras kiest moet iedereen zo'n hond. De broodfokkers gaan veel geld verdienen en veel van die hondjes zitten straks in het asiel.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat hij een voorbeeldfunctie heeft. En inderdaad, wij hebben ons niet te bemoeien wie welke hond moet nemen maar dit geval ligt anders. Hij is tenslotte de president!
Groetjes Marian
www.tierschutzfoerderverein.de
- gizmo
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Je hebt vormen van astma's waar het hebben van een huisdier eerder goed dan slecht is.Jacky schreef:met een astmastisch kind moet je helemaal geen hond nemen![]()
en waar bemoeid iedereen zich mee. Als ze dan toch een hond nemen zullen ze dat zelf wel uitzoeken.
Als je echter allergisch bent, dan vallen een hoop mogelijkheden af qua huisdieren en wordt het moeilijk denk ik om een geschikte hond te vinden in het asiel.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze juist bij de president nadruk op leggen om een asielhond te nemen: hij heeft een voorbeeldfunctie, goed voorbeeld doet navolgen. En in Amerika zitten de asiels voller dan ooit, als gevolg van de economische crisis.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
laeken
- Zeer actief
Verder vind ik het bijzonder triest dat de president wel even de vrijheid mag hebben een hond zelf uit te kiezen. Dat heeft hij niet meer nadat hij die hond al een jaar noemt als onderdeel van zijn campagne. Hij had vrij kiezen als hij gewoon een hondenliefhebber was geweest en die hond gekocht had, wel of niet gewonnen. Maar nu niet meer. Nu is die hond beladen en dus zal hij een asielhond moeten nemen zoals hij zelf ook aangegeven heeft. Je gaat niet asielhond krijsen in je campagne en na je winst een goldendoodle kopen want dan ben je nep.iones schreef: Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze juist bij de president nadruk op leggen om een asielhond te nemen: hij heeft een voorbeeldfunctie, goed voorbeeld doet navolgen. En in Amerika zitten de asiels voller dan ooit, als gevolg van de economische crisis.
Kijk eens wat er met "Pimmetjes" is gebeurd. Wat denken de mensen die zeggen ach, wat geeft het, laat die man zelf kiezen (welk ras hij naar z'n grootje helpt) als hij een goldendoodle neemt? Er worden letterlijk honderdduizenden van die honden gefokt in de broodfok daarna.
Ga maar een kruisinkje nafokken als je zo nodig president-hondjes wil verkopen
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er nu wordt gezegd, ach, laat die man zelf weten wat hij doet. Moesten ze het ook zelf weten toen ze 101 dalmatiers uitbrachten? Lassie? Dat heeft rassen verziekt en gigantisch hondenleed veroorzaakt. Nu zitten de asiels al weer vol met Paris Hilton Chihuahua's
-
laeken
- Zeer actief
Nee, dat is niet de wereld op z'n kop. Hij roept dat hij de kinderen een hondje gaat geven door de microfoons tijdens zijn campagne. Hij wordt als HET voorbeeld gezien van nu. Dan heeft hij ook verantwoordelijkheden. Shit happens en als je met je gezinnetje in het Witte Huis gaat wonen en daar het ideale gezin gaat uithangen dan heb je niet eerst te roepen "we halen een hondje uit het asiel" om daarna als alles klaar is gewoon toch een labradoodle-geval te kopen voor 2000 dollar. Daarmee schijt je op de asielhonden en gebruik je die alleen maar voor je imago tijdens je camapgne. Ik zou het walgelijk vinden persoonlijk als hij een labradoodle of goldendoodle koopt nu.Inge O schreef:nee, dat is echt de wereld op zijn kop - omdat mensen zo debiel zijn om daar zo als een kudde domme schapen achteraan te hollen mag er niks meer vertoond worden van honden of mogen mensen die in de publiciteit staan ook niks meer met een hond?MARC_S schreef: Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er nu wordt gezegd, ach, laat die man zelf weten wat hij doet. Moesten ze het ook zelf weten toen ze 101 dalmatiers uitbrachten? Lassie? Dat heeft rassen verziekt en gigantisch hondenleed veroorzaakt. Nu zitten de asiels al weer vol met Paris Hilton Chihuahua's
want je weet toch hoe 'de boomertjes' in het leven zijn geroepen? een volkomen rasloos hondje, had zo uit het asiel kunnen komen. maar ook daar rende de kudde achteraan.
Of hij had dat beestje gewoon ooit en eerder moeten kopen. Hij heeft speciaal gewacht tot hij DE president was. Nu als DE president gaat hij met de camera's erbij het nieuwe witte huis hondje aan de wereld laten zien en als je de spelletjes zo speelt dan heb je verantwoordelijkheden. Zo is het nu eenmaal. Ik zou hem persoonlijk verantwoordelijk houden voor de schuren vol goldenteven die gedekt gaan worden door koningspoedels om maar voldoende goldendoodles te kunnen produceren voor de VS.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als die honden in het asiel gemiddeld 4 dagen zitten, hoe moet je dan in de vrede een veranwoorde keuze maken als je jonge kinderen hebt?
Daarbij, als het oudste kind allergisch is, zit je vaak toch aan een bepaalde restrictie vast en kan ik me voorstellen dat je een hond neemt waarvan bekend is dat allergische mensen er goed op reageren....
Daarbij, als het oudste kind allergisch is, zit je vaak toch aan een bepaalde restrictie vast en kan ik me voorstellen dat je een hond neemt waarvan bekend is dat allergische mensen er goed op reageren....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ach, laat de huishoudster toch een hond uitzoeken, die zal er toch wel het meest mee te maken krijgen
Ik zie de familie obama nou niet meteen staan te blauwbekken op een cursusveldje tenminste.
Ik zie de familie obama nou niet meteen staan te blauwbekken op een cursusveldje tenminste.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
-
Neeltje
- iones
- Zeer actief
Vrijheid van meningsuiting, een president? Vrije keuzes voor een president? Forget it. Zo zit de wereld niet in elkaar. Vanaf nu zal hij voor elke keuze verantwoording af moeten leggen.Neeltje schreef:Laat hem lekker z'n eigen hond uitzoeken of het nu een uit het asiel wordt, 'n raspup of wat dan ook. Volgens mij hoort dat ook bij vrijheid van meningsuiting. Wie zijn wij om ons daar überhaupt mee te bemoeien. Dacht het mooi van niet.
VAnaf nu zal alles wat hij zegt en doet bekritiseerd worden. En voortaan zal aan zijn mening belang worden gehecht.
Laatst gewijzigd door iones op 07 nov 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chione
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
Nee, het is niet iets wat je er zomaar even naast doet, zo'n presidentschapInge O schreef:het goed doen op een hondenforum is dan ook totaal geen criterium voor presidentschapJaap* schreef:Hij mag dan wel president worden, maar hij was hier op het forum bij de enkels afgebrandt denk ik..
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Hoezo duperen? We hebben het hier over al geboren hondjes die in een asiel zitten en ook recht hebben op een hondwaardig bestaan. De goede rashondenfokkers zouden blij moeten zijn dat hij niet voor een ras zou kiezen.massam schreef:beetje overdreven marc!
zou je hetzelfde reageren als ie riep een pup te kopen en nu een asielhond te gaan halen?
zou je dan ook achter de rashondenfokkers gaan staan en zeggen dat ie die dupeert?
Groetjes Marian
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ja zo kun je het ook bekijkenMarian4 schreef:Hoezo duperen? We hebben het hier over al geboren hondjes die in een asiel zitten en ook recht hebben op een hondwaardig bestaan. De goede rashondenfokkers zouden blij moeten zijn dat hij niet voor een ras zou kiezen.massam schreef:beetje overdreven marc!
zou je hetzelfde reageren als ie riep een pup te kopen en nu een asielhond te gaan halen?
zou je dan ook achter de rashondenfokkers gaan staan en zeggen dat ie die dupeert?

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Re: presidentiële pup
Waar bemoeien ze zich meeNanna schreef:Amerikaanse media speculeren donderdag over welke hond met het gezin van de toekomstige president Barack Obama zijn intrek in het Witte Huis zal nemen.
Een jaar geleden spraken Barack en Michelle tijdens een interview over een hond uit het asiel. In zijn overwinningsspeech sprak Obama dinsdag echter over een pup. Volgens enkele dierenwelzijnsorganisaties is dat ’elitair’ en een organisatie heeft inmiddels al meer dan 50.000 handtekeningen opgehaald om de Obama’s ervan te overtuigen een asielhond te nemen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!